  • 1. Data: 2012-02-29 13:02:44
    Temat: Zajęcie świadczenia rentowego, którego nie ma
    Od: Grandalf <g...@g...com>

    Witam! Bardzo bym prosił o pare słów wyjaśnienia w jednej kwestii.
    Urząd Skarbowy przesłał zawiadomienie o zajęciu prawa majątkowego w
    stosunku do świadczenia rentowego. Tylko prawa do renty już nie ma
    prawie pół roku. Z wiedzy jaką mam można jeszcze zająć wynagrodzenie
    czy środki na koncie. Od kilku miesięcy jest umowa zlecenie, a
    wynagrodzenie marne. Na koncie zero. Czy jest jakaś dolna granica
    wynagrodzenia poniżej którego nie można go zająć? W jaki sposób
    jeszcze prawnie można egzekwować 200zł?

  • 2. Data: 2012-02-29 13:06:13
    Temat: Re: Zajęcie świadczenia rentowego, którego nie ma
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.02.2012 14:02, Grandalf pisze:

> [...]
    > wynagrodzenie marne. Na koncie zero. Czy jest jakaś dolna granica
    > wynagrodzenia poniżej którego nie można go zająć? W jaki sposób

    Zlecenia nie mają kwoty wolnej od zajęcia, bo nie jesteś wtedy
    pracownikiem a tylko wykonującym zlecenie.

  • 3. Data: 2012-02-29 14:24:07
    Od: Grandalf <g...@g...com>

    On 29 Lut, 14:06, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Zlecenia nie mają kwoty wolnej od zajęcia, bo nie jesteś wtedy
    > pracownikiem a tylko wykonującym zlecenie.

    Aha, no to w takim razie jakie Państwo ma jeszcze możliwości ściągnąć
    te 200zł?

  • 4. Data: 2012-02-29 14:35:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.02.2012 15:24, Grandalf pisze:

    > Aha, no to w takim razie jakie Państwo ma jeszcze możliwości ściągnąć
    > te 200zł?

    Państwo nie ściąga - ściąga komornik. Zajmując różne rzeczy. Np. jeśli
    firma A zleca coś dłużnikowi, to komornik może wysłać do tej firmy
    właściwą informację o zajęciu i wtedy ta firma zamiast przelewać
    dłużnikowi (lub wypłacać mu w kasie) będzie przelewać pieniądze na konto
    komornika.

  • 5. Data: 2012-02-29 15:35:45
    Od: Grandalf <g...@g...com>

    On 29 Lut, 15:35, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

> [...]
    > właściwą informację o zajęciu i wtedy ta firma zamiast przelewać
    > dłużnikowi (lub wypłacać mu w kasie) będzie przelewać pieniądze na konto

    A w sytuacji gdy wysokość zapłaty za zlecenie na umowie jest mniejsza
    niż wymagana kwota?

  • 6. Data: 2012-02-29 15:48:02
    Od: Grandalf <g...@g...com>

    wrote:

> [...]
    > właściwą informację o zajęciu i wtedy ta firma zamiast przelewać
    > dłużnikowi (lub wypłacać mu w kasie) będzie przelewać pieniądze na konto

    A co w sytuacji gdy wysokość zapłaty za zlecenie jest niższa od
    należności do ściągnięcia? Brany jest % aż do całkowitej wysokości?

  • 7. Data: 2012-02-29 15:54:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.02.2012 16:48, Grandalf pisze:

    > A co w sytuacji gdy wysokość zapłaty za zlecenie jest niższa od
    > należności do ściągnięcia? Brany jest % aż do całkowitej wysokości?

    Niby dlaczego??

    To jest kasa od umowy cywilnej - równie dobrze mogłaby to być umowa
    kupna/sprzedaży.

    Jeśli dłużnik wisi X, to komornik zabierze wszystko póki nie zabierze
    tego X plus koszta egzekucji.

  • 8. Data: 2012-02-29 16:24:20
    Od: g...@g...com

> [...]
    > kupna/sprzedaży.
    >
    > Jeśli dłużnik wisi X, to komornik zabierze wszystko póki nie zabierze

    Sugerowałem się pouczeniem na drugiej stronie dokumentu, chociaż tam pisało w
    stosunku do swiadczenia rentowego. Generalnie miałoby to sens gdyż przypuśćmy w
    przypadku obciążenia np 400zł, a przychód zgodny z umową to 200zł, to co, dwa
    miesiące bez środków?

  • 9. Data: 2012-02-29 17:23:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.02.2012 17:24, g...@g...com pisze:

    > Sugerowałem się pouczeniem na drugiej stronie dokumentu, chociaż tam
    > pisało w stosunku do swiadczenia rentowego.

    Zlecenie to nie renta. Nie wiem, skąd ci się takie bezsensowne
    skojarzenie pojawiło.

  • 10. Data: 2012-02-29 17:52:55
    Od: g...@g...com

    W dniu środa, 29 lutego 2012, 18:23:09 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Zlecenie to nie renta. Nie wiem, sk�d ci si� takie bezsensowne
    > skojarzenie pojawi�o.

    Z ludzkiego punktu widzenia jak najbardziej sensowne. Chociaż nie zdziwiłbym się aby
    było zgodne z "prawem" zajęcie całego dochodu, a ty człowieku jedz trawe.