  • 21. Data: 2010-08-23 13:32:10
    Temat: Re: Zamówiony program a oryginalno?ae narzedzi
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.vhv6n4c1l60ql1@unk...
    Dnia 23-08-2010 o 14:51:33 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co to w praktyce zmieni Twoim zdaniem?

    > W przypadku gdyby jednak utwór był trefny, to odszkodowanie cywilne
    > będzie niższe (x2 zamiast x3),

    Z czego to wywodzisz? Pytam, bo mnie to zaciekawiło.

    > no i chyba w ew. postępowaniu karnym też inaczej to będzie wyglądać ?

    Udowodnienie w tym wypadku winy użytkownika jest nierealne, więc nie sądzę,
    by jakiekolwiek postępwoanie karne miało sens.

    > Szansa oczywiście minimalna, ale wpisać dodatkowy punkt do umowy nic nie
    > kosztuje.

    No, tak samo jak napsiać, że ja sporządzono w dwóch jednobrzmiących kopiach
    :-)

  • 22. Data: 2010-08-23 15:39:03
    Od: Kotlet Mielony <m...@m...mail>

    W dniu 2010-08-23 15:23, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale to jest jego zmartwienie.
    >
    > Swoją szosą - rzuć w cholerę środowisko mikrosyfa i przejdź na
    > Open Source. Nie będziesz mieć takich dylematów.

    BUAHAHAHA

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    / - rewelacja !

  • 23. Data: 2010-08-23 15:40:17
    Temat: Re: Zamówiony program a oryginalność narzędzi
    Od: Kotlet Mielony <m...@m...mail>

    W dniu 2010-08-23 09:27, Andrzej Lawa pisze:

    > Tak nieco OT: jesteś pewien, że koniecznie chcesz Access?

    > Czyżby?

    każdy normalny :-)

  • 24. Data: 2010-08-23 18:52:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale to jest jego zmartwienie.

    Nie do konca.
    Bo jak ci freelancer wstawi jaki obrazek sciagniety z netu a potem sie
    do ciebie zglosi autor tego obrazka, to bulisz ty a nie freelancer.
    Ewentualnie pozniej freelancera mozesz powiesic za pewna czesc ciala w
    odwecie i wydebic odszkodowanie, ale na pierwszy ogien ustrzela ciebie.

  • 25. Data: 2010-08-23 19:00:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-08-2010 o 15:32:10 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Z czego to wywodzisz? Pytam, bo mnie to zaciekawiło.

    Tzn co konkretnie - to że taki paragraf w umowie pomoże, skąd biorę te
    x2/x3 czy co innego?

    > Udowodnienie w tym wypadku winy użytkownika jest nierealne, więc nie
    > sądzę, by jakiekolwiek postępwoanie karne miało sens.

    To dobra wiadomość :)

    > No, tak samo jak napsiać, że ja sporządzono w dwóch jednobrzmiących
    > kopiach :-)

    :)

    --
    Tomek

  • 26. Data: 2010-08-23 20:34:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał(a):

    > Z czego to wywodzisz? Pytam, bo mnie to zaciekawiło.

    Tzn co konkretnie - to że taki paragraf w umowie pomoże, skąd biorę te
    x2/x3 czy co innego?

    x2 / x3 mnie zaciekawiło.

  • 27. Data: 2010-08-23 20:58:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-08-2010 o 22:34:15 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tzn co konkretnie - to że taki paragraf w umowie pomoże, skąd biorę te
    > x2/x3 czy co innego?
    >
    > x2 / x3 mnie zaciekawiło.

    Dawno nie zaglądałem do u.p.a, trochę bardziej to zakręcone się zrobiło,
    ale dobrze pamiętałem że double i triple-damages przywędrowały w końcu zza
    oceanu:

    Rozdział 9
    Ochrona autorskich praw majątkowych
    Art. 79.
    1. Uprawniony, którego autorskie prawa majątkowe zostały naruszone, może
    żądać
    od osoby, która naruszyła te prawa:
    1) zaniechania naruszania;
    2) usunięcia skutków naruszenia;
    3) naprawienia wyrządzonej szkody:
    a) na zasadach ogólnych albo
    b) poprzez zapłatę sumy pieniężnej w wysokości odpowiadającej dwu-
    ^^^^
    krotności, a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione -
    trzykrotności
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    stosownego wynagrodzenia, które w chwili jego dochodzenia
    byłoby
    należne tytułem udzielenia przez uprawnionego zgody na
    korzystanie
    z utworu;
    4) wydania uzyskanych korzyści.
    2. Niezależnie od roszczeń, określonych w ust. 1, uprawniony może się
    domagać:
    1) jednokrotnego albo wielokrotnego ogłoszenia w prasie oświadczenia
    odpo-
    wiedniej treści i w odpowiedniej formie lub podania do publicznej
    wiado-
    mości części albo całości orzeczenia sądu wydanego w rozpatrywanej
    spra-
    wie, w sposób i w zakresie określonym przez sąd;
    2) zapłaty przez osobę, która naruszyła autorskie prawa majątkowe,
    odpo-
    wiedniej sumy pieniężnej, nie niższej niż dwukrotna wysokość
    uprawdopo-
    dobnionych korzyści odniesionych przez sprawcę z dokonanego
    naruszenia,
    na rzecz Funduszu, o którym mowa w art. 111, gdy naruszenie jest
    zawinio-
    ne i zostało dokonane w ramach działalności gospodarczej
    wykonywanej w
    cudzym albo we własnym imieniu, choćby na cudzy rachunek.

    W sumie to w zależności od sytuacji kwota wyliczona na podstawie art.
    79.1.3.b
    może się nawet schować w porównaniu do kwoty z art. 79.2.2

    --
    Tomek

  • 28. Data: 2010-08-24 04:45:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał(a):

> [...]

    79.1.3.b
    może się nawet schować w porównaniu do kwoty z art. 79.2.2

    OK! Z tym, że udowodnienie użytkownikowi programu naruszenia praw
    autoirskich będzie skrajnie trudne.

  • 29. Data: 2010-08-24 05:52:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.08.2010 17:40, Kotlet Mielony pisze:

    > każdy normalny :-)

    Każdy normalny dron.

  • 30. Data: 2010-08-24 05:53:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.08.2010 20:52, witek pisze:

> [...]
    > Ewentualnie pozniej freelancera mozesz powiesic za pewna czesc ciala w
    > odwecie i wydebic odszkodowanie, ale na pierwszy ogien ustrzela ciebie.

    Podstawa prawna?

    Przypominam, że mam fakturę na obrazek - a co ma rzekomy autor?