  • 141. Data: 2024-01-19 18:13:23
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 16:28, J.F pisze:

    > To jak - jest jakaś metoda, której wdrożenia można by wymagać od
    > operatorów?
    > Wymagano i wdrożyli?

    Nie wiem co wdrożono ale techniczna możliwość minimum to BTS, sektor i
    TA. W przypadku trzech BTSów bedzie bardzo dokładnie. W przypadku
    jednego teoretycznie 1/3 pierścienia o grubości jakieś 100 metrów. Też
    dość dobrze.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 142. Data: 2024-01-19 18:16:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 17:52, J.F pisze:

    > Gdzie jest dziecko orange
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.loc
    on.gjd_orange

    > Bezpieczna Rodzina
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.loc
    on.gjd

    Działa, działa na GPS. Ale coś mi świta, że jak nadajesz uprawnienia do
    lokalizacji to pyta o zgrubną (bez gps) i dokładną (z gps). Tylko że ta
    zgrubna korzysta też chyba z "mapowania" sidów wifi.

    > No bo tak nie całkiem wiadomo, co obecnie wynika z techniki.

    Mniej więcej wiadomo. A robert mówi że nie warto, bo w bieszczadach nie
    zadziała;P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 143. Data: 2024-01-19 18:18:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 17:37, J.F pisze:

    > Z ich punktu widzenia, to może być to samo :-)

    Znaczy że jak zgłosisz zaginięcie to znajdą czas na poszukiwania po pół
    roku? ;)

    > Mając ten TA nie powinno być problemów z taką lokalizacją, ale nie mam
    > jak zweryfikowac - znają czy nie?

    Prosto - robert twierdzi że się nie da więc znaczy że się da:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 144. Data: 2024-01-19 18:22:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 17:25, J.F pisze:

    > No ale nadal - fajnie to działa przy 3, lub choc 2 BTS w zasięgu.
    > 2 to tam by się chyba znalazły ...

    Dwa BTSy z sektorem 120 stopni i TA to już całkiem dokładnie wychodzi.

    > Też mi tak wychodzi, po pobieżnym przeczytaniu.

    Czyli jak wyżej - jeden to już całkien dobra poszlaka, dwa to całkiem
    dobrze, trzy to prawie w punkt. I jeszcze technicznie to chyba każdy BTS
    widzi telefon a nie tylko własnego operatora.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 145. Data: 2024-01-19 19:49:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 18:16:29 +0100, Shrek wrote:
    on.gjd_orange

    on.gjd

    > Działa, działa na GPS.

    Ale wlasnie nie. Tzn nie tylko. Potrafi namierzyc telefon z wyłączonym
    GPS. Ale niedokładnie.

    > Ale coś mi świta, że jak nadajesz uprawnienia do
    > lokalizacji to pyta o zgrubną (bez gps) i dokładną (z gps). Tylko że ta
    > zgrubna korzysta też chyba z "mapowania" sidów wifi.

    Moje juz nie tak. Mam opcję polepszenia dokladnosci przez dodatkowe
    "czujniki".

    > Mniej więcej wiadomo. A robert mówi że nie warto, bo w bieszczadach nie
    > zadziała;P

    No coż, nam sie cos wydaje, a Robert wie swoje. Czy dobrze wie .. ja
    nie wiem. Kiedys operator potrafił zlokalizować do ok 500m,
    ale teraz jakby te usługi poznikały.

    J.

  • 146. Data: 2024-01-19 19:51:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 18:13:23 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > TA. W przypadku trzech BTSów bedzie bardzo dokładnie. W przypadku
    > jednego teoretycznie 1/3 pierścienia o grubości jakieś 100 metrów. Też

    Tylko rozporządzenie o TA nic nie pisze.

    Za dokładnie by było, czy się jednak nie da?
    Ale wydaje się, LTE wymaga dopasowania TA ...

    J.

  • 147. Data: 2024-01-19 19:54:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 17:59:05 +0100, Shrek wrote:

    > Bo zasadniczo w biletach NBP nie kosztuje specjalnie więcej niż paliwo
    > (a i to niespecja;lnie bo radiowóz jest po to żeby jeździł, więc by
    > pewnie jeździć co najwyżej gdzie indziej).

    No ale jak jezdzi gdzie indziej, to moze Ci motorka sprawdzić :-)
    I co - ma jednak na tą działke pojechac, czy po miesiącu obłożenia
    mają przystawic pieczątkę "UMORZONO"?

    Poza tym ja tam czasem widze, jak radiowóz stoi. Znaczy sie pilnują
    porządku. I paliwa nie spalają, albo znacznie mniej.

    J.

  • 148. Data: 2024-01-19 20:03:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 17:56:34 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Niby jest taka możliwość.
    > https://antyweb.pl/starlink-dostepny-na-smartfonach

    No i chyba o to chodzi, ze nowe iphony potrafia sie połaczyc z
    satelitami (Globalstar i byc moze Starlink).

    Androidy chyba raczej nie, a to co tu piszą, ze T-mobile umożliwi, to
    juz nie bardzo rozumiem.
    Siec/BTS T-mobile będą pośredniczyc, czy na satelitach zamontują BTS
    LTE ... a T-mobile uĹźyczy czestotliwosci?

    J.

  • 149. Data: 2024-01-19 20:06:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 18:18:27 +0100, Shrek wrote:

    > Znaczy że jak zgłosisz zaginięcie to znajdą czas na poszukiwania po pół
    > roku? ;)

    mają zadane wymagania, to je realizują.
    I przekazują lokalizacje BTS i sektor anteny :-)

    > Prosto - robert twierdzi że się nie da więc znaczy że się da:P

    Cos w tym jest, ale jeden mój xiaomi pokazuje puste TA,
    a drugi zawsze 0.
    Wiec tak na razie nie jestem calkiem przekonany.

    J.

  • 150. Data: 2024-01-19 20:08:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 17:13:45 +0100, Shrek wrote:

    > Nawet google nie wpadnie chybana pomysł,że żeby znaleźć telefon trzeba
    > wpisać sms z tego telefonu;)

    google na rózne pomysły wpada.
    Na ten niby nie powinien, ale kto wie co zechcą zmienic :-)

    J.