-
1. Data: 2009-04-09 14:51:17
Temat: Reklamacja obuwia (minęło 30dni)
Od: Grzesiekkm <g...@g...com>
Witam
Mam pytanie jeśli ktoś jest zorientowany w sprawach reklamacji to
proszę o opinie. W dniu 8 marca zaniosłem buty do reklamacji sklep "GO
sport" ktoś miał się ze mną skontaktować w przeciągu 2 tyg tym czasem
minął miesiąc i zero kontaktu. Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy za
buty?
Pozdrawiam serdecznie
-
2. Data: 2009-04-09 15:27:47
Temat: Re: Reklamacja obuwia (minęło 30dni)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Grzesiekkm" <g...@g...com> napisał w wiadomości
news:5e6d9f93-3fab-40cf-a0fa-8291a94cc0f4@s20g2000vb
p.googlegroups.com...
Witam
>Mam pytanie jeśli ktoś jest zorientowany w sprawach reklamacji to
>proszę o opinie. W dniu 8 marca zaniosłem buty do reklamacji sklep "GO
>sport" ktoś miał się ze mną skontaktować w przeciągu 2 tyg tym czasem
>minął miesiąc i zero kontaktu.
To i lepiej.
> Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy za buty?
Tak.
-
3. Data: 2009-04-09 15:37:06
Temat: Re: Reklamacja obuwia (minęło 30dni)
Od: Johnson <j...@n...pl>
Cavallino pisze:
>
>> Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy za buty?
>
> Tak.
A skąd wiesz? Nie każda niezgodność towaru z umową uzasadnia odstąpienie
od umowy.
Wróżki to chyba do innej grupy winny iść :)
--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars
-
4. Data: 2009-04-09 18:23:30
Temat: Re: Reklamacja obuwia (minęło 30dni)
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail g...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
> Mam pytanie jeśli ktoś jest zorientowany w sprawach reklamacji to
> proszę o opinie. W dniu 8 marca zaniosłem buty do reklamacji sklep "GO
> sport" ktoś miał się ze mną skontaktować w przeciągu 2 tyg tym czasem
> minął miesiąc i zero kontaktu. Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy za
> buty?
chyba zalezy od tego co napisałes w reklamacji.
Jezeli tam okresliłes wysokosc swojego rozczenia, to z racji braku
odpowiedzi masz prawo uznac ze twoje roszczenie zostało uznane.
--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."
-
5. Data: 2009-04-09 23:05:21
Temat: Re: Reklamacja obuwia (minęło 30dni)
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 09.04.2009 Grzesiekkm <g...@g...com> napisał/a:
> Mam pytanie jeśli ktoś jest zorientowany w sprawach reklamacji to
> proszę o opinie. W dniu 8 marca zaniosłem buty do reklamacji sklep "GO
> sport" ktoś miał się ze mną skontaktować w przeciągu 2 tyg tym czasem
> minął miesiąc i zero kontaktu. Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy za
> buty?
Jeśli tego żądałeś w reklamacji to najprawdopdobniej tak.
--
Marcin
-
6. Data: 2009-04-09 23:34:09
Temat: Re: Reklamacja obuwia (minęło 30dni)
Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>
Budzik pisze:
> chyba zalezy od tego co napisałes w reklamacji.
> Jezeli tam okresliłes wysokosc swojego rozczenia, to z racji braku
> odpowiedzi masz prawo uznac ze twoje roszczenie zostało uznane.
I co dalej?
-
7. Data: 2009-04-09 23:53:31
Temat: Re: Reklamacja obuwia (minęło 30dni)
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail n...@n...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>> chyba zalezy od tego co napisałes w reklamacji.
>> Jezeli tam okresliłes wysokosc swojego rozczenia, to z racji braku
>> odpowiedzi masz prawo uznac ze twoje roszczenie zostało uznane.
>
> I co dalej?
>
jezeli nie da sie ustnie, zwracasz sie pisemnie. Jezeli cie oleja - mozesz
sie zwrocic np do rzecznika.
--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
Blaise Pascal
-
8. Data: 2009-04-10 18:23:49
Temat: Re: Reklamacja obuwia (minęło 30dni)
Od: i...@g...com
On 9 Kwi, 16:51, Grzesiekkm <g...@g...com> wrote:
> Witam
>
> Mam pytanie jeśli ktoś jest zorientowany w sprawach reklamacji to
> proszę o opinie. W dniu 8 marca zaniosłem buty do reklamacji sklep "GO
> sport" ktoś miał się ze mną skontaktować w przeciągu 2 tyg tym czasem
Czesc,
wlasnie jestem na etapie zalatwiania niemal identycznej sprawy. Wyglada
(lo) to tak:
- reklamacja (na druku byl zapis ze odbior wyniku reklamacji w sklepie
- zapis nie byl jednym z punktow druku, znajdowal sie po moim
podpisie),
- na druku reklamacyjnym podalem naprawa/wymiana (niezgodnosc towaru z
umowa; zakup 10.05.2007, reklamacja 04.08.2008),
- mija 14 dni i cisza
- jade do sklepu; oczywiscie reklamacja nieuznana; pytam dlaczego nie
bylo informacji na pismie? kierowniczka wyskoczyla ze jak bylo w
pismie - odbior wyniku reklamacji w siedzibie sklepu, ja sie pod tym
podpisalem i ze to moim obowiazkiem bylo sie dowiadywac (ciekawostki
prawila),
- skarga do miejskiego rzecznika konsumentow - naruszenie przepisu
dotyczacego 14 dni na odpowiedz - uznanie mojej reklamacji.
- wymiana pism miedzy rzecznikiem a wlascicielem sklepu, sklep nie
poczuwal sie do jakichkolwiek ruchow; stanowisko rzecznika: JA mam
racje - tzn w/g ustawy itp to na sklepie ciazy obowiazek
ustosunkowania sie do reklamacji na pismie, listem polecenym (lub tel)
i nie mozna wymagac od klienta aby to ON jezdzil do sklepu i sie
dowiadywal o wynik reklamacji,
- zlozylem pozew do polubownego sadu konsumenckiego ale druga strona
odrzucila moj wniosek,
- rzecznik sporzadzil mi pismo do sadu grodzkiego (bezplatnie); oplata
za zlozenie pozwu - 30zl, w pismie domagalem sie wymiany obuwia na
wolne od wad.
- wlasnie dzis dostalem pismo ze na czerwiec jest przewidziane
posiedzenie sadu w tej spawie.
Jesli wygram, wszystkie dokumenty wysle do delegatury UOKIK'u w moim
miescie - jest szansa ze za taki numer firma dostanie kilka tysiecy zl
kary - bylo juz kilka, podobnych przypadkow jak moj.
Niezaleznie od sytuacji zwykle jest tak ze przy reklamacji obowiazuje
nastepujace tryby zalatwienia sprawy przez gwaranta/sklep: naprawa,
wymiana, ewentualnie zwrot kasy; zwykle naprawa, sporadycznie wymiana,
o zwrocie kasy mozna zapomniec (w praktyce).
W calej sprawie nie chodzi o kase tylko o zasady (wprawdzie trzeba sie
nieco nabiegac i ludzie rezygnuja ze swoich spraw) ale niech firma wie
ze nie mozna robic klienta w balona.
Pozdro.
-
9. Data: 2009-04-10 18:27:47
Temat: Re: Reklamacja obuwia (minęło 30dni)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik <i...@g...com> napisał w wiadomości news:
>Jesli wygram, wszystkie dokumenty wysle do delegatury UOKIK'u w moim
>miescie - jest szansa ze za taki numer firma dostanie kilka tysiecy zl
>kary - bylo juz kilka, podobnych przypadkow jak moj.
Chyba Ci się pomyliło z inspekcją handlową.
-
10. Data: 2009-04-10 18:47:07
Temat: Re: Reklamacja obuwia (minęło 30dni)
Od: i...@g...com
On 10 Kwi, 20:27, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> Użytkownik <i...@g...com> napisał w wiadomości news:
>
> >Jesli wygram, wszystkie dokumenty wysle do delegatury UOKIK'u w moim
> >miescie - jest szansa ze za taki numer firma dostanie kilka tysiecy zl
> >kary - bylo juz kilka, podobnych przypadkow jak moj.
>
> Chyba Ci się pomyliło z inspekcją handlową.
Nie panie Kolego...UOKIK - sporo sie natrudzilem ale znalazlem haczyk
na tego typu praktyki (kilka podobnych decyzji Prezesa w podobnych
sprawach)
Niestety, nie ma mam chwili w obecnej dostepu do konkretnych
materialow ale polecam lekture strony
http://www.uokik.gov.pl/pl/orzecznictwo_prezesa_uoki
k/decyzje_prezesa/
lub wpisanie w Google odpowiedniej kombinacji slow.