  • 11. Data: 2010-08-23 07:27:29
    Temat: Re: Zamówiony program a oryginalność narzędzi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.08.2010 08:53, bonizaur pisze:
    > Nie zamierzam tego rozprowadzać, bo to tylko do użytku w firmie, a
    > baza ma być w Accessie i stąd moje wątpliwości,

    Tak nieco OT: jesteś pewien, że koniecznie chcesz Access?

    > bo MS Office to każdy ma,

    Czyżby?

  • 12. Data: 2010-08-23 08:46:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    bonizaur pisze:
    > Witam.
    > Zamierzam zamówić napisanie programu (baza danych - umowa o dzieło)
    > przez pewną osobę i naszły mnie wątpliwości czy np. w przypadku gdy ta
    > osoba używa pirackiego oprogramowania do stworzenia tego programu to
    > ktoś w jakiś sposób może się potem do mnie przyczepić?

    Jeśli w umowie masz napisane, że narzędzi dostarcza zleceniodawca, to on
    musi się martwić o to, czy są one legalne.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 13. Data: 2010-08-23 10:11:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bonizaur wrote:
    > Nie zamierzam tego rozprowadzać, bo to tylko do użytku w firmie, a
    > baza ma być w Accessie i stąd moje wątpliwości, bo MS Office to każdy
    > ma, a z jego oryginalnością to już różnie bywa ;)

    przecież to będzie docelowo chodziło na twoim accessie, więc nie ma
    problemów, że cokolwiek zostanie z kompilatora, bo takowego nie ma.

    szczerze mówiąc robienie czegokolwiek w accessie mija sie z celem,
    chyba, że twoja baza danych to jedna, góra dwie tabele.

  • 14. Data: 2010-08-23 12:51:33
    Temat: Re: Zamówiony program a oryginalno?ae narzedzi
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    Dnia 23-08-2010 o 01:51:38 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Zdroworozsądkwo - zgadzam się.
    > Ale i tak warto do umowy wpisać że kompilator jest legalny a dzieło nie
    > ma wad prawnych.

    Co to w praktyce zmieni Twoim zdaniem?

  • 15. Data: 2010-08-23 13:05:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-08-2010 o 14:51:33 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co to w praktyce zmieni Twoim zdaniem?

    W przypadku gdyby jednak utwór był trefny, to odszkodowanie cywilne będzie
    niższe (x2 zamiast x3),
    no i chyba w ew. postępowaniu karnym też inaczej to będzie wyglądać ?
    Szansa oczywiście minimalna, ale wpisać dodatkowy punkt do umowy nic nie
    kosztuje.

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2010-08-23 13:07:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.08.2010 15:05, Tomek pisze:

    > W przypadku gdyby jednak utwór był trefny, to odszkodowanie cywilne
    > będzie niższe (x2 zamiast x3),
    > no i chyba w ew. postępowaniu karnym też inaczej to będzie wyglądać ?

    O czym ty piszesz? Jakie odszkodowanie? Jakie postępowanie karne?

    Jaki masz dowód na do, że mąka na chleb, który kupiłeś w sklepie, nie
    była kradziona?

  • 17. Data: 2010-08-23 13:13:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-08-2010 o 15:07:20 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > O czym ty piszesz? Jakie odszkodowanie? Jakie postępowanie karne?
    >
    > Jaki masz dowód na do, że mąka na chleb, który kupiłeś w sklepie, nie
    > była kradziona?

    W ogólnym przypadku masz rację, ale widać nigdy nie zamawiałeś softu u
    polskiego freelancera

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2010-08-23 13:23:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.08.2010 15:13, Tomek pisze:

    > W ogólnym przypadku masz rację, ale widać nigdy nie zamawiałeś softu u
    > polskiego freelancera

    Ale to jest jego zmartwienie.

    Swoją szosą - rzuć w cholerę środowisko mikrosyfa i przejdź na
    Open Source. Nie będziesz mieć takich dylematów.

  • 19. Data: 2010-08-23 13:28:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ale to jest jego zmartwienie.
    >
    > Swoją szosą - rzuć w cholerę środowisko mikrosyfa i przejdź na
    > Open Source. Nie będziesz mieć takich dylematów.

    Żadna różnica, jeśli zamawia program, piszący też może naruszać czyjeś
    licencje.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2010-08-23 13:31:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-08-2010 o 15:23:38 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Ale to jest jego zmartwienie.

    Tutaj mam swoją wersję - nawet jeśli odłożyć sprawy karne na półkę,
    to zawsze zostaje ryczałtowe odszkodowanie z u.p.a. Ale nie róbmy flejma,
    pytający ma już do wglądu pełen wachlarz poglądów i na pewno coś wybierze.

    > Swoją szosą - rzuć w cholerę środowisko mikrosyfa i przejdź na
    > Open Source. Nie będziesz mieć takich dylematów.

    Sprawdź nagłówki ;)

    --
    Tomek