  • 11. Data: 2009-04-11 16:23:39
    Temat: Re: Zameldowanie lokatora na stałe
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > Bredzisz po raz kolejny.

    Czy mozesz zmienic slownictwo na mniej wulgarne?
    Moge z toba dyskutowac. Szkoda mi czasu na czytanie wyzwisk.

    > 1. Osoba zameldowana na pobyt czasowy i przebywająca w tej samej
    > miejscowości nieprzerwanie dłużej niż 2 miesiące jest obowiązana
    > zameldować się na pobyt stały, chyba że zachodzą okoliczności wskazujące
    > na to, iż pobyt ten nie utracił charakteru pobytu czasowego.
    ^^^^^^^^^^^

    Nie utracil, o ile umowa najmu jest na czas okreslony.

    > 2. Wątpliwości co do charakteru pobytu rozstrzyga właściwy organ gminy.

    Niech rozstrzygnie.
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2009-04-11 16:39:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Czy mozesz zmienic slownictwo na mniej wulgarne?
    > Moge z toba dyskutowac. Szkoda mi czasu na czytanie wyzwisk.

    Ja tylko przepisałem co sam napisałeś.

    > ^^^^^^^^^^^
    >
    > Nie utracil, o ile umowa najmu jest na czas okreslony.

    przeczytałeś punkty poniżej?
    Liczy się charakter pobytu w danej miejscowości, czyli po co
    przyjechałeś, a nie na jak długo ma umowę najmu.

    > Niech rozstrzygnie.

    Ale nie ma co rozstrzygać. To nie w tą strone działą.

    Gdyby delikwent przyszedł i powiedział, że chce się zameldować
    tymczasoowo na dwa lata, to musi przedstawić okoliczności o tym, że
    dwuletni okres pobytu ma charakter tymczasowy. Jeśli przedstawione
    okoliczoności będą "nieoczywiste" to urząd rozstrzygnie czy
    przedstawione okolicznosci kwalifikują się do zameldowania na pobyt
    tymczasowy czy nie. I może zamledowania na pobyt tymczasowy odmówić
    wymagając zameldowania na pobyt stały.

    Jeśli delikwent przychodzi z wnioskiem o zameldowanie na pobyt stały lub
    zamiany meldunku tymczasowego na stały to nie ma co rozstrzygać. Melduje
    na pobyt stały i koniec.

    Koniec tematu bo tu naprawde nie ma o czym dyskutować.

  • 13. Data: 2009-04-12 19:12:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek_P pisze:
    > Tony napisal:
    > [ ciach ]
    >
    > Absolutnie nie wyrazaj zgody. Mozesz sie zgodzic na zameldowanie

    ROTFL

    Akurat ma co wyrażać :)

  • 14. Data: 2009-04-12 19:16:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tony pisze:

    > Jest lokator, który w trakcie mieszkania na podstawie typowej umowy o
    > wynajem chce zameldować się na stałe.

    Nie tyle chce ile musi.

    > Wcześniej nie było o tym mowy.

    A po co? Przepisy są ogólnodostępne - mogłeś przeczytać.

    > Ja się tego obawiam, gdyż z tego co wiem może być później problem z jego
    > wymeldowaniem.

    O wymeldowanie się nie martw. Martw się o wyprowadzkę.

    > Czy wystarczy, że podpiszemy nową umowę, gdzie dodamy nowy paragraf
    > mówiący, iż ja się zobowiązuję go zameldować na stałe, ale on się
    > zobowiązuje do wymeldowania w ciągu miesiąca od momentu wypowiedzenia
    > umowy?

    Zapis bez znaczenia - i tak ma obowiązek wymeldować się w chwili
    wyprowadzki.

    > Okres wypowiedzenia umowy w normalnym trybie to 2 miesiące, jednak
    > wolałbym, aby wymeldował się wcześniej, gdy umowa jest wypowiadana.

    Nie możesz go zmuszać do popełnienia wykroczenia.

    > Pytanie więc, czy taką umową mogę go "zmusić" do wymeldowania się, czy może

    Podobnie jak i do seksu możesz go zmusić - łamiąc prawo.

    > on wtedy np. przyjść z policją twierdząc, że jest zameldowany i proszę mnie
    > wpuścić.
    >
    > Kupując nieruchomość z zameldowaną osobą w umowie notarialnej jest
    > obowiązek wymeldowania się właściciela i jego rodziny. Czy więc chcąc mieć

    Kolejny bzdurny zwyczaj, bo wyprowadzka oznacza obowiązek wymeldowania.

    > pewność powinienem iść do notariusza spisać umowę wynajmu z koniecznością
    > wymeldowania się w czasie wypowiedzenia umowy?

    ROTFL

    > Z lokatorem mieszkają rodzice, też byc chcieli się zameldować. Czy mogę
    > potraktować ich analogicznie?

    Nie jesteś stroną. Posiadacz tytułu prawnego do lokalu (umowa najmu)
    może (a wręcz musi) meldować każdego lokatora.