  • 1. Data: 2010-01-28 23:07:18
    Temat: Zapis w akcie notarialnym.
    Od: stebi <m...@n...pl>

    Deweloper w akcie notarialnym zawarł zapis, że Kupujący (chodzi o
    szeregowiec na nowym osiedlu) zobowiązuje się do ponoszenia opłat
    miesięcznych za monitoring osiedla firmie trzeciej. Każdy z Kupujących,
    to podpisał, a monitoringu nie ma. Są kamery i jedyne co, to można
    oglądać widok z kamer za pośrednictwem strony www.
    Czy taki zapis miał prawo być zawarty w akcie notarialnym i co grozi za
    niepodpisanie umowy z firmą, która zamontowała kamery na osiedlu?

    pozdr.
    stebi

  • 2. Data: 2010-01-28 23:18:24
    Temat: Re: Zapis w akcie notarialnym.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    stebi wrote:
> [...]
    > Czy taki zapis miał prawo być zawarty w akcie notarialnym i co grozi za
    > niepodpisanie umowy z firmą, która zamontowała kamery na osiedlu?

    Zapis w akcie notarialnym, zobowiązuje kupujących do ponoszenia opłat za
    monitoring osiedla firmie trzeciej.

    Jest firma trzecia, która ma podpisaną umowę na monitoring osiedla?
    Płacicie coś?

    Pytasz co grozi za niepodisanie umowy o monitoring z "firmą trzecią",
    która montowała kamery na osiedlu?
    To co jest zapisane w umowie o montazu kamer.
    Jak w umowie o montaz bylo zapisane, ze firma dostanie rowniez umowe na
    monitoring i na jakich warunkach i jakie dostanie odszkodowanie w wyniku
    nie podpisania umowy o monitoring to tyle zaplacicie.

    Jak nic na ten temat nie ma, to nie ma obowiazku zawierac umowy o
    monitoring z firma montujaca. Jedno z drugim nie ma nic wspolnego.

    Ale to jest problem miedzy deweloperem i firma montujaca kamery, a nie
    kupujacymi. No chyba, ze przejeliscie zobowiazania dewelopera.

  • 3. Data: 2010-01-31 13:02:06
    Od: stebi <m...@n...pl>

    witek pisze:

    > Zapis w akcie notarialnym, zobowiązuje kupujących do ponoszenia opłat za
    > monitoring osiedla firmie trzeciej.
    >
    > Jest firma trzecia, która ma podpisaną umowę na monitoring osiedla?
    > Płacicie coś?

    Jest firma, nic nie płacimy, bo nie podpisaliśmy z nimi umowy. Firma
    przysłała pismo, że trzeba podpisać, bo się zobowiązaliśmy w akcie
    notarialnym.

> [...]
    >
    > Ale to jest problem miedzy deweloperem i firma montujaca kamery, a nie
    > kupujacymi. No chyba, ze przejeliscie zobowiazania dewelopera.

    Nie wiem, co jest napisane w umowie między deweloperem, a firmą
    montującą monitoring, bo tej umowy nie widziałem. Mam tylko w akcie
    notarialnym zapis, że zobowiązuje się do podpisania umowy z firmą X na
    monitoring i konserwację monitoringu.

    pozdr.
    stebi

  • 4. Data: 2010-01-31 15:34:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/31/2010 7:02 AM, stebi wrote:

> [...]
    > montującą monitoring, bo tej umowy nie widziałem. Mam tylko w akcie
    > notarialnym zapis, że zobowiązuje się do podpisania umowy z firmą X na

    No to zdecyduje się wreszcie co masz w akcie notarialnym.

    czy tak jak pisałeś poprzednio ze zobowiazujesz sie ponosic koszty
    monitoringu

    czy tak jak teraz ze zobowiazujesz sie na podpisanie umowy z firmą X na
    monitoring i konserwacje.

    Koniec dyskuysji, dopoki nie wrzucisz skanu aktu, bo za czesto zmieniasz
    zdanie.

  • 5. Data: 2010-01-31 21:48:30
    Od: stebi <m...@n...pl>

    Wklejam, to co jest w akcie:
    XY oświadczają, że zobowiązują się do: a/ ponoszenia kosztów monitoringu
    osiedla w kwocie 20,00- zł (dwadzieścia złotych) brutto obejmującej
    bieżącą obsługę, konserwację i naprawy systemu a prowadzonej przez
    Zakład Techniki Satelitarnej ECHOSTAR STUDIO (60-681) Poznań, Osiedle
    Bolesława Chrobrego 36/50 - na podstawie umowy z dnia 02 marca 2009 roku
    - przez cały okres obowiązywania umowy a opłata ta będzie waloryzowana o
    wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanych przez GUS

    pozdr.
    stebi

  • 6. Data: 2010-01-31 22:25:06
    Od: gacek <g...@w...pl>

    stebi wrote:
> [...]
    > wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanych przez GUS

    Czyli jak sprzedasz mieszkanie to też będziesz płacić?

    gacek

  • 7. Data: 2010-02-01 00:06:12
    Od: stebi <m...@n...pl>

    gacek pisze:

    > Czyli jak sprzedasz mieszkanie to też będziesz płacić?

    Nie wiem, z tego wynika, że tak, dlatego chciałbym wiedzieć, czy taki
    zapis jest zgodny z prawem lub też co może mi grozić za niepodpisanie
    tej umowy na monitoring?

    pozdr.
    stebi

  • 8. Data: 2010-02-01 00:59:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/31/2010 3:48 PM, stebi wrote:
> [...]
    > wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanych przez GUS

    no to masz wersję nr 3.

    A co jest w umowie z dnia 2 marca 2009?
    Czyli jakąś umowę na monitorowanie ktoś już gdzieś podpisał i ona
    obowiązuje.
    Skoro teraz zobowiązaliście się do ponoszenia kosztów to nie zostało wam
    nic innego niż zrobić to do czego się zobowiązaliście.

    Oddzielną sprawą jest co jest w tej umowie jaki jest jej zakres i czy
    firma się z niej wywiązuje i na jakich warunkach można ją wypowiedzieć i
    kto.

  • 9. Data: 2010-02-01 01:01:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/31/2010 4:25 PM, gacek wrote:

    > Czyli jak sprzedasz mieszkanie to też będziesz płacić?

    Nie, bo w akcie notarialnym bedzie przeniesienie tego obowiązku na
    nastepnego nabywce.

  • 10. Data: 2010-02-01 01:06:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/31/2010 6:06 PM, stebi wrote:

    > Nie wiem, z tego wynika, że tak, dlatego chciałbym wiedzieć, czy taki
    > zapis jest zgodny z prawem lub też co może mi grozić za niepodpisanie
    > tej umowy na monitoring?

    1. ta umowa o monitorowanie ma jakiś termin, po upłwie terminu umowy,
    wasze zobowiązanie też wygasa. Przeczytać co jest w umowie i na jak
    długo jest zawarta, kto i na jakich warunkach może ją ewenutalnie
    przedłużyć lub rozwiązać i co jest treści.

    2. W ewentualnych akcie sprzedazy, zawrzec to samo, że nabywca przejmuje
    zobowiązanie do opłacania monitoringu w kwocie xyz zgodnie z umowa z
    dnia ....

    3. Jak już to podpisaliści, to firma wygra zapłatę w sądzie w ciągu 10
    minut.