  • 1. Data: 2009-01-12 10:11:24
    Temat: Zabrali jej syna, bo ma objawienia
    Od: i...@g...com

    ciekawa sprawa
    http://wiadomosci.onet.pl/1526400,240,1,kioskart.htm

    Co w przypadku gdy Sąd dokonał błędnej oceny? Kto ewentualnie wówczas
    wypłaci odszkodowanie za decyzję o umieszczeniu dziecka w pogotowiu
    opiekuńczym?

  • 2. Data: 2009-01-12 10:23:42
    Temat: Re: Zabrali jej syna, bo ma objawienia
    Od: armar <a...@p...fm>

    i...@g...com pisze:
    > ciekawa sprawa
    > http://wiadomosci.onet.pl/1526400,240,1,kioskart.htm
    >
    > Co w przypadku gdy Sąd dokonał błędnej oceny?

    Przeczytaj kawałek tego tekstu, np:

    35-letnia kobieta jest przekonana, że jeszcze za życia
    "oblecze się w święte ciało chwalebne".
    -- Bóg da mi swoją naturę.
    Będę podobna do Jezusa jak siostra bliźniaczka.

    Skąd Ci się wzięło pytanie o błędną ocenę jej stanu?

    --
    Pozdrawia Marek

  • 3. Data: 2009-01-12 10:34:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-01-2009 o 11:23:42 armar <a...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > -- Bóg da mi swoją naturę.
    > Będę podobna do Jezusa jak siostra bliźniaczka.
    >
    > Skąd Ci się wzięło pytanie o błędną ocenę jej stanu?

    Różne rzeczy piszą w mediach, talibowie w klewkach to też
    miał być wymysł psychola, a okazało się że gość jest
    jak najbardziej sprawny umysłowo i do tego jakieś
    pojazdy CIA z talibami mogły tam lądować.

    Poza tym, czy to co zacytowałeś dyskwalifikuje
    człowieka? Bo odnosnie takiej dyskwalifikacji trzeba
    być wiecznie czujnym, inaczej za kilka lat obejmie ona
    Ciebie, mnie i większość grupowiczów.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-12 11:08:19
    Od: i...@g...com

    On 12 Sty, 11:23, armar <a...@p...fm> wrote:
> [...]
    ml

> [...]
    > -- Bóg da mi swoją naturę.
    >    Będę podobna do Jezusa jak siostra bliźniaczka.
    >
    > Skąd Ci się wzięło pytanie o błędną ocenę jej stanu?

    Nie wiem co onacza "oblecze się w święte ciało chwalebne", ze
    stylistyki wynika, że źródłem może być Biblia.
    Jednak wiara należy do typowych składowych życia i jej wyznawanie jest
    uznawane za powszechną normę.
    Chyba że normą jest "wiara zdawkowa" - raz na tydzień plus zwyczajowe
    obrzędy. Swoja dogą wiary mogą być bardziej dziwne.
    Czy sędzia może wartościować wyznania, czy jak w tym przypadku formę
    kultywowania wiary?

    Jednak pytanie jest z pewnym warunkiem, kto odpowiada za szkody
    wyrządzone błędną decyzją sądu (załóżmy że prawomocnie zostanie
    orzeczony powrót dziecka do domu). A jeśli Skarb Państwa to czy ma
    prawo regresu?

  • 5. Data: 2009-01-12 11:15:26
    Od: armar <a...@p...fm>

    Tomek pisze:

    > Poza tym, czy to co zacytowałeś dyskwalifikuje
    > człowieka?

    Niby dorosła kobieta, gdy z przekonaniem mówi,
    że wkrótce zostanie bliźniaczką niepokalanie poczętego
    Żyda mającego obecnie ok. 2000 lat
    (pokonał śmierć i uciekł z grobu, a ciała nie znaleziono)
    jest wystarczająco zdrowa na umyśle?
    Nawet w Sądzie sobie można żartować, ale z umiarem.
    Jeśli kobieta od Jehowy otrzyma próbę wiary jaką otrzymał
    inny Żyd - Abraham (miał zabić syna, Izaaka),
    to kto będzie odpowiadał za śmierć tego dziecka?
    Jehowa, czy sędzia, któremu jest znany jej stan psychiczny?

    > Bo odnosnie takiej dyskwalifikacji trzeba
    > być wiecznie czujnym, inaczej za kilka lat obejmie ona
    > Ciebie, mnie i większość grupowiczów.

    Tak, wiem, że Inkwizycja nie całkiem umarła.
    Póki co dziękuję Re, że stosy nie powróciły do KK...

    --
    Pozdrawia Marek

  • 6. Data: 2009-01-12 11:17:45
    Od: i...@g...com

    A czy brak wiary jest zgodny z normą? Przyjete jest domyślnie że tak.
    Jednak jeśli w danym społeczeństwie 95% ludzi jest jednego wyznania w
    takim razie brak wiary jest zachowaniem nienaturalnym.
    W takim razie czy sędzia niewierzący może orzekać w sprawach
    rodzinnych, gdzie znaczenie ma element wiary? Czy nie powinien być
    wyłączony ze składu taki sędzia z uwagi na możliwość strpnniczej
    oceny? wiara to wiara prawo to prawo, jednak gdy wiara jest normą to
    jak o tym co jest normą w wierze może orzekać ktoś kto jest
    niewierzący?

  • 7. Data: 2009-01-12 11:45:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-01-2009 o 12:15:26 armar <a...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > Żyda mającego obecnie ok. 2000 lat
    > (pokonał śmierć i uciekł z grobu, a ciała nie znaleziono)

    Póki jeszcze zręby cywilizacji łacińskie pozostały,
    to dorosły człowiek może sobie mówić co chce.
    Ale jak widać totalniacy czają się wszędzie.

> [...]
    > to kto będzie odpowiadał za śmierć tego dziecka?
    > Jehowa, czy sędzia, któremu jest znany jej stan psychiczny?

    J.w. - na szczęście "Raport mniejszości" ciągle jest (jeszcze) fikcją.
    Do tego idąc tym tokie rozumowania za oblanie się gorącą kawą odpowia
    McDonalds, za kota w mikrofali odpowiada Siemens, a za pijanego
    kierowcę ktrórego minąłeś na drodze odpowiadasz Ty.
    Albo inaczej - jeśli spowodujesz wypadek, to kto będzie za to odpowiadał
    - egzaminator? Dyrektor WORD?

    > Tak, wiem, że Inkwizycja nie całkiem umarła.
    > Póki co dziękuję Re, że stosy nie powróciły do KK...

    Nawet w wybiórczej było ostatnio coś o sytuacji rodziców w Szwecji,
    o sytuacji w UK też jest częto, o Jugendamtach w DE też chyba słyszałeś.
    Nie wiem czy masz dzieci, jeśli nie masz to możliwe że wydaje Ci się
    że to Ciebie nie dotyczy. Gdy będziesz miał to jest spora szansa
    że punkt widzenia od razu CI się zmieni.,

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-12 11:48:36
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-01-2009 o 12:17:45 <i...@g...com> napisał(a):

    > W takim razie czy sędzia niewierzący może orzekać w sprawach
    > rodzinnych, gdzie znaczenie ma element wiary?

    Zapomniałeś że sędzia w Polsce nie jest przedstawicielem
    ludzi, tylko aparatu władzy. Chyba nic się w tym względzie
    nie zmieniło od komuny (od strony formalnej)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-01-12 11:58:36
    Temat: [OT]Re: Zabrali jej syna, bo ma objawienia
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tomek wrote:

    > Do tego idąc tym tokie rozumowania za oblanie się gorącą kawą odpowia
    > McDonalds,

    Co wy z tym McDonaldsem. Jest tyle innych przykładów dziwności systemu
    prawnego w USA, a wszyscy ciągle o tym, gdzie McD naprawdę odpowiada ....

    p. m.

  • 10. Data: 2009-01-12 12:21:51
    Od: k...@w...pl

    Przeczytałam ten artykuł i nie potrafię zrozumieć... Dziecku nie
    dzieje sie krzywda..a w kazdym razie nie z winy rodziców...Fakt, ze
    matki "nadgorliwość religijna" czy jakby to można było określić, nie
    należy zapewne do rzeczy normalnych. Ale powtarzam, dziecku się
    krzywda nie dzieje..rodzice go nie bija, nie krzyczą, nie pija
    itp....A jednak dziecko ląduje w Pogotowiu Opiekuńczym... Będzie mu
    tam lepiej? Wątpię....
    Pozdrawiam
    K.