  • 131. Data: 2008-04-05 15:02:53
    Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ft83tc$jjl$1@atlantis.news.neostrada.pl Piotr [trzykoty]
    <trzykoty[usunTo]@o2.pl> pisze:

    > Była mowa o poleceniu przejścia do pokoju.
    Spokojnie.
    Zaraz będzie musiał podać podstawy prawne i się chłopina o własne teorie
    zabije.

    --
    Jotte

  • 132. Data: 2008-04-05 15:03:34
    Temat: Re: do obrońców złodziei
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    &38 Ustawy
    "3. Pracownik ochrony może stosować środki przymusu bezpośredniego
    odpowiadające potrzebom wynikającym z istniejącej sytuacji i niezbędne do
    osiągnięcia podporządkowania się wezwaniu do określonego zachowania."
    SJS

  • 133. Data: 2008-04-05 15:09:34
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał

    > Podałem, środki przymusu bezpośredniego do tego uprawniają

    Piszesz nie na temat. Owszem, podałeś, że można użyć środków
    przymusu w przypadku zagrożenia chronionych dóbr lub ataku
    na pracownika ochrony. Ale pytanie jest zupelnie inne: na
    jakiej podstawie ochroniarz moża wydać *polecenie* przejścia
    do jakiegoś pokoju na zapleczu? Osoba zatrzymana, pozostając
    w miejscu zatrzymania (pewnie hall wyjściowy), nie stwarza
    żadnego zagrożenia ani dla majątku ani dla osób.

  • 134. Data: 2008-04-05 15:11:54
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 5 Kwi, 16:56, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomościnews:ft836g$t43$1@nemesis.news.neostrada.p
    lSJS

    > Czyżby?
    > A jak, dlaczego i jakim prawem ich do tej komórki zapakowałem?
    >
    > --
    > Jotte

    W tym przypadku być może ma rację SJS (chociaż generalnie jej nie
    ma) , gdyż włamywacze zachowują się dość brutalnie i rozsądek
    podpowiada że jeśli da się tak zrobić to należy przetrzymywać
    włamywacza w komórce, a nie trzymać go za rękę w kuchni obok szuflady
    z nożami. (bo akurat w kuchni został zatrzymany).

    W sprawie zatrzymania w sklepie mogą być co najmniej 2 możliwości

    1. zatrzymany nie stawia zagrożenia i zgadza się oczekiwać na wezwaną
    Policję - tutaj nie można go zmusić by przeszedł do pokoju

    2. zatrzymany stale próbuje uciekać i się wyrywa, w takim przypadku z
    uwagi na zagrożenie zdrowia osób postronnych (jak i zatrzymywanego,
    zatrzymujacych) być może można się z nim oddalić w inne miejsce niż
    miejsce zatrzymania.

  • 135. Data: 2008-04-05 15:17:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    do
    > osiągnięcia podporządkowania się wezwaniu do określonego zachowania."

    To jeszcze zastanów się do jakiego zachowania ma prawo ów ochroniarz
    wezwać. Czy moze zażądać wykonania stu pompek? Albo zaśpiewania
    piosenki?
    Najpierw jego żądanie musi mieć podstawę prawną a dopiero potem
    może je egzekwować używając dozwolonych środków.

  • 136. Data: 2008-04-05 15:21:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ft84op$2qh$1@nemesis.news.neostrada.pl SJS
    <s...@w...pl> pisze:

    > &38 Ustawy
    Czy ty paragrafu nie umiesz wstawić?

    > "3. Pracownik ochrony może stosować środki przymusu bezpośredniego
    > odpowiadające potrzebom wynikającym z istniejącej sytuacji i niezbędne do
    > osiągnięcia podporządkowania się wezwaniu do określonego zachowania."
    No właśnie.
    A teraz włącz sobie funkcję czytania ze zrozumieniem i będzie OK.

    --
    Jotte

  • 137. Data: 2008-04-05 15:48:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SJS pisze:

    > Podałem, środki przymusu bezpośredniego do tego uprawniają

    Nie. Mogą tylko ująć. Nie wolno im nigdzie prowadzać.

  • 138. Data: 2008-04-05 16:40:35
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    >? Albo zaśpiewania
    > piosenki?
    Jak by to był Kwasniewski to czemu nie?
    SJS

  • 139. Data: 2008-04-05 17:34:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:v05kc5-o8a.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Jasne, wmówiły... Spisek mediów i WSI? Robert, zlituj się - przynajmniej
    > ty nie papuguj bliźniaków...

    Nie chodzi o spisek tylko poszukiwanie sensacji. W skali średniego powiatu
    służby ochrany dziennie zatrzymują kilkanaście osób na kradzieżach.
    Większość tych ujęć jest dokonana zgodnie z wszelkimi arkanami, ale o tym
    nikt nie pisze. Większość osób sobie z tego sprawy po prostu nie zdaje.
    Natomiast, jak się w kraju pojawia jakieś jedno, może nawet i nie do końca
    prawidłowe zatrzymanie, to momentalnie wszczynana jest awantura medialna.
    Stąd ludzie nagle dochodzą do wniosku, że ochroniarze, to zbiór jakiś
    zbirów i oszołomów.

    > Prawda jest taka, że uczciwi i kompetentni ochroniarze nie ciągnęli by
    > siłą na jakieś dyskretne i nie monitorowane zaplecze.

    W znanych mi wypadkach, to takie pokoje zatrzymań są najlepiej
    monitorowanymi częściami sklepu. Przeważnie tylko tam poza obrazem jest
    nagrywany dźwięk i znajduje się więcej niż jedna kamera. Poza tym, trudno,
    by z takim sprawcą się szarpali przez cały czas do przyjazdu radiowozu. W
    pokoju po prostu zamkną drzwi.

  • 140. Data: 2008-04-05 17:36:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Troll" <w...@d...mnie> napisał w wiadomości

    > a ma prawo wywieźć go do lasu i tam przetrzymać do przyjazdu policji?

    Jeśli tylko w razie konieczności zdołasz przekonać sąd, że było to
    uzasadnione prawnie, to myślę, ż i takie postępowanie by przeszło. Załóżmy
    masz podejrzenie, ze facet ma na sobie kamizelkę wypełnioną materiałem
    wybuchowym, wiec w celu minimalizacji zagrożenia wyprowadzasz go w takie
    miejsce, by w razie detonacji było mniejsze zagrożenie.