  • 21. Data: 2009-01-12 03:32:55
    Temat: Re: Zrzutka na serwer a prawo
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    s...@a...pl wrote:

    > A czy to nie będzie darowizna?
    >
    > A co, gdyby prowadził DG? Wg mnie nie jest to sprzedaż, więc pod VAT nie
    > podlega. A PIT? Do przychodów i normalnie opodatkować?

    Dlaczego to nie jest sprzedaż? Administrator świadczy usługę administrowania
    forum w zamian za opłaty. A że nie zarabia? Promocja, przywiązuje klientów
    do usługi, zarabiać będzie później na wyższych opłatach lub usługach
    dodanych.

    Przynajmniej tak to mogą widzieć ewentualni smutni panowie z czarną teczką.

    p. m.

  • 22. Data: 2009-01-12 03:35:22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    zkruk [Lodz] wrote:

    > a poza tym - ogólnie przy takim forum rzeczywiście ciężko jest o serwer -
    > ludzie nie mają pojęcia jakie to obciążenie takie forum...

    Zwłaszcza jak to jest phpBB by Przemo :).

    p. m.

  • 23. Data: 2009-01-12 07:42:27
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > dodanych.
    >
    > Przynajmniej tak to mogą widzieć ewentualni smutni panowie z czarną teczką.

    Jeśli nie ma takiej oferty, nie prowadzi DG w tym zakresie, a ludzie
    *dobrowolnie i dowolną kwotę* mu przelewają to wydaje mi sie, że nie ma tu
    miejsca sprzedaż. Wg mnie jest to darowizna. Sprzedaż towaru lub usługi ma
    chociażby określoną swoją cenę, tu tego nie ma.

  • 24. Data: 2009-01-12 13:09:39
    Od: "maranta" <m...@o...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miejsca sprzedaż. Wg mnie jest to darowizna. Sprzedaż towaru lub usługi ma
    > chociażby określoną swoją cenę, tu tego nie ma.

    Powiedzmy wygląda to tak-
    Napisałam wyraźnie ile kosztuje serwer, napisałam wyraźnie, że ja go nie
    opłacę, bo nie dam rady, napisałam wyraźnie, że w takim wypadku forum
    kaput...
    dalej- powiedzmy, że użytkownicy forum znają numer konta usługodawcy
    hostingowego i powiedzmy, że sami z własnej woli od czasu do czasu coś
    wrzucą.
    Jak to wygląda jeśli ja o takich wpłatach bym nie wiedziała a jedynym
    efektem widzialnym było by to, że forum nadal działa- więc ktoś opłacił
    (bywało już tak, gdy były kłopoty z limitami transferu- wchodziłam i
    widziałam blokadę a za chwilę blokada była zdjęta, więc mogłam się tylko
    domyślić, że ktoś dodatkowe gigabajty dokupił).
    Różnica jest taka, że teraz ja o wpłatach wiem, bo użytkownicy nie ufają na
    tyle adminowi firmy, u której jest hosting, by wrzucać do niego pieniądze
    bez żadnej kontroli, więc jest na forum jawny wątek- kto, kiedy i ile tam
    wrzucił.
    Na prośbę użytkowników podałam też na forum numer konta LiveNet.

    Działalności gospodarczej nie prowadzę, bo dla mnie to nie jest działalność
    żadna...
    Dodatkowo powiem- jestem chora, ostatnio praktycznie trzymam się wyrka i
    nawet administrowanie forum jest dla mnie coraz większym problemem a z tego
    co widzę będzie coraz gorzej...

    Forum powstało przypadkiem i to że się aż tak rozwinęło, to jest dla mnie
    samej zaskoczeniem. Jeśli go do tej pory nie zlikwidowałam, to przede
    wszystkim ze względu na ludzi, bo widzę jak bardzo się przywiązali.
    Gdybym w tej chwili miała hosting opłacać sama- zamknęłabym forum od razu.
    Jeśli to, że użytkownicy sami dobrowolnie dbają o utrzymanie forum, bo im
    zależy- jest sprzeczne z prawem, to nie wiem co robić...

    Nie mam ani siły, ani pieniędzy, ani ochoty latać do prawników...

    Chętnie oddam forum wraz z problemami w dobre ręce :P

    Pozdrawiam, A.

  • 25. Data: 2009-01-12 22:06:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    s...@a...pl wrote:

    > Jeśli nie ma takiej oferty,

    Wręcz przeciwnie(IMHO), złożył taką ofertę forumowiczom. Albo się składają ,
    albo on(a?) przestaje prowadzić forum.

    > nie prowadzi DG w tym zakresie,

    Wręcz przeciwnie (IMHO), prowadzi, tylko jej nie zarejestrował(a?).

> [...]
    > miejsca sprzedaż. Wg mnie jest to darowizna. Sprzedaż towaru lub usługi ma
    > chociażby określoną swoją cenę, tu tego nie ma.

    Z samego faktu że nie ma określonej ceny nie można wnosić że nie ma
    sprzedaży.

    W zasadzie - to jak są traktowane napiwki płacone za pośrednictwem
    właściciela knajpy (np. via karta płatnicza). Na pewno są ozusowane i
    oPITowane, ale czy są jeszcze oVATowane?

    p. m.

  • 26. Data: 2009-01-13 08:28:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009, s...@a...pl wrote:

    > Jeśli nie ma takiej oferty, nie prowadzi DG w tym zakresie, a ludzie
    > *dobrowolnie i dowolną kwotę* mu przelewają to wydaje mi sie, że nie ma tu
    > miejsca sprzedaż.

    Ano jest problem - nie ma jasnej regulacji dla "wspólnego korzystania
    z usługi", szczególnie jeśli koszty rozłożone są hm... jakoś.
    W przypadku współwłasności (np. rzeczy) sprawa jest jasna - jest
    przepis że współwłaściciele wspólnie pokrywają i już.

    > Wg mnie jest to darowizna.

    Zdecydowanie nie.
    Darowizna jest *na rzecz* obdarowanego, a nie tylko na jego konto :D
    Ale ze zdaniem przeciwnym też popolemizuję ;)

    Zwyczajnie w przepisach brakuje regulacji pozwaląjacej prosto
    rozwiązać takie przypadki bez zbędnej papierkologii :(

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2009-01-13 08:34:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009, mvoicem wrote:

    > Wręcz przeciwnie (IMHO), prowadzi, tylko jej nie zarejestrował(a?).

    ...na określony statutem (a nie ofertą) cel...

    > Z samego faktu że nie ma określonej ceny nie można wnosić że nie ma
    > sprzedaży.

    Pesymistycznie zakładasz prowadzenie DG.
    A co z wersją że mamy niezarejestrowane stowarzyszenie i dlaczego
    nie tak (a nie że zaraz DG, skoro *da się udowodnić* że wpłaty
    nie były zbierane celem *zarobku*, a właśnie cel zarobkowy jest
    podstawą większości definicji DG - tych ustawowych)?

    A tak okołotematycznie.
    Polska zginie w nadmiarze regulacji niezbędnych zeby kiwnąć palcem.
    Przypominam że nie ma np. zwolnień podatkowych przy drobnych przypadkach
    niedopłatnych świadczeń (w odróżnieniu od np. darowizn, zwolnionych
    do całkiem poważnej kwoty): przeprowadzenie osoby niedołężnej przez
    jezdnię powoduje więc powstanie nieodpłatnego przychodu...
    Przynajmniej zgodnie z ustawą.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2009-01-13 10:05:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...na określony statutem (a nie ofertą) cel...

    Dla mnie stwierdzenie że albo płącicie albo przestaję prowadzić forum, nosi
    znamiona oferty.

    > Pesymistycznie zakładasz prowadzenie DG.

    Bo IMHO w tym przypadku należy pesymistycznie patrzeć na sprawę.

> [...]
    > nie były zbierane celem *zarobku*, a właśnie cel zarobkowy jest
    > podstawą większości definicji DG - tych ustawowych)?

    Da się udowodnić że zbierający tak twierdzi że nie jest celem :).

    Jakby pytający miał ze 5 współsponsorów, to dałoby się wspólnie wykupić
    usługę (chociaż pewnie by był delikatny problem z wpisaniem ich wszystkich
    w formularz rejestracyjny hostingodawcy). Ale skoro współforumowiczów jest
    grubo więcej, to cienko to widzę.

    Prosto i legalnie się IMHO nie da. Pozostaje nielegalnie ale prosto i
    niskowykrywalnie :).

    > A tak okołotematycznie.
    > Polska zginie w nadmiarze regulacji niezbędnych zeby kiwnąć palcem.

    Nie zginie - prawo sobie a życie (na szczęście) sobie.

    p. m.

  • 29. Data: 2009-01-13 14:06:22
    Od: "maranta" <m...@o...pl>

    > Dla mnie stwierdzenie że albo płącicie albo przestaję prowadzić forum,
    > nosi
    > znamiona oferty.

    Nie dokładnie tak...

    Firma LiveNet zablokowała dostęp do forum, pomimo opłaconej usługi i jako
    jedyną alternatywę dała wykupienie dedyka.

    Napisałam o tym na blogu- z braku forum- i spytałam co robić.

    W tej sytuacji dla mnie jedyne rozwiązanie to zamknięcie forum.

    Użytkownicy nie zgodzili się na zamknięcie i jednogłośnie powiedzieli, ze
    sami sobie opłacą serwer (inicjatywa nie wyszła ode mnie).

    Koniec kropka.

    Zarówno ja jak i LiveNet jak i użytkownicy forum wiemy, że faktycznymi
    właścicielami tego dedyka są użytkownicy forum (ja również do składki się
    dorzucam).

    Nie mam z tego żadnych korzyści a wręcz przeciwnie.

    Być może w tej chwili uda się toto oddać pod skrzydła jakiejś firmy, może...

  • 30. Data: 2009-01-13 19:26:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Zwyczajnie w przepisach brakuje regulacji pozwaląjacej prosto
    > rozwiązać takie przypadki bez zbędnej papierkologii :(

    Sądzisz, że grupa internautów korzystająca z jakiegoś serwera nie może tego
    czynić "solidarnie"?