  • 1. Data: 2008-02-02 11:28:13
    Temat: pracodawca, pracownik i prawa autorskie
    Od: "Marian" <m...@o...pl>

    Jestem pracownikiem w pewnej firmie która prowadzi sklep internetowy. Pracodawca
    wymaga żebym kopiował na stronę internetową firmy opisy produktów (i zdjęcia) ze
    stron hurtowni od których kupujemy towar. Na moje pytania o prawa do kopiowania
    tych materiałów mówi : mamy do tego prawo. Moje pytania :

    1. Czy jako pracownik mam obowiązek wnikać czy firma ma prawo wykorzystywać te
    materiały (i na jakiej zasadzie)? Szczerze mówiąc wątpie czy pracodawca ma
    jakieś umowy na papierze.

    2. Kto będzie odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw autorskich?

    3. Co jeśli pracodawca przyniesie jakieś materiały np na CD... Czy ja mam
    obowiązek wnikać skąd one pochodzą i czy firma moze umieścić je na stronie
    internetowej.

    4. Jak najlepiej rozwiązać ten problem. Próby szczegółowego analizowania praw do
    każdego materiału raczej nie spotkają sie z aprobatą pracodawcy.

  • 2. Data: 2008-02-02 15:13:25
    Temat: Re: pracodawca, pracownik i prawa autorskie
    Od: "tg" <...@a...a>

    Marian napisal:
> [...]

    imho wykonujesz polecenia pracodawcy wiec to jego problem, najwyzej
    proponowalbym nagrac takowe polecenie zeby sie nie okazalo ze
    to ty sie tym zajmowales a on o niczym nie wie

  • 3. Data: 2008-02-02 16:34:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marian wrote:
> [...]
    >
    > 4. Jak najlepiej rozwiązać ten problem. Próby szczegółowego analizowania praw do
    > każdego materiału raczej nie spotkają sie z aprobatą pracodawcy.

    Poproś o polecenie na piśmie, żeby się później nie okazało, że to była
    twoja własna inicjatywa.