  • 1. Data: 2008-01-14 14:04:33
    Temat: Zastrzeżona nazwa firmy, a nazwa domeny typu com
    Od: a...@g...com

    Witam

    Mam takie pytanko.

    Firma A nazywa sie przykładowo "Galeria Obrazów - Painting" i
    zastrzegła sobie nazwę "Galeria Obrazów" i ma np domenę: www.galeria-obrazow.pl
    Firma B nazywa sie "Galeria Obrazów - imię nazwisko właściciela" i
    zarejestrowała sobie np domenę: www.galeriaobrazow.com

    Firma A i Firma B maja podobny zakres sprzedaży produktów.

    I teraz tak Firma A założyła firmę i zastrzegła sobie nazwę wcześniej
    niż firm B powstała.

    Czy firma B może w takim przypadku używać tej zastrzeżonej nazwy w
    swojej nazwie firmy i czy może używać przede wszystkim domeny o takiej
    nazwie czyli (www.galeriaobrazow.pl).
    Czy Firma A może się domagać zaprzestania używania przez firmę B tej
    zastrzeżonej nazwy?

    Z tego co wiem to domena com jest to domena międzynarodowa i maja
    zastosowanie przepisy i prawo międzynarodowe.

    Byłbym wdzięczny o wyjaśnienie tej kwestii.

    Dziekuje
    Artur

  • 2. Data: 2008-01-14 15:17:18
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Nazwy "galeria obrazów" nie można zastrzec, ponieważ to nie jest nazwa własna
    tylko ogólnie używany zwrot. Żaden urząd patentowy ani rejestrator domen tego
    nie uzna. To samo dotyczy np. www.smigla.com.

    --
    Lukasz

  • 3. Data: 2008-01-14 18:57:04
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 06:04:33 -0800, artursyrek napisał(a):

> [...]
    > sobie nazwę "Galeria Obrazów" i ma np domenę: www.galeria-obrazow.pl
    > Firma B nazywa sie "Galeria Obrazów - imię nazwisko właściciela" i

    A co to znaczy "Firma A", co to znaczy "Firma B" i co rozumiesz przez
    "zastrzegła sobie nazwę"?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 4. Data: 2008-01-14 19:44:29
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Nazwy "galeria obrazów" nie można zastrzec, ponieważ to nie jest nazwa
    > własna tylko ogólnie używany zwrot. Żaden urząd patentowy ani rejestrator
    > domen tego nie uzna. To samo dotyczy np. www.smigla.com.

    dobrze, ze nikt nie "zastrzegl" sobie "sklep komputerowy" bo bylby monopol w
    sieci :)