  • 11. Data: 2011-02-08 19:21:33
    Temat: Re: Zapisy w akcie notarialnym dotyczące hipotek obcych ludzi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Feb 2011, Michał Pysz wrote:

    > Przecież księgi są w internecie, każdy kto siedzi przy kompie może sobie
    > zobaczyć czy masz działkę obciążoną.

    Rzucisz jakimś przykładowym linkiem? Nie wiem, może być pałac prezydencki
    żeby nikt nie czuł się bez uzasadnienia wyróżniony ;)
    Pytam, bo AFAIR "od zawsze" dział z hipoteką jest dostępny tylko dla
    "mających interes", a nie publicznie (w odróżnieniu od reszty informacji).

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-02-08 19:41:00
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 8 Feb 2011 20:06:11 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Ja tak w kwestii formalnej: KW jest podzielona na "działy", nie
    >pamiętam w której tam są hipoteki, i akurat ten AFAIK *nie*
    >jest jawny - coś się zmieniło???
    > Dziwi mnie, że wszyscy powołują się na jawność KW jako takich,
    >a nie jawność hipoteki *dla zainteresowanych* :) (Sebastiana
    >zaraz z osobna zaatakuję ;))

    dział hipoteki jest jawny i można sobie obejrzeć nawet w internecie -
    o ile znasz numer księgi.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 13. Data: 2011-02-08 19:49:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Ale nie dział z hipoteką.
    > Chyba, że się zmieniło, to proszę o sprostowanie!

    Chyba jednak dział wpisy do księgi wieczystej zawsze były jawne,
    niedostępne zaś dla wszystkich (ale dla osób mających interes prawny
    tak) były załączone do księgi dokumenty i pisma.

    --
    spp

  • 14. Data: 2011-02-08 19:58:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Ale nie dział z hipoteką.
    > Chyba, że się zmieniło, to proszę o sprostowanie!

    Chyba jednak wpisy hipotek do księgi wieczystej zawsze były jawne,

  • 15. Data: 2011-02-08 20:07:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Feb 2011, spp wrote:

    > Chyba jednak dział wpisy do księgi wieczystej zawsze były jawne, niedostępne
    > zaś dla wszystkich (ale dla osób mających interes prawny tak) były załączone
    > do księgi dokumenty i pisma.

    No to dziękuję wszystkim prostującym za update i przepraszam za
    zamieszanie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-02-08 22:46:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Rzucisz jakimś przykładowym linkiem? Nie wiem, może być pałac prezydencki
    > żeby nikt nie czuł się bez uzasadnienia wyróżniony ;)

    http://ekw.ms.gov.pl/pdcbdkw/pdcbdkw.html

    Wpisz jakiś dowolny numer księgi z internetu, o, np. LE1U/00023920/6
    Klik, klik, Dział IV i wszystko jest.

    > Pytam, bo AFAIR "od zawsze" dział z hipoteką jest dostępny tylko dla
    > "mających interes", a nie publicznie (w odróżnieniu od reszty informacji).

    Etam. Po mojemu zawsze było dostępne. Interesu wymaga dostęp do akt
    księgi.

    MJ

  • 17. Data: 2011-02-08 23:59:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-08 20:17, Gotfryd Smolik news wrote:
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Wtopiłeś i to mocno.
    > Najwyraźniej nie uzmysłowiłeś sobie różnicy między *udziałem* a
    > "kawałkiem".

    > Udział przypomina konstrukcyjnie fraktal: masz "swoją część" *WSZĘDZIE*.
    > Na całej powierzchni działki!

    Bez znaczenia jaką figurę prawno-fizyczną będziemy próbowali tutaj użyć.
    Kawałek czy nie.

    Na marginesie - to nie fraktal.

    > I teraz zastanów się chwilę - wpadniesz na pomysł żeby kiedyś taką
    > współwłasność sprzedać.
    > Jak Ci się wydaje, że równie łatwo będzie sprzedać współwłasność
    > posiadaną z "przeciętnym człowiekiem", a współwłasność posiadaną
    > z pijakiem, samotną matką albo gościem bliskim bankructwa, to
    > IMVHO masz rację. Znaczy wydaje Ci się ;) - potrzebujesz jelenia :D

    Powinno być tak samo łatwo. Nie potrafię znaleźć uzasadnienia dlaczego
    fakt że współwłaścicielem jest sędzia czy pijak miałby coś zmienić w
    dysponowaniu moją własnością. W momencie gdy *ktoś* stanie się
    niewypłacalny bank zlicytuje *mój* udział w dzielonej drodze? Czy może
    będe mial to głęboko w d... ?

    > Znaczy musisz być osobą, która ma UZASADNIONY "interes prawny"
    > aby do hipoteki zajrzeć.

    Może każdy. Mnie interesuje dlaczego w akcie prawnym znajdują się dane
    osob trzecich z ich prywanymi kredytami które bez względu na ich
    wysokość nie powinny mnie interesować.

    > Twoja sesja u notariusza spełniała IMVHO wymogi "czegoś
    > w tym rodzaju" :D

    To dalej jest daleko śmierdząca sprawa. Troche jak gdyby z faktu że
    czekasz w jednej poczekali z innymi pacjentami usprawiedliwiał fakt
    zaglądania im w historie chorób wenerycznych.

  • 18. Data: 2011-02-09 00:11:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/8/2011 1:06 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ja tak w kwestii formalnej: KW jest podzielona na "działy", nie
    > pamiętam w której tam są hipoteki, i akurat ten AFAIK *nie*
    > jest jawny - coś się zmieniło???

    no całkiem sporo
    np. wejdz sobie na eks.ms.gov.pl

    i wpisz cos losowo.
    ja tam dlugo celowac nie musialem, zeby trafic na dobry numer ksiegi
    wieczystej i to jeszcze z hipoteka.
    Dział IV widoczny jak na dłoni.

  • 19. Data: 2011-02-09 02:41:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 20:19:52 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > O ile wiem akurat do tego był wyjątek - wgląd w hipotekę
    > przysługuje (AFAIR) tylko osobom mającym "uzasadniony
    > interes prawny", czyli *na przykład* chcącym coś kupić :)

    "Uzasadniony interes prawny" występuje przy probie dostępu do danych z
    ewidencji gruntów, czyli np. ustalaniu numeru KW na podstawie numeru
    działki. Ale interes prawny czasem można zastąpić miłym uśmiechem ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 20. Data: 2011-02-09 06:44:00
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał

    > Nie potrafię znaleźć uzasadnienia dlaczego fakt że współwłaścicielem
    > jest sędzia czy pijak miałby coś zmienić w dysponowaniu moją
    > własnością.

    Dlatego, że twoja własność to nie jest własność odrębna tylko
    współwłasność. A to oznacza, że z tej samej rzeczy na równych prawach
    mogą korzystać wszyscy współwłaściciele. I wszyscy są zobowiązani do
    łożenia na jej utrzymanie. Jeśli będziesz miał nieciekawego
    współwłaściciela to ta wspólna własność popadnie w ruinę a korzystanie
    z niej stanie się dla ciebie koszmarem. Oznacza to również spadek
    wartości twojego udziału lub wręcz jego niesprzedawalność.