  • 31. Data: 2007-03-14 13:28:56
    Temat: Re: Zakupy przez Internet -> odbiór osobisty -> zwrot towaru
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    > Wreszcie ktos zrozumial, co mam na mysli... Przedsiębiorca może handlować
    > nawet i na bazarze, może nawet nie mieć strony w internecie ani katalogu
    > produktów, ale jeśli zadzwonie do niego i zawrzemy umowę to umowa została
    > zawarta na odległość i uprawnienie przysługuje. Ufff...

    Reasumujac - o ile dobrze rozumiem - zamowie sobie moja pierdolke przez
    internet, przyjde do sklepu ja odebrac, pobawie sie przez tydzien i
    spokojnie moge ja odeslac/oddac osobiscie do sklepu podpierajac sie
    odpowiednia ustawa. Tak?

    --
    pzdr,
    michal

  • 32. Data: 2007-03-14 13:35:34
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > produktów, ale jeśli zadzwonie do niego i zawrzemy umowę to umowa została
    > zawarta na odległość i uprawnienie przysługuje. Ufff...

    zdaje sie ze mowimy o tym samym?
    pytanie tylko, co z przedsiebiorca, ktory umozliwia zawarcie umowy taka droga, a
    nie respektuje uprawnienia konsumenta.

    pozdrawiam
    d.

  • 33. Data: 2007-03-14 13:36:53
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    w...@p...onet.pl naskrobał/a w

    > zdaje sie ze mowimy o tym samym?
    > pytanie tylko, co z przedsiebiorca, ktory umozliwia zawarcie umowy
    > taka droga, a nie respektuje uprawnienia konsumenta.

    Sąd -> komornik.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 34. Data: 2007-03-14 13:38:58
    Od: w...@p...onet.pl

    > w...@p...onet.pl naskrobał/a w

    > A to już nie jest umowa?

    o przepraszam, bije sie w piersi, bo z nienalezyta uwaga przeczytalem dialog
    scenki rodzajowej ;)
    faktycznie - jest

    pozdrawiam
    d.

  • 35. Data: 2007-03-14 13:44:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.03.2007 scream <n...@p...pl> napisał/a:
> [...]
    > produktów, ale jeśli zadzwonie do niego i zawrzemy umowę to umowa została
    > zawarta na odległość i uprawnienie przysługuje. Ufff...

    Ale przecież to oczywiste :)

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2007-03-14 14:05:55
    Od: w...@p...onet.pl

    > Ale przecież to oczywiste :)

    jesli o mnie chodzi - nie do konca
    skorzystam z przykladowego dialogu:
    - Dzień dobry, chciałbym kupić maszynę do zawracania wody w Wiśle. Czy
    mogliby mi państwo pomóc?
    - Oczywiście, mamy takie coś w naszym sklepie, ul. Kwiatowa 1.
    - Super, w jakiej cenie?
    - 9876 zł
    - OK, proszę zarezerwować jedną sztukę, pojutrze o 12:34 odbiorę to od
    państwa. Moje nazwisko - Kowalski.

    i tu rozmowa sie konczy i tak naprawde nie wiadomo, czy do zawarcia umowy doszlo
    (oczywiscie prze telefon, a nie pozniej, przy odebraniu towaru), czy nie (mozna
    sie domyslac, ze tak, bo dalej mamy info, ze kasa zostala zaplacona, towar odebrany)

    ale co w przypadku jesli zakonczy sie tak:
    - maszyny mamy w stalej sprzedazy (bez wskazania czy instytucja "rezerwacji"
    jest prez przedsiebiorce honorowana) zatem smialo prosze przyjechac.

    jak udowodnisz, ze do zawarcia umowy w ogole doszlo? Jak udowodnisz w poprzednim
    przypadku, jesli przedsiebiorca powie, ze nie przypomina sobie kowalskiego lub
    ze zamowienia przez telefon nie uznaje?

    pozdrawiam
    d.

  • 37. Data: 2007-03-14 14:13:43
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    > Przecież umowa została zawarta na odległosć.

    Mi tez sie tak wydaje, przy czym niektorzy tu probowali przekonywac ze jest
    inaczej, przez co sam zglupialem :)

    --
    pzdr,
    michal

  • 38. Data: 2007-03-14 14:15:27
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    w...@p...onet.pl naskrobał/a w

> [...]
    >
    > i tu rozmowa sie konczy i tak naprawde nie wiadomo, czy do zawarcia
    > umowy doszlo (oczywiscie prze telefon, a nie pozniej, przy odebraniu

    Dlaczego nie wiadomo?

    Jeden chce kupić, drugi sprzedać, podaje cenę, pierwszy się godzi. Czego tu
    jeszcze brakuje?

    > (mozna sie domyslac, ze tak, bo dalej mamy info, ze
    > kasa zostala zaplacona, towar odebrany)

    Nie odróżniasz zawarcia umowy od jej wykonania.

    > ale co w przypadku jesli zakonczy sie tak:
    > - maszyny mamy w stalej sprzedazy (bez wskazania czy instytucja
    > "rezerwacji" jest prez przedsiebiorce honorowana) zatem smialo
    > prosze przyjechac.

    Nie ma istotnych postanowień umowy, nie ma umowy.

> [...]
    > w poprzednim przypadku, jesli przedsiebiorca powie, ze nie
    > przypomina sobie kowalskiego lub ze zamowienia przez telefon nie

    Tym będziemy się martwić przed sądem.
    To, że nie ma się dowodów, nie znaczy, że do zdarzenia nie doszło.

  • 39. Data: 2007-03-14 14:38:46
    Od: w...@p...onet.pl

    > w...@p...onet.pl naskrobał/a w

    > Dlaczego nie wiadomo?
    >
    > Jeden chce kupić, drugi sprzedać, podaje cenę, pierwszy się godzi. Czego tu
    > jeszcze brakuje?

    potwierdzenia przyjecia zamowienia? czy moze sprzedawca rzucil sluchawka? byla
    umowa czy jej nie bylo?

    > Nie odróżniasz zawarcia umowy od jej wykonania.

    wykonanie (badz odmowa wykonania z czego chcesz wyciagnac skutki prawne) umowy
    jest konsekwencja jej zawarcia

    > Nie ma istotnych postanowień umowy, nie ma umowy.

    dokladnie, jak w przypadku braku potwierdzenia przyjecia zamowienia, badz
    jakiejkolwiek reakcji ze strony przedsiebiorcy.

    > Tym będziemy się martwić przed sądem.
    > To, że nie ma się dowodów, nie znaczy, że do zdarzenia nie doszło.

    no i swieta racja. Na co zamierzasz sie powolac przed sadem? powiesz ze miala
    miejsce rozmowa telefoniczna i doszlo do zawarcia umowy? Jako nieuczciwy
    przedsiebiorca odpowiem tylko - "nie przypominam sobie, ktostam dzwonil, ale
    zadnej umowy nie bylo".
    Inny przypadek - zamowiles, umowiles sie, przyjechales, zaplaciles, odebrales.
    Chcesz zwrocic w przeciagu 10 dni czy 3 miesiecy. Ja jako przedsiebiorca
    odpowiem - "a dlaczego niby ma Pan takie uprawnienie? Ja nie prowadze
    dzialalnosci tego rodzaju dzialalnosci. Towar jest dostepny tylko w sklepie i
    tylko na miejscu mozna go kupic". Jak udowodnisz przed sadem, ze przedsiebiorca
    kiedystam zaoferowal ci maszyne przez telefon i doszlo do zawarcia umowy na
    odleglosc? zwlaszcza w tym konkretnym przypadku, kiedy potencjalne dowody sa
    praktycznie zadne.

    pozdrawiam
    d.

  • 40. Data: 2007-03-14 15:27:51
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: w...@p...onet.pl

    > potwierdzenia przyjecia zamowienia? czy moze sprzedawca rzucil
    > sluchawka? byla umowa czy jej nie bylo?

    A dlaczego nie miałoby być?

    > wykonanie (badz odmowa wykonania z czego chcesz wyciagnac skutki
    > prawne) umowy jest konsekwencja jej zawarcia

    No i?

    > dokladnie, jak w przypadku braku potwierdzenia przyjecia zamowienia,
    > badz jakiejkolwiek reakcji ze strony przedsiebiorcy.

    Echhh. Sprzedawca przedstawił ofertę, kupujący ją przyjął. Umowa została
    zawarta.

> [...]
    > maszyne przez telefon i doszlo do zawarcia umowy na odleglosc?
    > zwlaszcza w tym konkretnym przypadku, kiedy potencjalne dowody sa

    Po głupiej dyskusji, w której wziąłem udział w marcu 2007 roku, nabrałem
    zwyczaju nagrywania wszystkich swoich rozmów telefonicznych. I teraz do
    pozwu dołaczam odpowiednią kasetę.

    Przestań wymyślać absurdalne przykłady, i to zupełnie nie na temat.