  • 51. Data: 2007-01-06 11:41:12
    Temat: Re: abadonware - wątpliwości prawne/rozważania
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Roman Rumpel napisał(a):
    > Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl>

    > Niestety Ty rozciągasz ten przepis, jakby był gumowy

    w przypadku kradziezy rzeczy jest wymagany cel przywlaszczenia, programu
    nie mozesz sobie przywlaszczyc zapewne dlatgeo dodano w cleu uzysakania
    korzysci majatkowej. (tu zgaduje, natomiast jestem pewny rozumienia
    przepisu)

  • 52. Data: 2007-01-06 16:31:43
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl>
    dosć niespodziewanie napisał(a):

    > jak mi nie wierzysz to zapytaj grupowych autorytetow, Joshnona lub
    > Roberta T.

    Wybacz, ale w tej dziedzinie, a zwłaszcza w tym przypadku nie musze się
    pytać grupowych autorytetów
    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    (C) Hollywood Homicide

  • 53. Data: 2007-01-06 16:34:18
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Roman Rumpel wrote:

    > Każde uzyskanie softu jest korzyścią materialną (mam coś, czego nie
    > miałem). Wobec tego brzmienie przepisu ,,kto uzyskuje (...) w celu
    > osiągnięcia korzyści materialnej'' nie jest chyba logiczne -
    > wystarczyłoby samo ,,kto uzyskuje''. Chyba, że chodzi o inne korzyści
    > niż wynikające z samej istoty uzyskania (np. świadczenie spiraconym
    > softem jakichś usług).

    No właśnie nie każde jest uzyskaniem korzyści, bo nie wszystko co uzyskujesz
    musi być uznane za korzyść.
    Idac Twoim tropem rozumowania karalne jest posiadanie freewaru!
    Dlatego właśnie ustawodawca dopisał, ze karalne jest uzyskanie w celu (dolus
    directus coloratus)

  • 54. Data: 2007-01-06 17:48:18
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Roman Rumpel wrote:

    > No właśnie nie każde jest uzyskaniem korzyści, bo nie wszystko co
    > uzyskujesz musi być uznane za korzyść.

    Każde wejście w posiadanie jest korzyścią w postaci wzrostu aktywów.

    > Idac Twoim tropem rozumowania karalne jest posiadanie freewaru!

    Jeżeli mowa o 278 par 2. to tam jest jeszcze ,,bez zgody osoby
    uprawnionej''. Jak rozumiem Autor, udostępniając program na takiej
    licencji, wyraża zgodę na uzyskanie o którym mowa.

    > Dlatego właśnie ustawodawca dopisał, ze karalne jest uzyskanie w celu
    > (dolus directus coloratus)

    A jak sobie wyobrażasz uzyskanie bez celu uzyskania korzyści majątkowej
    (w postaci wzrostu aktywów)?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 55. Data: 2007-01-06 22:10:33
    Od: Zbyszek <n...@o...pl>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Każde wejście w posiadanie jest korzyścią w postaci wzrostu aktywów.

    Każdy księgowy powie, że wraz ze wzrostem aktywów muszą gdzieś spaść pasywa
    aby bilans wyszedł na zero. Czyli wskaż nam osobę prawną/fizyczną, która
    wg. Ciebie odnotuje stratę pasywów po wzroście aktywów u posiadacza
    abadonware.

    Jeśli nikt nic nie stracił (no bo teoretycznie właścicielem pierwotnym
    danego programu jest producent którego już nie ma) to nie ma osoby
    poszkodowanej. Jak nie ma poszkodowanego to nie było kradzieży.

    Jeśli producent nawet istnieje i nie oferuje wsparcia to taki abadonware
    jest w podobnej sytuacji do urządzenia bez gwarancji. Moim zdaniem taki
    producent nie może być poszkodowany skoro nie zapewnia opieki użytkownikom
    produktu.

    To tak jakby MCDonald procesował się z lumpami grzebiącymi w śmietnikach o
    to, że nielegalnie używają jego produktów.

    Chrystus powinien odpowiadać karnie za straty producentów wina i chleba gdyż
    nielegalnie sporządził kopie produktów i nielegalnie je dystrybuował. I nie
    ma racji ten, kto uważa, że zrobił to dla głodnych ludzi. Przecież każdy
    mógł wydać 100zł i zjeść używaną trawę z pobliskiej oazy. Takie same
    zarzuty można postawić innemu sprawcy który sprowadził mannę z nieba.

    Zbyszek

  • 56. Data: 2007-01-06 22:17:10
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Roman Rumpel napisał(a):
    > Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl>

    > Wybacz, ale w tej dziedzinie, a zwłaszcza w tym przypadku nie musze się
    > pytać grupowych autorytetów

    no to sie zaloz ze mna o kase, a ja udowodnie

  • 57. Data: 2007-01-06 23:20:36
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 06-01-2007 o 23:10:33 Zbyszek <n...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > mógł wydać 100zł i zjeść używaną trawę z pobliskiej oazy. Takie same
    > zarzuty można postawić innemu sprawcy który sprowadził mannę z nieba.

    Kurcze ... strasznie ciekawy przyklad. Nigdy nie moglem trafic na dobre
    porownania miedzy swiatem rzeczywistym a wirtualnym. Brawo. Jest tylko
    jedno 'ale'. Wlasciwie dwa.
    - Jezus nie rozmnozyl wina; rozmnozyl dwukrotnie chleb i raz ryby. Wino
    zostalo przemienione z wody. Dostep do wody mieli wszyscy a do wina
    wybrani. To bylo crackowanie a nie sporzadzenie nielegalnej kopii.
    - prawo nie dziala wstecz; w tamtych czasach dozwolone bylo kopiowanie na
    uzytek wlasny a nawet w celach zarobkowych (lacznie z projektami
    urbanistycznymi, architektonicznymi itd) ... cos, jak gielda w szkole na
    Grzybowskiej w Warszawie :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 58. Data: 2007-01-07 04:19:25
    Od: Zbyszek <n...@o...pl>

    Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > uzytek wlasny a nawet w celach zarobkowych (lacznie z projektami
    > urbanistycznymi, architektonicznymi itd) ... cos, jak gielda w szkole na

    W Polsce prawo działa wstecz - patrz amnestia maturalna. Jedyną
    okolicznością łagodzącą jest to, że Chrystus działał poza granicami Polski.
    Ale to się wkrótce zmieni bo posłowie zgłosili Jego kandydaturę na króla
    polski. Pytanie tylko, czy prawo zezwala aby królem polski była osoba
    karana w przeszłości prawomocnym wyrokiem. Choć z drugiej strony jeśli
    jeden z wicepremierów ma wyrok to nie powinno być to przeszkodą.

    Od kiedy działa prawo antypirackie? Skoro Chrystus jest chroniony to może i
    ja się załapię?

    Zbyszek

  • 59. Data: 2007-01-07 04:24:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote in message

    > I tak mysle, ze to przegiecie wyjsc z programem powyzej 100zl.

    Nie masz zielonego pojęcia o kosztach wytwarzania oprogramowania.

  • 60. Data: 2007-01-07 09:51:07
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 07-01-2007 o 05:24:56 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Nie masz zielonego poj?cia o kosztach wytwarzania oprogramowania.

    Nie masz zielonego pojecia o tworzeniu oprogramowania ;)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.