    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamówiony program a oryginalno?ae narzedzi
    Date: Tue, 24 Aug 2010 06:45:44 +0200

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.vhwsi7lgl60ql1@unk...
    Dnia 23-08-2010 o 22:34:15 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tzn co konkretnie - to że taki paragraf w umowie pomoże, skąd biorę te
    > x2/x3 czy co innego?
    >
    > x2 / x3 mnie zaciekawiło.

    Dawno nie zaglądałem do u.p.a, trochę bardziej to zakręcone się zrobiło,
    ale dobrze pamiętałem że double i triple-damages przywędrowały w końcu zza
    oceanu:

    Rozdział 9
    Ochrona autorskich praw majątkowych
    Art. 79.
    1. Uprawniony, którego autorskie prawa majątkowe zostały naruszone, może
    żądać
    od osoby, która naruszyła te prawa:
    1) zaniechania naruszania;
    2) usunięcia skutków naruszenia;
    3) naprawienia wyrządzonej szkody:
    a) na zasadach ogólnych albo
    b) poprzez zapłatę sumy pieniężnej w wysokości odpowiadającej
    dwu-
    ^^^^
    krotności, a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione -
    trzykrotności
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    stosownego wynagrodzenia, które w chwili jego dochodzenia
    byłoby
    należne tytułem udzielenia przez uprawnionego zgody na
    korzystanie
    z utworu;
    4) wydania uzyskanych korzyści.
    2. Niezależnie od roszczeń, określonych w ust. 1, uprawniony może się
    domagać:
    1) jednokrotnego albo wielokrotnego ogłoszenia w prasie oświadczenia
    odpo-
    wiedniej treści i w odpowiedniej formie lub podania do publicznej
    wiado-
    mości części albo całości orzeczenia sądu wydanego w rozpatrywanej
    spra-
    wie, w sposób i w zakresie określonym przez sąd;
    2) zapłaty przez osobę, która naruszyła autorskie prawa majątkowe,
    odpo-
    wiedniej sumy pieniężnej, nie niższej niż dwukrotna wysokość
    uprawdopo-
    dobnionych korzyści odniesionych przez sprawcę z dokonanego
    naruszenia,
    na rzecz Funduszu, o którym mowa w art. 111, gdy naruszenie jest
    zawinio-
    ne i zostało dokonane w ramach działalności gospodarczej
    wykonywanej w
    cudzym albo we własnym imieniu, choćby na cudzy rachunek.

    W sumie to w zależności od sytuacji kwota wyliczona na podstawie art.
    79.1.3.b
    może się nawet schować w porównaniu do kwoty z art. 79.2.2

    OK! Z tym, że udowodnienie użytkownikowi programu naruszenia praw
    autoirskich będzie skrajnie trudne.