eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy pracownik może uzyskać w sądzie przywrócenie do pracy lub odszkodowanie, jeśli powodem zwolnienia jest likwidacja stanowiska pracy a na jego miejsce przyjęto nowego pracownika.

  • 1. Data: 2005-06-03 13:54:15
    Temat: Czy pracownik może uzyskać w sądzie przywrócenie do pracy lub odszkodowanie, jeśli powodem zwolnienia jest likwidacja stanowiska pracy a na jego miejsce przyjęto nowego pracownika.
    Od: "krzysiek" <u...@c...pl>

    Ostatnio nurtują mnie takie pytania:

    Czy pracownik może uzyskać w sądzie przywrócenie do pracy lub odszkodowanie,
    jeśli powodem zwolnienia jest likwidacja stanowiska pracy, a na jego miejsce
    przyjęto nowego pracownika.

    Jeśli tak to po jakim czasie można przyjąć nowego pracownika, aby zwolniony
    nie mógł wystąpić o odszkodowanie.

    Jeśli pracownik ma prawo odwołać się od w ciągu 7 dni od daty otrzymania
    wypowiedzenia, a o zatrudnieniu na jego miejsce dowie się 3 miesiące
    później (na następny dzień po okresie wypowiedzenia), to czy może się
    odwołać.

    Czy fakt, że nowy pracownik dostanie niższe wynagrodzenie i że wypowiedział
    u swojego pracodawcy umowę o pracę w tym samym czasie, w którym
    dotychczasowy pracownik dostał wypowiedzenie może mieć wpływ na decyzję
    sądu..

    Z góry dziękuję za odpowiedź

    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-06-03 14:14:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    krzysiek napisał(a):

    > Czy pracownik może uzyskać w sądzie przywrócenie do pracy lub odszkodowanie,
    > jeśli powodem zwolnienia jest likwidacja stanowiska pracy, a na jego miejsce
    > przyjęto nowego pracownika.

    To chyba dość oczywiste że tak, bo wskazana przyczyna jest nierzeczywista.

    > Jeśli tak to po jakim czasie można przyjąć nowego pracownika, aby zwolniony
    > nie mógł wystąpić o odszkodowanie.

    Po upływie terminu do wniesienia odwołania.

> [...]
    > wypowiedzenia, a o zatrudnieniu na jego miejsce dowie się 3 miesiące
    > później (na następny dzień po okresie wypowiedzenia), to czy może się

    Od wypowiedzenia nie może się odwołać (chyba że dyskusyjne przywrócenie
    terminu do wniesienia powóztwa), ale przysługuje mu roszczenie z art. 9
    ustawy o tzw. "zwolnieniach grupowych", ale dotyczy to tylko grupowych
    zwolnień.

> [...]
    > u swojego pracodawcy umowę o pracę w tym samym czasie, w którym
    > dotychczasowy pracownik dostał wypowiedzenie może mieć wpływ na decyzję

    To zależy od uzasadnienia wypowiedzenia.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-06-03 22:32:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7poss$odi$1@nemesis.news.tpi.pl>
    autorstwa niejakiego Johnson wyjaśniam co następuje:

    > To zależy od uzasadnienia wypowiedzenia.

    IMHO to nie może być przedmiotem dowodu.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 4. Data: 2005-06-04 04:15:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > IMHO to nie może być przedmiotem dowodu.

    Zasadniczo wszystko może być przedmiotem dowodu. Zależy wszystko co
    będzie przedmiotem sporu - czyli co zostało wskazane jako przyczyna
    wypowiedzenia, lub współprzyyczna.

  • 5. Data: 2005-06-04 07:47:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7ra74$4hv$1@nemesis.news.tpi.pl>
> [...]

    > Zasadniczo wszystko może być przedmiotem dowodu. Zależy wszystko co
    > będzie przedmiotem sporu - czyli co zostało wskazane jako przyczyna

    Tu się zgadzam w 100% aczkolwiek bez znaczenia jest to czy nowy
    pracownik odszedł z poprzedniej pracy tylko w celu zatrudnienia się w
    nowym miejscu pracy.
    Sprawa wydaje mi się oczywiście dęta i chociaż zawsze sądziłem, że sądy
    rozważnie podchodzą do przywrócenia - ostatnio aż za głowę zacząłem się
    łapać.