  • Data: 2008-03-21 16:44:20
    Temat: Zniesienie służebności
    Od: "J.Jackowski" <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    jestem współposiadaczem działki, która stanowi dojazd do kilku działek
    (wszyscy właściciele tych działek są współwłaścicielami tej drogi) i
    oprócz tego droga jest obciążona służebnością na rzecz kilku działek,
    które wszystkie mają bezpośredni dojazd do drogi gminnej. Czy jest to
    wystarczający powód aby znieść służebność dla tych pozostałych działek z
    dostępem do drogi oczywiście bez odszkodowania?

    Jakie są koszty ?
    Na co się powołać ?
    Jak to zrobić ?

    Poszperałem trochę w necie i znalazłem info na temat art 295 KC. Czy
    fakt posiadania dostępu do drogi gminnej jest wystarczający do
    zniesienia tej służebności ? Wiem, że po dobroci tego nie zniesie, bo
    ostatnio zaczęły się problemy z tymi osobami. Zaczęło się od tego że
    wyżwirowaliśmy drogę i poprawiliśmy nawierzchnię. Bardzo się to nie
    spodobało tym osobnikom i nawet złożyli doniesienie w nadzorze
    budowlanym, że bez ich zgody dokonywaliśmy prac na jak to twierdzą ich
    drodze (mają tylko służebność - z resztą już z niej praktycznie nie
    korzystają). Jedynie czasami jak chcą zrobić nazłość wyjeżdżają
    załadowaną przyczepą na drogę gminna następnie zawracają na naszej
    drodze robiąc to w taki sposób aby jak najwięcej zniszczyć nawierzchnię
    , buksują a następnie wracają na swoją posesję.

    Czy jeśli nie uda się znieść tej służebności to czy mogę żądać od tych
    co mają służebność zwrotu np 50% kosztów remontu drogi i kosztów naprawy
    po ich czynnościach, które niszczą drogę. Jeśli tak to w jaki sposób i
    jakie są tego koszty.

    Pozdrawiam
    J.Jackowski