  • 351. Data: 2024-01-26 11:25:28
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 25.01.2024 o 17:04, PD pisze:

    > Wiki mówi o roku 353, czyli zanim nawet jeszcze Chrześcijaństwo stało
    > oficjalną religią Cesarstwa Rzymskiego. Sprawdź sobie w tych swoich
    > podręcznikach, czy w tamtych czasach Chrześcijaństwo było religią
    > dominującą i na tyle silną, by jej przedstawiciele byli w stanie coś
    > komuś narzucać przemocą :)

    No właśnie. Czyli wcześniej nie było takiego święta, a data została
    narzucona z góry. Nie bez powodu taka, a nie inna:
    "Najbardziej popularna wśród uczonych interpretacja uznaje, że
    chrześcijanie, nie znając faktycznej daty narodzin Chrystusa, obrali tę
    datę jako symboliczną. Był to dzień bliski dniowi przesilenia zimowego.
    W II-IV wieku 25 grudnia obchodzono dzień urodzin Mitry[3]. Cesarz
    Aurelian nakazał w 274 roku, by w tym dniu obchodzono święto
    synkretycznego kultu Sol Invictus - narodziny boga Słońca. Świętowanie
    narodzin Boga-Człowieka, Jezusa Chrystusa, nazywanego ,,Słońcem
    sprawiedliwości" (Ml 3,20), ,,Światłością świata" (J 8,12), ,,Światłem na
    oświecenie pogan" (Łk 2,32; por. Łk 1,78-79), było chrześcijańską
    odpowiedzią na ten kult pogański."

    Na osobny komentarz zasługuje: "chrześcijanie, (...) obrali tę datę".
    Dupa tam "obrali". Kilku cwaniaków tak zdecydowało i ludziom
    powiedzieli, że od teraz tak będzie i już.

    A wojenki między wyznawcami różnych religii były od zawsze (co tylko
    dowodzi, że religie są źródłem konfliktów - ale to temat na inną dyskusję).

    Po 380r religia chrześcijańska została religią państwową, został
    wprowadzony zakaz pogaństwa, a za czczenie starych bóstw groziły surowe
    kary. Tak więc oficjalnie państwo zaczęło ZWALCZAĆ inne religie.
    Hierarchowie kościelni zdobywali coraz więcej władzy, a władcy rozpisali
    konkurs, kto głębiej wejdzie im w dupę.
    To, że na początku dla ciemiężonych niewolników, czy nawet biednych
    obywateli Rzymu ideologia obiecująca równość była atrakcją, nijak nie
    przekreśla tego, co chrześcijanie odpierdalali poszerzając swoje wpływy.
    To nie było tak, że nagle i wszędzie w jednym dniu wszyscy z ochotą i
    uśmiechem na ustach zaczęli celebrować to święto, to był proces w czasie
    i w przestrzeni zawłaszczania lokalnych zwyczajów. Manipulacją,
    szantażem, przekupstwem lokalnych kacyków i przemocą.

    Nawet dzisiaj nie wszyscy chrześcijanie to święto obchodzą.

    > W tamtych czasach, to Chrześcijanie byli innowiercami.

    I również w tamtych czasach wyznawcy wszystkich innych religii stali się
    innowiercami. O niewierzących z litości nie wspomnę.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 352. Data: 2024-01-26 14:20:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 21:16:59 +0100, Shrek wrote:

    > Będziesz usilnie zmieniał temat? Jeśli masz dane dotyczące BTSa, sektora
    > i parametr TA, to masz bardzo ograniczoną powierzchnię na której telefon
    > może się znajdować.

    Tylko szukający chyba istotnie nie mają TA.
    Trzeba by rozporządzenie sprawdzic ... od udostępniania danych
    służbom, bo 112 może mieć inne reguły.

    > Jak dwa BTSy to masz dwa niewielkie obszary, jak
    > trzy to masz prakrycznie w punkt.

    Tylko znów - nie wiadomo, czy operator to policji przekaże.
    Bo nie wiadomo co w rozporządzeniu ...

    > Tak wygląda techniczna kwestia
    > lokalizacji telefonu i nie ma tu za bardzo o czym dyskutować.
    > Technicznie nie dość że jest to wykonalne, to wręcz niezbędne dla
    > działania sieci komórkowej.

    Tylko czy nie trzeba poprosic kobiety, aby zadzwoniła pod 112?

    Na razie sobie zainstalowałem Gdzie jest dziecko Orange, i
    najwyrazniej pokazuje lokalizację BTS ..

    J.

  • 353. Data: 2024-01-26 14:23:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 21:13:57 +0100, Shrek wrote:

    > Na prawdę muszę ci tłumaczyć różnicę między kontrolą operacyjną
    > dziennikarzy a poszukiwaniem ludzi znajdujących się w stanie zagrożenia
    > zdrowia lub życia żeby ich ratować?

    Jak sie nie chce, zeby kontrolowali dziennikarzy, to moze nie mozna
    pozwolic na lokalizowanie zagrożonych :-)
    Choc w sumie dlaczego władza miała by nie chciec kontrolować
    dziennikarzy, albo polityków ... opozycji :-)

    Na razie jest o tyle fajnie, ze mamy dwa osobne kanały - jak obywatel
    dzwoni pod 112, i jak nie dzwoni.

    No ale ta dziewczyna z Andrychowa juz nie mogła zadzwonic na 112.

    J.

  • 354. Data: 2024-01-26 14:27:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 19:25:36 +0100, Shrek wrote:

    > Jak piszesz, że będzie raport, to zakładam że go nie będzie -
    > przynajmniej publicznie;)

    To jest tryb przypuszczający.

    A raport ... sprawa się zrobiła głośna, to moze będzie śledztwo
    jakies, i pewnie będzie raport ... nie publikowany.

    Od Andrychowa troche czasu minęło, i chyba nikt się nie spieszy
    publikowac wyników.

    Rzecznika policji spytac? Ministra?
    A moze napuscic posłów ... trzech, TD, z PiS i z Konfederacji :-)

    J.

  • 355. Data: 2024-01-26 14:30:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 26.01.2024 o 14:23, J.F pisze:
    > No ale ta dziewczyna z Andrychowa juz nie mogła zadzwonic na 112.

    A 112 do niej?

    Robert

  • 356. Data: 2024-01-26 14:38:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 19:22:57 +0100, Shrek wrote:

    > Dostali adres gdzie bus stoi i nawet nie sprawdzili przejeżdzającym obok
    > patrolem.

    Ale o której godzinie dostali i od kogo?

    A "sprawdzać przejeżdzającym patrolem" nie ma sensu - trzeba wysłac
    dzielnicowego, lub dochodzeniowca, czy wywiadowców.
    Kto by tam trzymał skradziony motocykl na widoku :-)

    Pojedzie właściwa osoba, to od razu przesłucha, czy tam rozpyta ...
    jak zastanie.

    > Wcześniej dostali namiary na świadka który wiedział które dwa
    > żule moto zajebały, ale nie mieli kim pojechać i sprawdzić. Więc
    > tentego.

    Moze nie mieli kim.
    Ale akta jakies masz - świadek adresy podał?

    Bo jak nie, to trzeba pisać do dzielnicowego, czy zna.
    A przypominam, ze jest ciagle poniedziałek.

    > To nie jest tak że to jest jakieś trudne. Po prostu tego nie
    > zrobili. Chuj wie czemu - pewnie dlatego że po prostu mogą nie robić i
    > nie ponoszą za to żadnej odpowiedzialności.

    Albo nie było kim. I zrobiliby we wtorek czy środę.

    > Tablica się nie znalazła.

    A widzisz, to maja wszystkie motocykle na Zoliborzu sprawdzać?
    Zdjęcia motocykla im dałeś, czy jakis opis charakterystyczny był?

    A co z tablicą? W umowie jest nr rejestracyjny?
    na monitoringu był motocykl z tablicą czy bez?

    Żule nie mówiły, ze stał motocykl bez tablicy, to pomysleli,
    ze porzucony?

    J.

  • 357. Data: 2024-01-26 14:45:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 19:07:33 +0100, Shrek wrote:

    > Przecież to jest zupełnie o czym innym...

    Ale to moze byc właśnie o tym, czym dysponuje policja.

    Ewentualnie o tym, co Robert może zamówic w śledztwie,
    a tajemniczy terminal pozostaje tajemniczy :-)

    I niestety nadal nie wiemy, czy na 112 jest to samo, czy lepiej,
    czy moze policja nie wie, ze lepiej, wiec wysyła psy i psy.

    J.

  • 358. Data: 2024-01-26 14:52:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 18:17:13 +0100, io wrote:
> [...]
    gasolutions.emergencycall_pl&hl=pl&gl=US

    et-do-sledzenia-komorek-ale-w-zdecydowanie-dobrym-ce
    lu/
    -catcher-w-polsce-topr-juz-go-testuje/

    > Chcą inwigilować i pokazują jakie to niby potrzebne.

    > Nie przeszkadza by tego używać w razie potrzeby.

    Pokazując jakie to potrzebne.
    Wiec dziwne, ze tego nie robia.

    Moze to w EU zabronione, moze europejskie telefony mają to wyłączone,
    a moze europejskie sieci maja to zabronione ... a IMSI-Catcher potrafi
    wysłać :-)

    Ale czemu Google i Apple:

    > No nie wiadomo czy działa w nowych sieciach. Ale właściwie czemu by
    > miało nie działać jak to sam terminal robi.

    No wlasnie - czemu nie, skoro to telefon robi, i to w miare nowa
    funkcjonalnosć.

    ments/4/translations/en/renditions/pdf

    > No cusz, no cusz.

    J.

  • 359. Data: 2024-01-26 14:54:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 18:08:50 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Nie musi, ale jak żona dzwoni, to mało prawdopodobne, by w tym czasie z
    > kimś innym rozmawiała.

    Ale moze policjant poprosic o telefon, moze sam zadzwonic ze swojego
    ..

    J.

  • 360. Data: 2024-01-26 17:09:13
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 26.01.2024 o 11:25, Kviat pisze:

> [...]
    > Dupa tam "obrali". Kilku cwaniaków tak zdecydowało i ludziom
    > powiedzieli, że od teraz tak będzie i już.

    Tyle, że to nie jest przedmiotem sporu. Chrześcijanie przywłaszczyli
    sobie to święto, przerobili na swoje i już. Z faktami nie ma co polemizować.

    > A wojenki między wyznawcami różnych religii były od zawsze (co tylko
    > dowodzi, że religie są źródłem konfliktów - ale to temat na inną dyskusję).

    I tak i nie. Tak - w skali mikro, gdzie powiedzmy sobie ludzie są
    owładnięci ideami o które są gotowi walczyć. W skali makro, religia to
    pretekst a nie źródło konfliktów. Np. nie po to Mieszko przyjął chrzest
    bo mu się religia spodobała, tylko po to, żeby Niemcom(?) pretekst do
    najazdu wybić z ręki.

    > Po 380r religia chrześcijańska została religią państwową, został
    > wprowadzony zakaz pogaństwa, a za czczenie starych bóstw groziły surowe
    > kary. Tak więc oficjalnie państwo zaczęło ZWALCZAĆ inne religie.

    I długo już po tym to państwo nie potrwało.

> [...]
    > i w przestrzeni zawłaszczania lokalnych zwyczajów. Manipulacją,
    > szantażem, przekupstwem lokalnych kacyków i przemocą.

    Tak. Niemniej nie ma związku przyczynowo skutkowego pomiędzy faktem
    wprowadzenia święta Bożego Narodzenia, a tym że komuś stała się krzywda.
    Można to odwrócić. Gdyby Chrześcijanie na śBN obrali sobie jakąś wolną,
    nie kolidującą z niczym datę, uważasz że historia potoczyła by się
    inaczej i nie było by tego wszystkiego o czym piszesz? Albo chociaż było
    by o 1 trupa mniej?

    > Nawet dzisiaj nie wszyscy chrześcijanie to święto obchodzą.

    No bo dzisiaj jest 26 stycznia :P

    > I również w tamtych czasach wyznawcy wszystkich innych religii stali się
    > innowiercami. O niewierzących z litości nie wspomnę.

    Drapieżna ekspansja to nie jest jakaś szczególna cecha religii. Ludzkość
    ma to w genach i przejawia się to w każdej dziedzinie w której udział ma
    człowiek. W biznesie chodzi o zaoranie konkurencji. W polityce o
    zaoranie konkurentów. W przekazywaniu genów o zaoranie konkurentów.
    Tylko komuniści próbowali się wyrwać z tego schematu :) Dlaczego religia
    miała by być wyjątkiem? Bo głosi miłość? W każdym korpo na spędzie
    pracowników głoszą zbawienie świata swoim produktem.

    PD