  • 31. Data: 2010-11-15 16:25:53
    Temat: Re: Założenie spółki z o.o.
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-15 16:47, Sergiusz Rozanski pisze:
    > Na początku działalności koszty utrzymania SA mogą być nieakceptowalne
    > w przypadku smallbusinesu. Rada kosztuje, więcej operacji notarialnych itd.

    Rada to kosztuje w spółkach pasących się na publicznych synekurach i
    groszu.
    Normalnie to bierzesz znajomych lub innych chętnych do miłego wpisu
    w CV.
    Notariusz to 400 zł rocznie (walne).

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 32. Data: 2010-11-15 17:17:52
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

> [...]
    > groszu.
    > Normalnie to bierzesz znajomych lub innych chętnych do miłego wpisu

    A jak odeprzesz argumenty Maddy?

    K.

  • 33. Data: 2010-11-15 17:24:48
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Arek" <a...@e...net> napisał

    Nie do każdego biznesu potrzeba od razu wielkiego kapitału.
    Nie każdy biznes pochłania duże koszty.

    > Bo razie nie usłyszałem żadnych argumentów za tym, żeby
    > robić sp. z o.o. zamiast akcyjnej.

    Maddy całkiem zgrabnie to ujęła.
    A pytanie do Ciebie - dlaczego firmy zagraniczne w przeważającej ilości
    przypadków decydują się na zakładanie polskich oddziałów w postaci SPZOO,
    aniżeli SA? Niedoinformowane jakieś?

    > I nie chodzi o tylko zbycie, lecz o anonimowość akcjonariuszy,
    > swobodę obrotu akcjami i zdobywania kapitału (np. przez emisję akcji dla
    > inwestorów lub giełdę

    Tyle tylko, że nie dla każdego jest to sprawa priorytetowa.
    Giełda? Chyba za bardzo bujasz w obłokach :)

    > wreszcie jest też kwestia prestiżu.

    Prestiż? A tutaj nie przesadzasz czasem?
    Każdy z nas może wymienić wiele wyjątkowo porządnych SPZOO i tyleż samo
    popaprańców z SA.

    K.

  • 34. Data: 2010-11-15 19:19:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-15 11:08, Olgierd pisze:

    > Art. 421 par. 1 ksh.

    O żesz ...

    Nawet nie wiedziałem o tej zmianie - na szczęście nie muszę już. :)
    To spore utrudnienie. :(

    --
    ppp

  • 35. Data: 2010-11-15 19:44:35
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-15 18:17, Krzysztof pisze:
    > A jak odeprzesz argumenty Maddy?

    Jak dotychczas nikt nikomu głowy nie urywał
    za brak badania bilansu, ale fakt, że jak ktoś
    chce być porządnicki to ze 3 tys. wywali co roku.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 36. Data: 2010-11-15 19:50:37
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-15 18:24, Krzysztof pisze:
    > Nie do każdego biznesu potrzeba od razu wielkiego kapitału.
    > Nie każdy biznes pochłania duże koszty.

    Tylko czy 25 tys. to taki wielki kapitał?

    > A pytanie do Ciebie - dlaczego firmy zagraniczne w przeważającej ilości
    > przypadków decydują się na zakładanie polskich oddziałów w postaci
    > SPZOO, aniżeli SA? Niedoinformowane jakieś?

    Możliwe. Trzeba by ich zapytać.

    > Tyle tylko, że nie dla każdego jest to sprawa priorytetowa.

    W takim razie jest już bankrutem.
    To jedyny sposób żeby zarobić na firmie.

    > Prestiż? A tutaj nie przesadzasz czasem?

    Nie :)

    > Każdy z nas może wymienić wiele wyjątkowo porządnych SPZOO i tyleż samo
    > popaprańców z SA.

    Ale dla 99,99999999% ludzi S.A. to WIELKIE HALOOOO!
    A sp. z o.o. to przekręciarze.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 37. Data: 2010-11-15 21:12:53
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 15.11.2010 Arek <a...@e...net> napisał/a:

    > Rada to kosztuje w spółkach pasących się na publicznych synekurach i
    > groszu.
    > Normalnie to bierzesz znajomych lub innych chętnych do miłego wpisu
    > w CV.

    A prezesa szukasz pod mops-em czy innym caritasem? ;) No i przypadkiem
    rada nadzorcza nie musi być zatrudniona i uzusowiona?

    > Notariusz to 400 zł rocznie (walne).

    I bilans i pewnie jeszcze trochę się znajdzie.

  • 38. Data: 2010-11-15 21:38:25
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-15 22:12, Sergiusz Rozanski pisze:
    > A prezesa szukasz pod mops-em czy innym caritasem? ;)

    Prezesem robisz siebie

    > No i przypadkiem rada nadzorcza nie musi być
    > zatrudniona i uzusowiona?

    Ani rada nadzorcza ani prezes

    > I bilans i pewnie jeszcze trochę się znajdzie.

    sp. z o.o. tez robi bilans

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 39. Data: 2010-11-15 22:29:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Nov 2010, Arek wrote:

    > Możliwe. Trzeba by ich zapytać.

    IMVHO zbędny wysiłek.
    Właśnie możliwość blokady sprzedaży udziałów "byle komu" jest
    poważnym argumentem *za* spzoo.
    "W razie czego" (kiepskiej sytuacji finansowej itd) można
    wypuścić z ręki część udziałów, nie narażając się na to że
    dostanie je "byle kto" - a przede wszystkim osoba nie
    związana zobowiązaniami/umową. W szczególności konkurencja.

    > Ale dla 99,99999999% ludzi S.A. to WIELKIE HALOOOO!

    Tak powiadasz?
    Jako że mowa o ludziach którym "S.A." w rozumieniu polskiego
    prawa coś mówi, można bezpiecznie przyjąć że ich liczba nie
    przekroczy okolicy 50 000 000.
    Twoja teza wskazuje na 0,005 człowieka dla którego to "nie
    jest wielkie halo", a takich dla których nie jest masz
    co najmniej dwu (jak nie czterach), do pięciu dobijemy
    bez problemu, więc machnąłeś się co najmniej o trzy
    rzędy wielkości.
    Teza jest więc fałszywa.
    cbdu :P

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2010-11-17 15:07:39
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Arek <a...@e...net> wrote:

    > Jaki widzisz sens w zakładaniu sp. z o.o. zamiast akcyjnej?

    Powiedzmy dwie osoby chcą założyć spółkę. W z o.o. jedna
    jest prezesem, druga członkiem i tyle.
    W S.A. potrzeba conajmniej: Prezesa i 3 osoby do rady nadzorczej.
    Ale to dwie osoby chciały założyć spółkę a potrzeba 'aż' czterech.
    Podejrzewam, że rada nadzorcza musi mieć dostęp do różnych poufnych
    danych w spółce? (np. faktur, kontrahentów itp.?) a dwóch wspólników,
    nie chciałoby się tymi informacjami dzielić. Czy da radę w takiej
    sytuacji założyć S.A. ? do czego mozna w rzeczywistości ograniczyć
    rade?

    a.