  • 1. Data: 2009-01-12 10:16:02
    Temat: Problem z wpisaniem do aktu notarialnego
    Od: "wk" <w...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    jak można najniższym kosztem "wpisać" moją kobietę do aktu notarialnego domu?
    W kancelarii powiedziano mi, że są dwa sposoby:
    1. podarowania połowy domu, a to się równa kosmicze koszty w postaci podatku
    od darowizny itp., koszt kilkadziesiąt tys. PLN,
    2. tańsza opcja sprzedaż "fikcyjna" jej połowy domu, czyli sporządzamy nowy
    akt notarialny, ale to kilkanaście tysięcy PLN kosztów.
    Czy nie ma innej opcji? Proszę o pomoc. WK

  • 2. Data: 2009-01-12 11:20:54
    Temat: Re: Problem z wpisaniem do aktu notarialnego
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    wk wrote:
> [...]
    > akt notarialny, ale to kilkanaście tysięcy PLN kosztów.
    > Czy nie ma innej opcji? Proszę o pomoc. WK

    Wziac slub - cos okolo kilkuset pln.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2009-01-12 12:43:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maverick pisze:

    > Wziac slub - cos okolo kilkuset pln.

    I to ma być tańsze? Żartujesz. Trzeba patrzeć perspektywicznie, a nie
    liniowo.

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 4. Data: 2009-01-12 12:44:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maverick pisze:

    > Wziac slub - cos okolo kilkuset pln.

    I to ma być tańsze? Żartujesz. Trzeba patrzeć perspektywicznie, a nie
    liniowo.

    A w dodatku zawarcie małżeństwa nie przenosi własności majątku odrębnego.

  • 5. Data: 2009-01-12 13:48:18
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Johnson wrote:

> [...]
    > liniowo.

    "Witam,
    jak można najniższym kosztem "wpisać" moją kobietę do aktu notarialnego

    O wypisywaniu czy pisaniu nic nie ma wspomniane :D

    > A w dodatku zawarcie małżeństwa nie przenosi własności majątku odrębnego.

    W intercyzie mozna wszystko zrobic.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 6. Data: 2009-01-12 14:08:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maverick pisze:

    > W intercyzie mozna wszystko zrobic.

    Przecież psiałeś o ślubie.

  • 7. Data: 2009-01-12 15:03:21
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Johnson wrote:

    > Przecież psiałeś o ślubie.

    Najpierw slub, pozniej wlaczenie majatku odrebnego do majatku wspolnego
    - wtedy odpadaja podatki od darowizny/PCC - zostaja tylko oplaty
    notarialne itp

    --
    Regards,
    Maverick

  • 8. Data: 2009-01-12 15:03:51
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Maverick wrote:

    > Najpierw slub, pozniej wlaczenie majatku odrebnego do majatku wspolnego
    > - wtedy odpadaja podatki od darowizny/PCC - zostaja tylko oplaty
    > notarialne itp

    ew darowizna polowy domu dla zony...

    --
    Regards,
    Maverick

  • 9. Data: 2009-01-12 18:26:24
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Zostawić jak jest, to wtedy kobieta jednak bardziej kocha...
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-01-12 20:01:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wk" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nowy akt notarialny, ale to kilkanaście tysięcy PLN kosztów.
    > Czy nie ma innej opcji? Proszę o pomoc. WK

    Dawaj jej w częściach w zakresie, w jakim jest zwolnienie od podatku od
    darowizny.