  • 11. Data: 2009-01-08 11:33:49
    Temat: Re: Zrzutka na serwer a prawo
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > a poza tym - ogólnie przy takim forum rzeczywiście ciężko jest o serwer -
    > ludzie nie mają pojęcia jakie to obciążenie takie forum...

    ilosc rekordow(odnosnie zarejestrowanych userow) ma znikomy wplyw jezeli
    baza jest dobrze zaprojektowana.

    --
    Znudziła Ci się nasza-klasa? Looknij na http://Wspolna-Flaszka.PL
    Chcesz handlować w internecie na wysoką skalę?
    gratis. Oferujemy ciekawy program partnerski, zarabiaj z nami!

  • 12. Data: 2009-01-08 11:51:41
    Od: "maranta" <m...@o...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > maranta wrote:

    > 1. ile płacisz za hosting?

    170zł/miesiąc

    > 2. po co Ci 4k userów - skasuj tych którzy nie odwiedzają forum od roku
    > czasu - mniejsza baza, mniejsze obciążenie - serio, serio... mówie to jako
    > admin forum o połowe mniejszego (posty) - ale userów jest 10% tego....

    Sporo osób jednak wraca po dłuższym czasie- niektórzy chorują inni mają
    problemy, inni mają dość na jakiś czas, ale bardzo wiele osób nagle po wielu
    miesiącach wraca.
    Poza tym co jest dziwne, ale do zrzutki przyłączało się sporo osób, które
    nigdy się na forum nie odezwały a tylko "podglądały".
    Co innego jeśli chodzi o użytkowników, którzy nigdy się nie zalogowali- w
    tym wypadku masz rację.

    > a poza tym - ogólnie przy takim forum rzeczywiście ciężko jest o serwer -
    > ludzie nie mają pojęcia jakie to obciążenie takie forum...

    ano jest...

    > jakbys mial jakies pytania - wal na priva

    dziękuję :)

    Pozdrawiam, A.

  • 13. Data: 2009-01-08 12:13:38
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    maranta pisze:

    > Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 170zł/miesiąc

    <reklama>
    Polecam rootnode.net
    </reklama>

    Adam Kłobukowski

  • 14. Data: 2009-01-08 14:03:49
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości

    > <reklama>
    > Polecam rootnode.net
    > </reklama>

    ja bym nie ryzykowal.

    http://kimsufi.pl/

    97,59 brutto/m

    lub ovh.pl jezeli wymagania wieksze

  • 15. Data: 2009-01-08 15:06:59
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Kotlet mielony wrote:

    > ilosc rekordow(odnosnie zarejestrowanych userow) ma znikomy wplyw
    > jezeli baza jest dobrze zaprojektowana.

    zaufaj mi - ilość userów na phpBB ma wpływ na obciążenie serwera...
    mnogość zapytań oraz skomplikowane relacje dają o sobie znać...

    --
    pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-01-08 15:10:08
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    maranta wrote:

    > 170zł/miesiąc

    ile masz transferu miesięcznie za te 170 zł?
    ile wykorzystujesz?

    jaki to hosting, jaki pakiet?
    masz włączoną kompresje gzip?

    ile mb ma baza danych?
    robisz optymalizacje?
    masz włączone szukanie?

> [...]
    > które nigdy się na forum nie odezwały a tylko "podglądały".
    > Co innego jeśli chodzi o użytkowników, którzy nigdy się nie

    kasuj tych co nie logowali się przez 3 mce
    kasuj tych co nie pisali przez rok

    zresztą - sprawdź sobie w PA ile to osób przy takich parametrach
    (PA -> masowe kasowanie userów)

    > dziękuję :)

    pisz, pisz... pomogę...
    sam rok temu to przerabiałem

    --
    pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-01-08 23:25:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2009, zkruk [Lodz] wrote:

    > kasuj tych co nie logowali się przez 3 mce

    Cenzor ;P

    pzdr, Gotfryd
    (któremu zdarza się nie logować przez pół roku tu i ówdzie)

  • 18. Data: 2009-01-09 08:56:39
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > zaufaj mi - ilość userów na phpBB ma wpływ na obciążenie serwera...
    > mnogość zapytań oraz skomplikowane relacje dają o sobie znać...

    bo phpbb jest glupio zaprojektowany, w ogole z funkcji/procedur skladownych
    nie korzystaja,
    przypuszczam ze indeksow tez jest za malo o ile sa w ogole jakies.

  • 19. Data: 2009-01-09 08:58:53
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > Cenzor ;P
    >
    > pzdr, Gotfryd
    > (któremu zdarza się nie logować przez pół roku tu i ówdzie)

    dla mnie kretynstwo kasowac tych co sie nie loguja bo czesto ilosc userow
    czesto swiadczy o poziomie/zainteresowaniem forum,
    na pewno istnieje wieksza szanasa ze ktos sie zarejetsruje widzac ze userow
    jest 50 tys niz wtedy gdy jest ich 200.
    Po za tym co jak ktorys postanowi wrocic? ponowna rejestracja? :)

  • 20. Data: 2009-01-10 12:29:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2009, Kotlet mielony wrote:

> [...]
    [...]
    > Po za tym co jak ktorys postanowi wrocic? ponowna rejestracja? :)

    Ano właśnie.
    I dochodzi dodatkowe ryzyko: wpisze się ktoś jako "zkruk", napisze
    ze dwa sensowne teksty i pójdzie sobie.
    A za pół roku zarejestruje się kto inny pod "zkruk" i zacznie
    pisać prymitywne głupoty...
    Albo na odwrót :) (ktoś zarejestruje się pod nickiem, nie świadom
    że poprzednio tam jakiś lamer troll występował z taką nazwą)

    pzdr, Gotfryd