  • 41. Data: 2020-12-07 20:50:37
    Temat: Re: Zdalne nauczanie i kamerka.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.12.2020 o 20:17, _Master_ pisze:

    > Więcej niż krąg znajomych.

    A matka, ojciec, siostra kolegi ze szkoły to jeszcze ten krąg?

  • 42. Data: 2020-12-07 21:02:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To rozważ nieco inny aspekt: jak zadzwonię do Ciebie (telefonem) i
    > odbierzesz w domu to muszę mieć jakąś zgodę aby Ciebie słuchać?

    Rozważam - po pierwsze z tobą mogę gadać lub nie - obowiązek szkolny to
    inna sprawa. Po drugie ty masz prawo mnie nagrywać, ale jak podłączysz
    kogoś innego do konferencji bez mojej wiedzy to ta inna osoba już nie
    specjalnie. Po trzeci z tobą mogę rozmawiać ale nie musisz widzieć
    mojego domu itd. Więc słaba analogia.

    --
    Shrek

  • 43. Data: 2020-12-07 22:50:47
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-12-07 o 17:36, J.F. pisze:
    > P.S. Jak wyglada WF w zdalnym nauczaniu ? :-)
    > Kaza cwiczyc przysiady i sprawdzaja przez kamerki, czy wf-sci to maja
    > fajne zycie ? :-)
    Oj, nie odrobiłeś prasówki. ;-)

    WF wygląda na przykład tak:

    https://kobieta.wp.pl/zaloz-szorty-nagraj-filmik-czy
    li-lekcje-wf-u-w-dobie-pandemii-6580835539323840a

    --
    P.

  • 44. Data: 2020-12-07 22:56:42
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-07 o 20:50, nadir pisze:
    > A matka, ojciec, siostra kolegi ze szkoły to jeszcze ten krąg?

    Cholera wie.

    Prawnicy zapisali takie coś w dozwolonym użytku osobistym w prawie
    autorskim.

  • 45. Data: 2020-12-07 23:00:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-07 o 20:47, nadir pisze:
    > I jaką odpowiedzialność poniesie 10-12 latek za udostępnienie filmików z
    > lekcji? Wywalą go z temas-ów?

    Taką samą sfilmuje i udostępni film z Tobą w burdelu ;-)

    O Ci chodzi? Masz trudne dni? Animka to Twoja rodzina?

    PS. Jeśli każesz dziecku jeść widelcem i NOŻEM to nie namawiasz go do
    zabójstwa ;-)

  • 46. Data: 2020-12-07 23:10:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jak nie podoba Ci się obowiązek szkolny albo inne prawa, przepisy
    uchwalone w Polsce to zagłosuj stosownie przy urnie albo wypier...

  • 47. Data: 2020-12-07 23:11:13
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ty to masz ciężkie życie ;-)

  • 48. Data: 2020-12-07 23:14:26
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    _Master_ <M...@...pl> pisze:
    > Jak nie podoba Ci się obowiązek szkolny albo inne prawa, przepisy
    > uchwalone w Polsce to zagłosuj stosownie przy urnie albo wypier...

    Rekomendujesz być jak Snowden?

    --
    A. Filip

  • 49. Data: 2020-12-08 00:45:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-12-07, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    > tylko że to jest regulowane ustawą i zaczyna się od grzywny a w
    > skrajnych przypadkach zapewne ograniczeniem władzy rodzicielskiej

    Nie zmienia to faktu, że nie ma tu jakiegoś przymusu bezpośredniego,
    więc zasadniczo mozna nie pójść z wiadomymi konsekwencjami. Czym to się
    technicznie różni, od skorzystanie bądź nie z kamerki? Inny srodek
    realizacji celu (obowiązku edukacyjnego) i tyle.

    Dodatkowm w szkole też może ktos nagrać delikwenta, a i też nie ma żadnego
    prawnego obowiązku aby łączyć się z domu i naruszac w ten sposob swoją
    mniej lub bardziej wyimaginowaną prywatność.

    Dlatego, MZ w tej dyskusji kluczowe jest, czy wymóg tej kamerki jest
    jakoś uzasadniony np. uprawdopodobnieniem wypełniania tego obowiązku
    szkolengo.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2020-12-08 00:49:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-12-07, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Od ilu osób liczy się publicznie? Klasa może mieć 20-30 osób.

    Publicznie to co do zasady bez restrykcji dostępu, czyli każdy może mniej
    lub bardziej potencjalnie to zobaczyć. Może więc i być grupa kilkuset
    osób i ciąglne nie będzie to publicznie.

    --
    Marcin