  • 1. Data: 2009-12-08 17:42:04
    Temat: Zablokowany szlak przez prace lesne
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Witam
    Dzisaj mielismy w lesie spiecie z jednym gosciem, ktory ciagnikem
    przesuwal sciete drzewa. Widzac go, wczesniej usunelismy sie z jego toru
    jazdy zatrzymujac sie na poboczu (poruszalismy sie rowerami). Gosc od
    razu zaczal ostrym tonem nas zawracac, koniec koncow doszlo do pyskowki,
    zreszta zupelnie niepotrzebnej. Mam w zwiazku z tym kilka pytan, moze
    wiecie jak to wyglada od strony prawnej:
    -czy prace lesne powinny byc odpowiednio oznakowane, jakies tablice na
    drogach dojazdowych do miejsca wycinki, jesli tak to czy dochodzace do
    tego miejsca szlaki turystyczne takze powinny byc oznakowane jako
    nieprzejezdne na czas prac lesnych?
    -czy robotnicy wykonujace prace maja jakiekolwiek uprawnienia aby
    zabronic wchodzenia na zajety przez nich szlak/droge lesna?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-12-08 17:45:02
    Temat: Re: Zablokowany szlak przez prace lesne
    Od: pwz <d...@d...pl>

    raviz pisze:
> [...]
    > -czy robotnicy wykonujace prace maja jakiekolwiek uprawnienia aby
    > zabronic wchodzenia na zajety przez nich szlak/droge lesna?

    IMHO tak, tzn. jeżeli trwają prace, to nie powinieneś się tam zbliżać.
    Dla bezpieczeństwa. Żeby później jednemu albo drugiemu - no offence -
    debilowi drzewo nie spadło na głowę.
    pwz

  • 3. Data: 2009-12-08 17:52:27
    Od: raviz <r...@v...pl>

    > IMHO tak, tzn. jeżeli trwają prace, to nie powinieneś się tam zbliżać.
    > Dla bezpieczeństwa. Żeby później jednemu albo drugiemu - no offence -
    > debilowi drzewo nie spadło na głowę.
    > pwz

    Masz racje, w takim miejscu mozna sie uszkodzic na wiele sposobow.
    Jednak wychodze z zalozenia, ze jestem dorosly i wiem co robie, jesli
    nie - sam ponosze konsekwencje, bylem wczesniej uprzedzony. Chodzi mi
    raczej o umocowanie prawne kwestii wczesniej wspomnianych.
    Zdrowko

  • 4. Data: 2009-12-08 20:13:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "raviz" <r...@v...pl> wrote
    >umocowanie prawne kwestii wczesniej >wspomnianych.

    Generalnie las ma jakiegoś właściciela, jest to las państwowy lub prywatny.
    Ów właściciel lub osoba przez niego upoważniona (w lasach państwowych np.
    nadleśniczy) może zakazać wstępu lub wezwać do opuszczenia lasu. Jest to
    określone w Ustawie o lasach np. art. 26 i 28. Niestosowanie się do tych
    ograniczeń nadanych przez osobę uprawnioną może podlegać karaniu za
    wykroczenie z art. 151 lub 157 Kodeksu wykroczeń.

    Problem polega na tym, iż należałoby wyjść kim był ten gość na ciągniku,
    jakie było jego umocowanie lub umocowanie tych robót.
    Być może coś znajdziesz w ustawach, o których wspominałem.
    W praktyce to pole dość chaotycznie w prawie określone, pracownicy leśni
    sobie, sport i turystyka sobie. Ktoś stawia tabliczkę "prace leśne" na
    szlaku i nie wiadomo co robić, przejść, obejść, wycofać się (nierzadko kilka
    km.)...
    Dla własnego bezpieczeństwa to chyba logiczne, że najlepiej po prostu
    okrążyć to miejsce, nawet pchając rower. Poza terenami Parków Narodowych,
    zejście ze szlaku jest przecież dozwolone.

  • 5. Data: 2009-12-08 21:31:26
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Tue, 8 Dec 2009 21:13:51 +0100, "Piotr [trzykoty]"
    <t...@o...pl> wrote:

    >Dla własnego bezpieczeństwa to chyba logiczne, że najlepiej po prostu
    >okrążyć to miejsce, nawet pchając rower. Poza terenami Parków Narodowych,
    >zejście ze szlaku jest przecież dozwolone.

    A w Parkach Narodowych z kolei wycinki drzew na masową skalę się nie
    prowadzi więc nie ma takiej potrzeby ;-)

    --
    A.

  • 6. Data: 2009-12-18 20:23:05
    Od: ktoś <a...@w...pl>

    Dlaczego ludzie nie mogą zrozumieć że te zakazy są ustawiane dla ich
    bezpieczeństwa. Na głowę może spaść nie tylko drzewo. Wystarczy że
    będzie to wisząca gałąź i nieszczęście gotowe.Proszę zrozumieć jeżeli
    coś się komuś stanie to ktoś też za to odpowie.