  • 21. Data: 2011-02-09 07:12:35
    Temat: Re: Zapisy w akcie notarialnym dotyczące hipotek obcych ludzi
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Ja tak w kwestii formalnej: KW jest podzielona na "działy", nie
    > pamiętam w której tam są hipoteki,

    Czwarty.

    > i akurat ten AFAIK *nie* jest jawny - coś się zmieniło???

    To by było bez sensu: przecież jak kupuję jakąś działkę, to muszę
    wiedzieć, czy nie jest obciążona jakimś kredytem.

    > Dziwi mnie, że wszyscy powołują się na jawność KW jako takich,
    > a nie jawność hipoteki *dla zainteresowanych* :) (Sebastiana
    > zaraz z osobna zaatakuję ;))

    Oj, wiadomo o co chodzi: one są ujawniane "tylko" tym, co mają
    uzasadniony interes prawny. Tylko że to uzasadnienie to może być nawet
    potencjalne zainteresowanie zakupem ;)

  • 22. Data: 2011-02-09 07:15:41
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.02.2011 00:59, Sebastian Biały pisze:

    > Może każdy. Mnie interesuje dlaczego w akcie prawnym znajdują się dane
    > osob trzecich z ich prywanymi kredytami które bez względu na ich
    > wysokość nie powinny mnie interesować.

    Ooo... Nie interesuje ciebie, jakie kredyty są zabezpieczone na twojej
    własności? Fajnie! Czyli jak ktoś będzie potrzebował zabezpieczenia
    kredytu, to ty bez mrugnięcia okiem chętnie udostępnisz jakąś swoją
    własność jako zabezpieczenie?

    > To dalej jest daleko śmierdząca sprawa. Troche jak gdyby z faktu że
    > czekasz w jednej poczekali z innymi pacjentami usprawiedliwiał fakt
    > zaglądania im w historie chorób wenerycznych.

    Obciążenie hipoteki jest KRYTYCZNYM elementem przy podejmowaniu decyzji
    o zakupie nieruchomości.

  • 23. Data: 2011-02-09 09:43:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Feb 2011, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^

    > Bez znaczenia jaką figurę prawno-fizyczną będziemy próbowali tutaj użyć.
    > Kawałek czy nie.

    Ma znaczenie, i to BARDZO istotne - co najwyżej dziwne że sobie tego
    nie uświadamiasz.

    > Na marginesie - to nie fraktal.

    A niby co ja napisałem? ;> (podkreślone)

    > Powinno być tak samo łatwo.

    A weź Ty...
    Jak nie umiesz sobie tego uzmysłowić, to załóż że kupujesz np.
    mieszkanie. Konkretny lokal, w którym chcesz zamieszkać.
    Ze współwłaścicielem - do wyboru, czy to pijakiem czy też
    osobą niewypłacalną.
    I później spróbuj je sprzedać ;)

    > To dalej jest daleko śmierdząca sprawa.

    Ależ nie - "bezpieczeństwo obrotu".
    Tak samo, jak przy DG.

    KW są zasadniczo po to, aby kupujący miał jaką taką pewność co
    do stanu prawnego nabywanej nieruchomości.
    Z dokładnością do okresu od wpisu do wpisu :>
    (dyskusja o tym, że powinna istnieć - dziś technologicznie dostępna
    - operacja kategorii "allocate" już była).

    pzdr, Gotfryd