  • Data: 2006-12-16 15:44:33
    Temat: Zabezpieczenie sprzedaży mieszkania
    Od: "Marek" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, mam taki problem, moja siostra jest właścicielką mieszkania
    (spółdzielcze własnościowe), która wspólnie odziedziczyliśmy po rodzicach.
    Siostra chce je przepisać na mnie, a ja w zamian mam jej oddać połowę
    wartości. Płatność rozłożyliśmy na 5 lat, co pół roku mam wpłacać na jej
    rachunek określoną ratę. Jest jednak punkt zapalny. Chodzi o prawo
    własności. Otóż ja chcę, żeby siostra przepisała na mnie mieszkanie, zanim
    wszystko spłacę, ona chce odwrotnie. Pytanie brzmi, czy istnieje jakieś
    pewne zabezpieczenie interesów siostry. Na przykład:

    1. Przepisujemy mieszkanie na mnie (tak a propos, to czy musi to być
    umowa notarialna, i jakie są koszty)
    2. Podpisujemy umowę, z której wynika, że ja w ciągu 5 lat spłacam moją
    cześć.
    3. W umowie jest punkt, że jeśli przestaję się wywiązywać, to siostra
    może przejąć mieszkanie i sprzedać je, aby odzyskać należność.
    4. Pytanie właściwe brzmi w jaki sposób zabezpieczyć prawo siostry do
    mieszkania, dopóki go nie spłacę. Czy mam podpisać weksel, czy siostra może
    mieć cesję na mieszkanie, itd.

    Generalnie chodzi o pewne zabezpieczenie tej transakcji, bez mieszania w to
    banku, który &#8211; jak sądzę &#8211; chętnie udzieliłby kredytu, pod zastaw
    mieszkania, ale oczywiście to nie za darmo i do tego mnóstwo formalności,
    pozdrawiam, Marek