  • 31. Data: 2020-12-07 20:08:44
    Temat: Re: Zdalne nauczanie i kamerka.
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Dobra. Ujawniłeś swoją niewiedzę na kilka tematów.

    Nawet Animka by już zaprzestała bicia piany

  • 32. Data: 2020-12-07 20:14:17
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-06 o 23:43, nadir pisze:
    > A masz coś do gejów czy przywilejów?

    A jak myślisz?

    Może trzeba zakazać filmowania parady równości bo ktoś może udostępnić w
    sieci wizerunek z gołym tyłkiem ;-)

    Jest prawo które odpowiedzialnością obciąża udostępniającego.

    PROSTE JAK DRUT. Nie potrzeba falandyzować.

  • 33. Data: 2020-12-07 20:15:50
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-07 o 13:47, TomN pisze:

    > Patentuj szybko tego potworka, czy to techniczne, czy językowo...

    A już myślałem że tylko dla mnie prawicowego oszołoma to DEBILNE było? ;-)

  • 34. Data: 2020-12-07 20:17:06
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-07 o 16:34, nadir pisze:

    > Od ilu osób liczy się publicznie? Klasa może mieć 20-30 osób.

    Więcej niż krąg znajomych.

    Jeśli czaisz kontekst ;-)

  • 35. Data: 2020-12-07 20:18:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.12.2020 o 17:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A inni uczniowie maja dostep do kamerek innych uczniow, czy tylko
    > nauczyciel ?
    > (Plus nieokreslona ilosc fachowcow/administratorow/hackerow).

    U mnie dzieci się widzą nawzajem. nie wiem, na ile to standard.

    --
    Robert Tomasik

  • 36. Data: 2020-12-07 20:24:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.12.2020 o 19:16, J.F. pisze:

    > No i tu kwestia jakosci - ISDN video przesylal na 128kb/s.

    ISDN to trochę inna para kaloszy, raz że rozdzielczość i ilość klatek
    była słaba, to miałeś połączenie point to point. Całe 128kbit/s w
    dupleksie wyłącznie dla siebie. Ale żadna centrala, a bardziej łącza,
    nie przeżyłby lekcji zdalnych przez ISDN.
    Jeżeli używałeś ISDN-a jako łącza dial-up, to też tych parametrów nie
    dało się przeskoczyć i jakość video była nadal ciulowa.

    > Nie uzywam.
    > Ale z paru programow pamietam ustawianie predkosci lacza - program sobie
    > dobieral parametry swojej pracy ... na ale jak zadeklarujesz zgodnie z
    > prawda, ze masz 1Mb/s, program sie nastawi na 0.5Mb/s, to zrozumiale, ze
    > trzech naraz nie wysle :)

    Tu są wymagania Teams-ów, chyba najbardziej popularna platforma to
    lekcji on-line w Polsce.
    https://docs.microsoft.com/en-us/microsoftteams/prep
    are-network#bandwidth-requirements
    ISDN już tego z wizją nie ogarnie.

    Co nie znaczy, że do prowadzenia lekcji online nie wystarczyło by wideo
    w jakości 400x300px z 5-10 klatkami na sekundę. Ważne żeby dźwięk nie
    przycinał. I wszyscy byliby zadowoleni, no ale jak dziś wszystko musi
    być FullHD czy 4K, to mamy to co mamy. W moim domu kamer nie używają, a
    Temsy i tak potrafią się wypierdolić, bo cała platforma wydaje się być
    przeciążona.

  • 37. Data: 2020-12-07 20:33:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-07 13:47, TomN wrote:

    > Patentuj szybko tego potworka, czy to techniczne, czy językowo...

    Przepraszam że mi się złamało, chyba rozpędziłem się ze spacją, ale co
    masz konkretnie do połączenia audiowizualnego?

    Wideorozmową bym tego nie nazwał, telekonferencją też bo ani to rozmowa,
    ani konferencja, nauczanie zdalne nie implikuje w żaden sposób
    połączenia AV więc jak masz jakieś fajne określenie to chętnie zobaczę.

    Chciałem po prostu zachować pewną precyzję w nazewnictwie bez użycia
    angielskiego i to słowo mi podpasowało najlepiej zwłaszcza w kontekście
    o którym tu mowa czyli obowiązkowości co sprawia że zarówno rozmowa jak
    i konferencja niespecjalnie oddaje ducha sprawy.

  • 38. Data: 2020-12-07 20:40:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.12.2020 o 20:08, _Master_ pisze:
    > Dobra. Ujawniłeś swoją niewiedzę na kilka tematów.
    >
    > Nawet Animka by już zaprzestała bicia piany

    Jak wiesz czy szkoły mogą wymagać używania kamerek zgodnie z prawem to
    podziel się to wiedzą, jak nie spierdalaj.

  • 39. Data: 2020-12-07 20:44:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.12.2020 o 20:07, _Master_ pisze:

    > Ściga się za pobieranie z torenta to i to da się wysledzić.

    Gówno da się wyśledzić, to że ktoś sobie monitoruje torrenty, ma się
    nijak do udostępnienia filmów przez jakieś chińskie proxy.

  • 40. Data: 2020-12-07 20:47:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.12.2020 o 20:14, _Master_ pisze:

    > Może trzeba zakazać filmowania parady równości bo ktoś może udostępnić w
    > sieci wizerunek z gołym tyłkiem ;-)

    Jest jakiś nakaz chodzenia z gołą dupą na paradach?

    > Jest prawo które odpowiedzialnością obciąża udostępniającego.

    I jaką odpowiedzialność poniesie 10-12 latek za udostępnienie filmików z
    lekcji? Wywalą go z temas-ów?