  • 21. Data: 2008-04-03 20:33:19
    Temat: Re: Zdjęcia oficerów SKW, czy jest przepis?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Do tego zmierzam. Nawiasem mówiąc, to kategoryczny zakaz
    > fotografowania obowiązuje w wielu, nie tylko wojskowych, obiektach.

    I tak cofnęliśmy się w czasie o 30 lat ;)

    > I tego zakazu się przestrzega, bo za jego złamanie grożą poważne
    > konsekwencje natury prawnej. Za samo fotografowanie, nie za
    > rozpowszechnianie wykonanych fotografii.

    Dobrze się czujesz?

  • 22. Data: 2008-04-03 20:34:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Oczywisice moze ta osoba byc bezprawnie na terenie bazy ale wtedy
    > jesli zostanie zlapana to odpowiada za szpiegostwo.

    Niekoniecznie. Szpiegostwo trzeba udowodnić. Ale na pewno 193KK zadziała.

  • 23. Data: 2008-04-03 20:41:42
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [...]

    > Dobrze się czujesz?

    Za rozpowszechnianie osobno.

  • 24. Data: 2008-04-03 20:42:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > I tak cofnęliśmy się w czasie o 30 lat ;)

    > Dobrze się czujesz?

    No, chyba że masz na myśli ludzi oficjalnie dopuszczonych, którzy
    podpisali co trzeba.

  • 25. Data: 2008-04-03 20:46:34
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > Niekoniecznie. Szpiegostwo trzeba udowodnić. Ale na pewno 193KK
    > zadziała.

    Zadziała, ale w przypadku podchodów harcerskich.

  • 26. Data: 2008-04-03 21:21:13
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > No, chyba że masz na myśli ludzi oficjalnie dopuszczonych, którzy
    > podpisali co trzeba.

    Art. 265 kk:

    Kto ujawnia lub wbrew przepisom ustawy wykorzystuje informacje
    stanowiące tajemnicę państwową,

    Czyli w przypadku ujawniania tajemnicy państwowej żadne inne przepisy
    ani ustalenia nie obowiązują. Można co najwyżej odtajnić informację
    stanowiącą tajemnicę państwową, o czym była już mowa.

    Jeśli chodzi o utrwalanie wizerunku, to jest art. 25, ust. 2, punkt 2
    ustawy o ochronie informacji niejawnych (wizerunek utrwalony w postaci
    fotografii to nic innego, jak dane).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 27. Data: 2008-04-04 08:32:31
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 03 Apr 2008 23:21:13 +0200, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Art. 265 kk:
    >
    > Kto ujawnia lub wbrew przepisom ustawy wykorzystuje informacje
    > stanowiące tajemnicę państwową,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Wbrew przepisom której ustawy? Bo ta o ochronie informacji niejawnych
    nie dotyczy szarych obywateli.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 28. Data: 2008-04-04 09:37:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński pisze:

> [...]
    > ani ustalenia nie obowiązują. Można co najwyżej odtajnić informację
    > stanowiącą tajemnicę państwową, o czym była już mowa.

    No beton...

    Ile razy mam powtarzać, że tajemnicę ujawnić może tylko ten, kto do tej
    tajemnicy został *oficjalnie* dopuszczony? Tobie powierzono tajemnicę?
    Ty ją komuś ujawniłeś? Ty będziesz odpowiadać. A nie ten, kto zasłyszaną
    plotkę (dla osoby, która nie została oficjalnie dopuszczona do tajemnicy
    to plotka jak każda inna) puścił dalej w świat.

    > Jeśli chodzi o utrwalanie wizerunku, to jest art. 25, ust. 2, punkt 2
    > ustawy o ochronie informacji niejawnych (wizerunek utrwalony w postaci
    > fotografii to nic innego, jak dane).

    Nadal dotyczy to tylko osób dopuszczonych do tych danych.

    Z punktu widzenia osoby nie dopuszczonej do tajemnicy tożsamości danego
    agenta fotografuje on osobę prywatną - nawet jeśli gdzieś usłyszał
    "plotkę", że to szpieg.

  • 29. Data: 2008-04-04 21:04:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> writes:

    > Wbrew przepisom której ustawy? Bo ta o ochronie informacji
    > niejawnych nie dotyczy szarych obywateli.

    'ujawnia lub wbrew przepisom ustawy wykorzystuje'

    Ujawnienie nie musi być wbrew przepisom ustawy. To 'wbrew przepisom
    ustawy' dotyczy jedynie wykorzystywania tajemnicy państwowej.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl