  • 11. Data: 2024-01-17 20:56:54
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jan 2024 19:58:25 +0100, Shrek wrote:

    > Ale to raczej kwestia policji że nie występuje.

    Trudno, zeby występowali o twoje dane, zanim jeszcze zostaniesz
    podejrzanym :-)

    Gorzej, ze w pilnym przypadku zaginięcia też nie występuje ...
    Robert tłumaczył czemu tak powoli ...

    > Czyli dalej nie wiemy o co może wystąpic policja i jakie są tego
    > ograniczenia,

    Tak "na bieżąco" to chyba nie wiemy.
    Robert zdaje sie ten tajny komputer/terminal w Krakowie widział, to
    moze wie co potrafi ...

    > No ale robert niejasno dawał do zrozumienia, że możliwości są inne.

    No np uzyskasz lokalizacje zaraz po rozmowie, czy jeszcze nawet w
    czasie rozmowy, a nie np na drugi dzień.

    Ale jak to lokalizacja równie niedokładna, to po co?

    W jednym z artykułów była mowa az o 11 lokalizacjach, czyli jakby
    policjanci cos mieli, ale ile w tym prawdy?

    J.

  • 12. Data: 2024-01-17 21:03:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.01.2024 o 17:31, Shrek pisze:

    > Kurwa, nie wiem co jeszcze można powiedzieć...

    Uderzyć się w pierś, że wypisywanie głupot, że Policja może ten telefon
    namierzyć do metra powoduje, że ludziom się wydaje, że tak jest. Nie
    jest tak i w Andrychowie to nadal by nic nie dało - ale Ty wiesz lepiej.
    Tu mamy tragedię nakręcaną tym ze Policja mogła, a nie namierzyła. Nie
    będę ponownie pisał, czy mogła i dlaczego nie.

    I dlatego się pieniaczę, że piszesz takie rzeczy. Nie to, by mi zależało
    na tym, by postawić na swoim. Nawet mi nie zależy na Twojej opinii. Po
    prostu dostrzegam zagrożenie wywołane takimi wpisami i tyle. To nie jest
    wina Policji tylko po prostu fizyka. Z fizyką - wiadomo - nie da się
    wygrać. Będzie śledztwo może się dowiemy, co ustalono.

    Prawda o poszukiwaniach jest taka, że jak się już znajdzie, to każdy
    wiedział, że w tym miejscu należy szukać w pierwszej kolejności.
    Problemem jest by to wymyślić wówczas, jak się szuka.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 13. Data: 2024-01-17 21:04:35
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-17 o 18:07, Monika Głowacka pisze:
    > Jeśli tak, to dlaczego? Czy to wynika z przepisów prawa, czy może z
    > technicznych ograniczeń?

    LEWAKI chciałyby zjeść ciastko i mieć ciastko.;-)

    Jeśli służby mają sprawnie działać w tempie na jaki pozwala technologia
    to nie mogą się przejmować RODEM SRODEM czy innym WYWODEM o prawach
    człowieka

    Taki kulson co namierza się dziś 3 razy zastanawia czy warto.

    A jak za 8 lat ktoś się przypierdoli że nie miał jeszcze zgody albo
    osoba nie będzie w miejscu publicznym tylko w hotelu... ;-)

  • 14. Data: 2024-01-17 21:12:30
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-17 o 18:08, n...@o...pl pisze:
    > A nawiasem brak jakiegoś lokalizatora w telefonie chorej na cukrzycę to nie
    > wiem jak skomentować.

    Połowa ludzi ma cukrzyce a tylko część o tym wie.

    Mają LOKALIZATORY?

    Mi lekarze wpychają Metformaxy bo przekraczam 100. ;-)

    Ale jest na to lekarstwo

    Trzeba ludzi ZACZIPOWAĆ i stale nadzorować ;-)

    Do takich debilizmów prowadzi lewackie zboczenie o sile i roli państwa.

    Normalny biały myślący człowiek zadbałby o taki "lokalizator"

    Ale opiekuńcze państwo daje mu ułudę że się nim zaopiekuje i uchroni od
    wszelakich nieszczęść.

    I co? Chroni? ;-)

  • 15. Data: 2024-01-17 21:22:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2024 o 20:56, J.F pisze:

    > Trudno, zeby występowali o twoje dane, zanim jeszcze zostaniesz
    > podejrzanym :-)

    Dlaczego? Myślałem że rozmawiamy o poszukiwaniach zaginionego. Wtedy
    ustalenie gdzie jest jego telefon wydaje się jedną z pierwszych rzeczy
    do sprawdzenia,

    > Gorzej, ze w pilnym przypadku zaginięcia też nie występuje ...
    > Robert tłumaczył czemu tak powoli ...

    Czemu?

    > No np uzyskasz lokalizacje zaraz po rozmowie, czy jeszcze nawet w
    > czasie rozmowy, a nie np na drugi dzień.

    Z tym po rozmowie to zdaje się też bardzo niejasno pisał.

    Jest jeszcze jeden problem z robertem - jak już napisałem na końcu dnia
    okazuje się że zwykle mija się z prawdą w stopniu znacznym. Także
    naprawdę to nic nie wiemy, poza tym że robert się miotał między nie ma
    sensu i tak by nie pomogło a poza tym się nie da. Czyli typowy kulson
    jest typowy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2024-01-17 21:33:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tu mamy tragedię nakręcaną tym ze Policja mogła, a nie namierzyła. Nie
    > będę ponownie pisał, czy mogła i dlaczego nie.

    No to napisz dlacego nie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2024-01-17 21:44:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jan 2024 21:03:23 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Uderzyć się w pierś, że wypisywanie głupot, że Policja może ten telefon
    > namierzyć do metra powoduje, że ludziom się wydaje, że tak jest. Nie
    > jest tak i w Andrychowie to nadal by nic nie dało - ale Ty wiesz lepiej.

    A na Litwie można.

    Choc jak tak czytam - to chyba telefon sam wysyła wtedy lokalizacje,

> [...]
    > wina Policji tylko po prostu fizyka. Z fizyką - wiadomo - nie da się
    > wygrać. Będzie śledztwo może się dowiemy, co ustalono.

    Hi hi - śledztwo jest w sprawie nieumyślnego spowodowania śmierci pani
    Ewy i sposobu prowadzenia akcji poszukiwawczej.

    Wiem - po prostu tak sie robi, ale brzmi ... kto miałby spowodować?
    Mąż przecież nie, kierowca autobusu?
    Bo jak i on nie, to zostają policjanci podejrzani :-P

    > Prawda o poszukiwaniach jest taka, że jak się już znajdzie, to każdy
    > wiedział, że w tym miejscu należy szukać w pierwszej kolejności.
    > Problemem jest by to wymyślić wówczas, jak się szuka.

    Tylko tym razem łączność z nią była.
    Nie można było czegos sensownego wymyślec?

    No chyba, ze to co ona i rodzina mówili, akurat wprowadzało w błąd.

    I jeszcze:

    "Ruszyli sprawdzać okolicę. - Byliśmy w 11 miejscach, bo niby sygnał z
    telefonu miał być namierzany w tych punktach. Tam i z powrotem
    kręciliśmy się po głównej drodze między targowiskiem a naszym domem.
    Od godz. 18 do godz. 6 rano siedziałem z tyłu samochodu, nie mogłem
    zadzwonić do żony. Kazali mi telefon położyć na siedzeniu. Byłem
    podejrzewany, że jestem zabójcą i babę wywiozłem w las. Pilnowali
    mnie, widziałem, że ona ciągle do mnie dzwoni. 0:15, 0:28, co 15 minut
    dzwoniła do mnie - pokazuje historię połączeń z żoną."

    Rozmawiał z żoną, czy nie mógl, bo potraktowaliście jak przestępcę?

    No ale to tylko fakty z Faktu ... sam bym nie wierzył całkowicie ..

    "O szóstej rano dostępne było nagranie z kamer miejskiego autobusu.
    Wtedy powoli zaczęły być jasne okoliczności zniknięcia pani Ewy. -
    Żona prawdopodobnie przegapiła przystanek, na którym miała wysiąść.
    Dojechała do Kocmyrzowa. Parę kilometrów dalej."

    Ktos pomyślał. Szkoda, ze tak późno.
    Ale nie dało sie tego z żony przez telefon wyciągnąc?

    J.

  • 18. Data: 2024-01-17 21:53:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.01.2024 o 18:07, Monika Głowacka pisze:
    > Jeśli tak, to dlaczego? Czy to wynika z przepisów prawa, czy może z
    > technicznych ograniczeń?

    Wynika to z technicznych ograniczeń. Często dostaje się trójkąt o boku
    kilkunastu kilometrów i to w dodatku bez pewności, że z nim jest
    telefon, bo faktyczna charakterystyka anteny przypomina takie
    rozciągnięte jajo.

    Istnieją możliwości dokładnego śledzenia, ale s one uwarunkowane kilkoma
    kwestiami, których nie chcę tu omawiać. W wypadku ratowania życia robi
    się wszystko co możliwe. Najgorsze jest szerzenie opinii, że to się
    zawsze daje dokładnie namierzyć, bo powoduje że zamiast podejmować
    równolegle inne możliwe działania wszyscy czekają na ten namiar.

    Najlepiej by było odczytać położenie z GPS-a telefonu, ale nie zawsze
    się da. Czasem ludzie blokują taką możliwość, bo w internecie piszą, że
    władze namierzają obywateli. Większość ludzi nie robi niczego, co
    mogłoby wzbudzić zainteresowanie kogokolwiek. W krytycznym momencie
    zaczyna się problem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 19. Data: 2024-01-17 21:54:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jan 2024 21:33:42 +0100, Shrek wrote:

    > No to napisz dlacego nie?

    Bo operatorzy nie dają takich możliwości.
    Bo minister od nich nie wymaga.

    Tzn podobno nie dają, bo telefon ministra jednak znalezli szybko i
    dokładnie..

    Ale im wiecej szukam, tym bardziej mi się wydaje, ze faktycznie nie ma
    takich możliwosci technicznych ...

    J.

  • 20. Data: 2024-01-17 21:57:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > kilkunastu kilometrów i to w dodatku bez pewności, że z nim jest
    > telefon, bo faktyczna charakterystyka anteny przypomina takie

    Czasem tak, a czasem dość dokładną lokalizację. Jak nie sprawdzisz to
    się nie dowiesz.

    > Istnieją możliwości dokładnego śledzenia, ale s one uwarunkowane kilkoma
    > kwestiami, których nie chcę tu omawiać. W wypadku ratowania życia robi
    > się wszystko co możliwe.

    No chyba żeby nie...

    > Najgorsze jest szerzenie opinii, że to się
    > zawsze daje dokładnie namierzyć, bo powoduje że zamiast podejmować
    > równolegle inne możliwe działania wszyscy czekają na ten namiar.

    Problem w tym że nie podjęto rownolegle a po prostu nie sprawdzono "bo
    nie zawsze się uda".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!