    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Date: Mon, 18 Dec 2023 21:01:00 +0100
    <ulcjjb$g56$3$nadir@news.chmurka.net> <ufreN.3432$ogWb.2002@fx14.ams1>
    <ulevjj$ehn$5$nadir@news.chmurka.net> <WTMeN.24215$Sl64.8926@fx09.ams1>
    <ulgnlv$oe1$1$Shrek@news.chmurka.net> <iETeN.4756$RCGb.547@fx10.ams1>
    <uli7c6$ohe$1$Shrek@news.chmurka.net> <4otfN.2678$Gq%d.70@fx03.ams1>
    <ulm8qa$d8n$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <1oxnvj26csj56.1jiky57fc2nq3$.dlg@40tude.net>
    <ulq0te$juk$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <1hg0hewrb370x.1lekveg9xze0m$.dlg@40tude.net>
    <ulq4dr$juk$12$Shrek@news.chmurka.net>

    On Mon, 18 Dec 2023 19:59:57 +0100, Shrek wrote:

    > A co ma państwo izrael, którego wtedy nawet nie było wspólnego z gminą
    > żydowską w polsce?

    Ta gmina, mogła później sie przenieść do Izraela.

    > Nie chce mi się sprawdzać, ale jeśli ta gmina to nie
    > było prywatne stowarzyszenie żydów tylko jakaś jednostka
    > quasisamorządowa przewidziana przez prawo, to była to _polska_ gmina
    > żydowska.

    Nie nie, to była organizacja religijna.
    Takie stowarzyszenie w zasadzie, tylko mało formalne.
    I jak stowarzyszenie chce przekazac swoje fundusze innemu
    stowarzyszeniu, to zasadniczo może.
    Na podobnej zasadzie funkcjonują parafie/kościoły protestanckie,
    a pewnie i meczety w Europie czy innych nieislamskich krajach.

    Tu mogłaby jeszcze wystąpić sprawa władz i członkowstwa,
    wiekszość wymordowano, ale ktoś przeżył, statutu nie było,
    nowi się mogli pojawić ... wiekszość z ocalałych mogło wyemigrować ...
    nowy majątek z kolei z nadania, jak np starą synagogę Niemcy spalili,
    a nowa z socjalistycznego przydziału ...

    > Większe to niedawno mieli w birmie. No i chińczycy co chwila coś
    > odpierdalają.

    Mieli i dawniej. Ten wysoki % muzułmanów też sie nie wziął calkiem
    pokojowo (podobnie jak u nas katolików po 966).

    > To że mimo że się tu urodzili są obywatelami "drugiej kategorii" bo są
    > biedniejsi

    Chyba nie zawsze,

    > i gorzej wykształceni

    a czemu? Szkoły publiczne takie same.

    >i kółeczko się zamyka. A cechą wspólną
    > jest pochodzenie i religia, więc w kupie na somsiadów co im się lepiej
    > powodzi. I co tu zrobić? Kształcić - ale to dopiero za kilka pokoleń
    > zadziała (albo i nie). Oni chcą być obywatelami takimi jak reszta (a
    > nawet lepszymi, bo przecież każdy celuje wyżej) już teraz - daaaawwajjjj
    > socjal rasisto, ale jusz:P

    No chyba, ze tak.

    > No ma. Chłopi prawa nie znali ale grzeczni byli bo piekło, diabeł rogaty
    > i w ogóle.

    > eee, to ja nie wiem:P

    Sodoma i Gomora przez tych gejów :-)

    > Dokładnie - jak baby się ruchają z kim chcą i ile chcą, to rucha 20
    > procent męskiej topki a reszta chodzi wkurwiona:P

    No nie byłbym taki pewien ... jak to tam w Grecji i Rzymie było?

    J.