  • Data: 2003-04-10 11:03:11
    Temat: ZAGIEL i zalegle raty...
    Od: "Enjoy" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Serdecznie !

    Pisze poniewaz chcialbym sie zorientowac czy "pan" ktory ode mnie popral
    pieniazki za zalegle raty postapil zgodnie z prawem.

    SYTUACJA:
    26.10.2001 roku zabralem w systemie ratalnym ZAGIEL komputer (24 raty).
    Komputer wart 2.326 PLN (rata miesieczna 138,08 zl). W tym roku w wyniku
    pewnego problemu finansowego nie zaplacilem rat nr 16 i 17 (luty i marzec).
    Raty mam platne do 25 kazdego miesiaca.

    PROBLEM:
    04.04.2003 - dzwoni do mnie gosc i mowi iz mam zalegle raty i sprawa zostala
    skierowana do nich oraz mam przyjechac do ich siedziby i zaplacic zalegle
    raty wraz z odsetkami. (nie bylo mozliwosci abym zaplacil tradycyjnie w
    Kredyt Bank). (nie dostalem rzadnego upomnienia lub monitu !)

    07.04.2003 - pojechalem do ich siedziby i laskawy pan poinformowal mnie ze
    mam zaleglosci w splacie kredytu i ze moge zaplacic tylko u nich.
    ---
    Oplata/prowizja bankowa : 301 zl
    koszty obslugi zadluzenia przeterminowanego: 76 zl
    RAZEM: 377 zl
    ---
    myslalem ze nie ma innego wyjscia i zaplacilem ta kwote.

    POZNIEJ:
    09.04.2003 - listonosz przyniosl mi liscik od ZAGIEL. A w kopercie
    upomnienie i przekaz zalaglych splat wraz z odsetkami na laczna kwote 283,28
    zl.

    REAKCJA:
    Dzwonie do goscia i mowie co jest grane ? Dostalem teraz upomnienie i kwote
    do zaplaty ktora jest znacznie mniejsza i moge ja zaplacic w miejscowosci w
    ktroej mieszkam. A gosc ze po dwoch zaleglych ratach sprawa kierowana jest
    do nich i byly to koszty windyfikacyjne (jezeli nie pomylilem sie w
    nazewnictwie).
    Wiec pytam sie dlaczego dostalem upomnenie. A on ze mam je anulowac, ze jest
    po prostu nie wazne... i koniec rozmowy.

    Wiec teraz chcialbym sie zorientowac czy mial koles ode mnie pobrac taka
    oplate oraz czy postapil zgodnie z prawem oraz czy istnieje mozliwosc
    odzyskania tej nadplaconej sumy.

    Z Gory Dziekuje za ODP !!!

    --
    Pozdrawiam.