  • 1. Data: 2005-06-03 14:17:11
    Temat: Zatrzymanie komputera przez policje
    Od: "Irrr" <h...@y...com>

    Witam,
    mam poważny problem dotyczacy komputera. Wiem, ze podobne kwestie juz tu
    omawiano, chodzi mi jednak o wiecej szczegolow i jakies doswiadczenia.

    Mojemu przyjacielowi dostarczono nakaz zarekwirowania komputera, dyskow oraz
    wszystkich nosnikow danych. Sprawa dotyczy zdaje sie danych znajdujacych na
    tym komputerze.
    Problem pierwszy to taki, ze moj przyjaciel mieszka w akademiku z siecia
    wewnetrzna, gdzie jednym z glownych programow jest DC++ :) i wlasciwie kazdy
    komputer zawiera jakies nielegalne tresci. Zdaje sie, że zrobili kontrole
    dla przykladu i kumpel mial pecha
    Problem drugi polega na tym, ze komputer w rzeczywistosci jest moj :/ bo po
    prostu udostepnilem laptopa do pracy, wiec wiem, ze na pewno nie chodzi o
    akcje sprawdzania czy sprzety sa kradzione, bo komputer zostal kupiony na
    poczatku tego roku kalendarzowego (ma zaledwie pare miesiecy i ani ryski
    :((( ) legalnie na fakture w sklepie.
    Mam pytanie, czy policja ma prawo zatrzymac caly komputer skoro chodzi tylko
    o dane?
    W jaki sposob domagac sie zwrotu komputera. Kumpel wzial na siebie cala
    odpowiedzialnosc i nie chcac mnie wciagac w sprawe powiedzial na pierwszym
    przeslychaniu, ze komputer jest jego.
    Ile mniej wiecej trwaja procedury sprawdzania przez bieglego? do kogo pisac,
    zeby sprawdzono to jak najszybciej i jak najszybciej zwrocono mi sprzet. Co
    robic jezeli taki sprzet zostanie uszkodzony w trakcie kontrolowania? co
    robic zeby sprzet nie przepadl calkowicie?
    Prosze o pomoc, bo jezeli nie zostanie komp zwrocony, to nie bardzo mam jak
    zarobic na chleb, tak samo jak i moj kumpel, ktory jedynie z pracy na
    komputerze sie utrzymuje (nie mowie tu absolutnie o pirackich kopiach, czy
    jakichs nielegalnych, ciemnych sprawach)
    Jakie sa przepisy prawne, ktore reguluja czas trwania takiego postepowania
    (trzeba czekac w nieskonczonosc????)

    pozdrawiam
    Irr

  • 2. Data: 2005-06-03 14:44:57
    Temat: Re: Zatrzymanie komputera przez policje
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Irrr" <h...@y...com> napisał w wiadomości

    > Jakie sa przepisy prawne, ktore reguluja czas trwania takiego postepowania
    > (trzeba czekac w nieskonczonosc????)

    Masz kupę czasu więc poczytaj archiwum bo ostatnio takie kłopoty stały sie
    udziałem wielu osob.

    HaNkA

  • 3. Data: 2005-06-03 16:08:06
    Od: "qwerty ytrewq" <m...@N...gazeta.pl>

    masz 7 dni od zajęcia komputera na odwołanie, iż rzecz zajęta jest Twoją
    własnością i masz na to dowody - FV, odwołanie składa się do prokuratora ,
    który wydał nakaz zajęcia rzeczy, pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-06-03 16:22:54
    Od: "Irrr" <h...@y...com>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:d7pqkp$4s5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Irrr" <h...@y...com> napisał w wiadomości

    > Masz kupę czasu więc poczytaj archiwum bo ostatnio takie kłopoty stały sie
    > udziałem wielu osob.
    >
    > HaNkA

    Tylko, ze ja sie zastanawiam jakie sa szanse na odzyskanie sprzetu (mojego)
    w sytuacji, gdy to nie o mnie chodzi w postepowaniu, jakie sa szanse, ze
    sprzet nie ulegnie uszkodzeniu i ze bedzie w miare szybko spowrotem.
    Nie udalo mi sie tego akurat doczytac...moze czytalo mi sie nieuwaznie :)
    ma ktos jakies doswiadczenia?
    ja tam nie mam nic przeciwko...skoro dla przykladu musza robic takie akcje
    to niech robia, tylko niech to nie blokuje pracy innym ludziom, niech
    sprawdza co maja do sprawdzenia i oddadza komputer - taka jest moja opinia
    poza tym czy maja prawo zasadzic "przepadniecie" sprzetu jesli nie sluzyl
    przestepstwu typu na przyklad kopiowanie plyt czy costam...moze sprzet
    przepasc jesli sluzyl tylko do trzymania dysku, na ktorym co najwyzej byly
    filmy, mp3 i costam innego???

  • 5. Data: 2005-06-03 16:24:13
    Od: "Irrr" <h...@y...com>

    Użytkownik "qwerty ytrewq" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > własnością i masz na to dowody - FV, odwołanie składa się do prokuratora ,
    > który wydał nakaz zajęcia rzeczy, pozdrawiam

    cz to odwolanie bywa czasami rozpatrywane pozytywnie? czy to tylko taka
    formalnosc ze moge, a sprzetu i tak mi nie oddadza?

  • 6. Data: 2005-06-03 16:28:40
    Od: "qwerty ytrewq" <m...@N...gazeta.pl>

    nie możesz zwlekać tylko musisz składać odwołanie, podając ksero FV oraz
    podkręslając, iż jest to Twoje narzędzie pracy bez którego nie
    możeszwykonywać zawodu,udać się napolicję i poprosić osobę, którą dokonywała
    zajęcia o rozmowę i przedstawić sytuację

    nie mogę zabrać Twojego komputera - jest on bowiem Twoją własnością, ja bym
    się martwiła sytuacją, kiedy znajdą się na nimnielegalneprogramy np. word,
    użyczyć mogłeś sprzęt, ale wątpię że uwierzą, że to użytkujący wgrał Tobie
    nielegalne oprogramowanie a Ty oczywiście masz również licencję word na
    swoją obronę

  • 7. Data: 2005-06-03 16:32:54
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Irrr [Fri, 3 Jun 2005 16:17:11 +0200]:

    > Mojemu przyjacielowi dostarczono nakaz zarekwirowania
    > komputera, dyskow oraz wszystkich nosnikow danych.
    > Sprawa dotyczy zdaje sie danych znajdujacych na tym
    > komputerze.

    Czekaj bo ja sie nie znam i nie rozumiem: znaczy zamiast
    od reki zabrac to dali Ci papier ze zabiora...? Czy jak?

    Kira

  • 8. Data: 2005-06-03 16:41:33
    Od: "Irrr" <h...@y...com>

    zabrali od reki...z nakazem

  • 9. Data: 2005-06-03 19:36:53
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > przestepstwu typu na przyklad kopiowanie plyt czy costam...moze sprzet
    > przepasc jesli sluzyl tylko do trzymania dysku, na ktorym co najwyzej byly

    jezlei byly filmy i mp3 ktorych nie udostepnial to nie mieli prawa zabrac,
    bowiem dozwolony jest uzytek wlasny
    jezeli cos takiego juz jest rozpowszechnione ( w biorac pod uwage ze byo to
    dc++ to warunek jest spelniony)
    gorezj jak rownierz udostepnial.

    a co do zarekwirowania TWoejej rzeczy.

    odpowiedz sobie na pytaie czy jezeli kumpel zabral by Ci bron i nia
    zatsrzelil kogokolwiek to czy
    z racji tego ze to twoja bron policja powinna oddac Ci natychmiast twoja
    wlasnosc ?

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 10. Data: 2005-06-03 22:30:56
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:d7pop9$smi$1@korweta.task.gda.pl,
    Irrr <h...@y...com> napisał/a:
    > Witam,
    > mam poważny problem dotyczacy komputera. Wiem, ze podobne kwestie juz
    > tu omawiano, chodzi mi jednak o wiecej szczegolow i jakies
    > doswiadczenia.
    [ciach]

> [...]
    > miesiecy i ani ryski :((( ) legalnie na fakture w sklepie.
    > Mam pytanie, czy policja ma prawo zatrzymac caly komputer skoro

    Ma prawo, skoro mieli nakaz, to mają prawo zatrzymać co chcą.

    > Ile mniej wiecej trwaja procedury sprawdzania przez bieglego?

    Biegły dostaje postanowienie i najczęściej termin zakreslony jest tak- w
    najkrótszym możliwym terminie. Czasem to sa 3 miesiące, czasem pół roku,
    czasem rok. Jak biegły ma czas to zrobi.

    > do kogo
    > pisac, zeby sprawdzono to jak najszybciej i jak najszybciej zwrocono
    > mi sprzet.

    Do kogo tylko chcesz.
    Jeśli chodzi Ci o sam sprzęt to zawnioskowałabym do prokuratora o to, aby
    zezwolił na oddanie sprzetu bez dysków, bo jest Ci potrzebny do pracy. Może
    za 3 miesiące dostaniesz.

    > Co robic jezeli taki sprzet zostanie uszkodzony w trakcie
    > kontrolowania?

    Jak uszkodzony? Spadnie komuś z ciężarówki czy moze inaczej? Nie bardzo
    rozumiem pytania.

    > co robic zeby sprzet nie przepadl calkowicie?

    Jak to przepadł - to dowód w sprawie i zostanie kiedyś zwrócony. Inaczej
    musiałbyś dostać odszkodowanie. chyba, że masz tam tyle piratów i
    poszkodowani zażądają odszkodowania, to może przepaść - np. zostac
    zlicytowany, jesli nie spłacisz w terminie.

    > Jakie sa przepisy prawne, ktore reguluja czas trwania takiego
    > postepowania (trzeba czekac w nieskonczonosc????)

    Na oko, może się tak zdarzyć

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    W miłości pragniesz, by ci wierzono; w przyjaźni, by cię rozumiano
    /Marcel Achard/