  • 1. Data: 2009-04-09 10:26:25
    Temat: Uzbrojone ekipy interwencyjne a prawo
    Od: "Grzegorz Szczepanski" <g...@o...eu>

    Mam takie pytanie, czy jezdzenie po miescie uzbrojonych w bron krótką
    facetow z logo prywatnej firmy jest zgodne z prawem ?
    Firmy te przyjmuja zlecenia na monitoring nieruchomosci i gwarantują
    przybycie w ciągu 5 minut w sytuacji gdy włączy się alarm. Ekipy mają
    pałki i to może jeszcze da się wytłumaczyć, ale mają także broń.

    Czy oni mają broń ostrą ? czy na naboje gazowe ?
    Jakie są warunki użycia tak posiadanej broni ? Czy gdy nakryją złodzieja
    mogą zmusić go do określonego zachowania wymachując pistoletem?
    czy ewentualnie "przytrzymać na muszcze" do przyjazdu policji ?
    Czy mogą oddać strzał w powietrze ?

    jak to jest z zezwoleniami ? czy każdy z tych osobników ma bron osobistą o
    którą się starał indywidualnie na ogólnych zasadach? czy może jest coś
    takiego jak bron obiektowa i po "służbie" oddają ją do magazynu w firmie
    lub przekazują następnemu ?

    i wreszcie pytanie:
    Czym taka ekipa różni się od policjantów ?

    Moim zdaniem ustawodawca wspiera prywatne firmy ochrony, zamiast policję.

    pozdrawiam
    GS

  • 2. Data: 2009-04-09 10:37:56
    Temat: Re: Uzbrojone ekipy interwencyjne a prawo
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Szczepanski" <g...@o...eu> napisał w wiadomości
    o.pl...

    > Moim zdaniem ustawodawca wspiera prywatne firmy ochrony, zamiast policję.

    a to zdanie to mnie zadziwilo, a skad taki wniosek wogole?

  • 3. Data: 2009-04-09 11:05:02
    Od: Paweł <b...@m...com>

> [...]
    > Mam takie pytanie, czy jezdzenie po miescie uzbrojonych w bron krótką
    > facetow z logo prywatnej firmy jest zgodne z prawem ?

    Tak
    Poczytaj sobie Ustawę o ochronie osób i mienia. Tam znajdziesz odpowiedzi na
    swoje pytania

    --
    Paweł

  • 4. Data: 2009-04-09 14:24:25
    Od: "Grzegorz Szczepanski" <g...@o...eu>

    Dnia 09-04-2009 o 13:05:02 Paweł <b...@m...com> napisał(a):

    > Tak
    > Poczytaj sobie Ustawę o ochronie osób i mienia. Tam znajdziesz
    > odpowiedzi na swoje pytania

    ale czy broń potrzebna jest przy chronieniu willi pod lasem ?

  • 5. Data: 2009-04-09 14:43:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Grzegorz Szczepanski wrote:

    > ale czy broń potrzebna jest przy chronieniu willi pod lasem ?

    nie ważne co się chroni, tylko przeciw komu.

  • 6. Data: 2009-04-09 18:25:05
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 09 Apr 2009 12:26:25 +0200, Grzegorz Szczepanski napisał(a):

> [...]
    > którą się starał indywidualnie na ogólnych zasadach? czy może jest coś
    > takiego jak bron obiektowa i po "służbie" oddają ją do magazynu w firmie

    Dołączę się do wątku, ponieważ poruszając się po mieście widzę patrole
    interwencyjne agencji ochrony z bronią na wierzchu. Szczególnie wtedy,
    kiedy mają tzw. przerwę i jedzą kebab, w centrum miasta, gdzie ruch jest
    duży, czyli jakby nie patrzeć - w miejscu publicznym.
    Warto przypomnieć paragrafy:

    Dz.U. 2000 nr 27 poz. 343
    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3
    kwietnia 2000 r. w sprawie przechowywania, noszenia oraz ewidencjonowania
    broni i amunicji.

    § 7. Broń palną do ochrony osobistej lub ochrony bezpieczeństwa innych osób
    oraz mienia nosi się w stanie zabezpieczonym, w sposób niewidoczny, w
    kaburze przylegającej do ciała.

    Dz.U. 1997 Nr 114 poz. 740
    USTAWA
    z dnia 22 sierpnia 1997 r.
    o ochronie osób i mienia

    Art. 40.
    1. Pracownik ochrony nosi, z zastrzeżeniem art. 41, przydzieloną broń palną
    tylko wtedy, gdy występuje w umundurowaniu lub ubiorze używanym przez
    specjalistyczną uzbrojoną formację ochronną.
    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się w przypadku, gdy pracownik ochrony
    wykonuje zadanie ochrony osób w miejscu publicznym.

    Nie dalej jak dziś widziałem patrole w czarnych spodniach, czarnych
    koszulkach, bez żadnego logo bez niczego z pistoletami Walther w kaburach,
    kupowali hot-dogi na stacji benzynowej.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
    http://foto.3mam.net/ areszt śledczy Białołęka w galerii

  • 7. Data: 2009-04-09 20:27:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Nie dalej jak dziś widziałem patrole w czarnych spodniach, czarnych
    > koszulkach, bez żadnego logo bez niczego z pistoletami Walther w kaburach,
    > kupowali hot-dogi na stacji benzynowej.

    Może to były wiatrówki? ;)

    BP,NMSP ;)

  • 8. Data: 2009-04-10 05:55:52
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 09 Apr 2009 22:27:39 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Może to były wiatrówki? ;)

    Agenci (pracownicy) ochrony z wiatrówkami ????
    To byłaby duża lekkomyślność.

    Tak czy owak zdaje się przedmiotów przypominających kształtem broń nie
    należy nosić na wierzchu, a na terenie Niemiec nawet nie wolno.
    Nieprawidłowość taka może sprowokować różne dziwne niepotrzebne sytuacje.
    Polska nie jest krajem, gdzie posiadanie broni jest aż tak powszechne.

    W policji, czy innych służbach mundurowych, drobne niedociągnięcia są
    wewnętrznie roztrząsane, dowódcy bez skrupułów zdecydowanie zwalczają (lub
    próbują) głupotę i lekkomyślność. Zresztą policjant zanim wyjdzie na ulicę
    to kilka miesięcy szkoli się, wkładają mu do głowy różne wzorce jak się
    zachować w określonej sytuacji, a postępowania za przekroczenie uprawnień
    są codziennością.

    W prywatnej firmie, tak jak w opisanym tu wątku, tego nie ma. Często liczy
    się tylko zysk dla firmy, ochroniarzowi powiedzą krótko co i jak i w teren.
    Taki nie myśli, że tego czy tamtego po prostu mu nie wolno.

  • 9. Data: 2009-04-10 06:25:21
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> pisze:

> [...]
    > się tylko zysk dla firmy, ochroniarzowi powiedzą krótko co i jak i w teren.
    > Taki nie myśli, że tego czy tamtego po prostu mu nie wolno.

    Parę "wypadków z bronią" i *DUŻYCH* odszkodowań z cofnięciem licencji
    *firmie* może *łatwo* sprawić walnięcie stawek ubezpieczeniowych na
    takich poziomie że zmieni się to *szybko*.

    Litera prawa zmienia się siłą rzeczy dość powoli. Warto wiec wbudowywać
    w nie "z lekka pozaprawne" mechanizmy typu "obowiązkowe ubezpieczenie"
    od odpowiedzialności cywilnej (na nie dłużej niż 3 lata) które powodują
    znacznie szybsze "uczenie się na błędach innych".

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Gdy wielbłąd bardzo ryczy, dodaj mu ciężaru.

  • 10. Data: 2009-04-10 07:16:13
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:grmn1f$4s5$1@inews.gazeta.pl...

    > Nieprawidłowość taka może sprowokować różne dziwne niepotrzebne sytuacje.
    > Polska nie jest krajem, gdzie posiadanie broni jest aż tak powszechne.

    nascie lat temu mialem okazje obserwowac, jakie "różne dziwne niepotrzebne
    sytuacje" moze sprowokowac widoczna bron u cywila, wzmozone patrole policyjne
    (po dosc duzej aferze, zamordowaniu mlodego chlopaka w jego wlasnym domu) nawet
    nie probowaly podejsc do goscia i go wylegitymowac, o sprawdzeniu pozwolenia na
    bron nie wspomne, mijajacy nas gliniarze tylko stukali sie lokciami, pokazywali
    na gnata pod pacha i mijali bez slowa, jakos nie przypuszczam aby sie cos w tej
    kwesti zmienilo do dnia dzisiejszego, ale mam nadzieje ze sie myle, a dzialo sie
    to w wawie na grochowie