    From: "Xena" <t...@l...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zatrzymanie komputera przez policje
    Date: Sat, 4 Jun 2005 00:30:56 +0200

    In news:d7pop9$smi$1@korweta.task.gda.pl,
    Irrr <h...@y...com> napisał/a:
    > Witam,
    > mam poważny problem dotyczacy komputera. Wiem, ze podobne kwestie juz
    > tu omawiano, chodzi mi jednak o wiecej szczegolow i jakies
    > doswiadczenia.
    [ciach]

    > Problem drugi polega na tym, ze komputer w rzeczywistosci jest moj :/
    > bo po prostu udostepnilem laptopa do pracy, wiec wiem, ze na pewno
    > nie chodzi o akcje sprawdzania czy sprzety sa kradzione, bo komputer
    > zostal kupiony na poczatku tego roku kalendarzowego (ma zaledwie pare
    > miesiecy i ani ryski :((( ) legalnie na fakture w sklepie.
    > Mam pytanie, czy policja ma prawo zatrzymac caly komputer skoro
    > chodzi tylko o dane?

    Ma prawo, skoro mieli nakaz, to mają prawo zatrzymać co chcą.

    > Ile mniej wiecej trwaja procedury sprawdzania przez bieglego?

    Biegły dostaje postanowienie i najczęściej termin zakreslony jest tak- w
    najkrótszym możliwym terminie. Czasem to sa 3 miesiące, czasem pół roku,
    czasem rok. Jak biegły ma czas to zrobi.

    > do kogo
    > pisac, zeby sprawdzono to jak najszybciej i jak najszybciej zwrocono
    > mi sprzet.

    Do kogo tylko chcesz.
    Jeśli chodzi Ci o sam sprzęt to zawnioskowałabym do prokuratora o to, aby
    zezwolił na oddanie sprzetu bez dysków, bo jest Ci potrzebny do pracy. Może
    za 3 miesiące dostaniesz.

    > Co robic jezeli taki sprzet zostanie uszkodzony w trakcie
    > kontrolowania?

    Jak uszkodzony? Spadnie komuś z ciężarówki czy moze inaczej? Nie bardzo
    rozumiem pytania.

    > co robic zeby sprzet nie przepadl calkowicie?

    Jak to przepadł - to dowód w sprawie i zostanie kiedyś zwrócony. Inaczej
    musiałbyś dostać odszkodowanie. chyba, że masz tam tyle piratów i
    poszkodowani zażądają odszkodowania, to może przepaść - np. zostac
    zlicytowany, jesli nie spłacisz w terminie.

    > Jakie sa przepisy prawne, ktore reguluja czas trwania takiego
    > postepowania (trzeba czekac w nieskonczonosc????)

    Na oko, może się tak zdarzyć

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    W miłości pragniesz, by ci wierzono; w przyjaźni, by cię rozumiano
    /Marcel Achard/