  • 11. Data: 2006-04-04 20:40:17
    Temat: Re: Wystąpienie z katolicyzmu jednak problematyczne? ;)
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Sky wrote:

    > Więc by się "uwolnić" spod władzy kościoła trzeba więc zrobić coś
    > "strasznego" -co jest obwarowane ekkskomuniką z urzedu? To mamy jakieś
    > wyjście! Zrobić to -poinformować chierarchię o dokonaniu tegoż czynu i
    > oswiadczyć że się tego nie żałuje -skoro pomogło sie to uwolnić spod
    > nadopiekuńczości takiej "instytucji". ;)
    >
    > No spece -jakie uczynki pociagają za sobą ekskomunikę z mocy urzędu?! ;)
    > Krótki poradnik wyjścia z kościołaproszę... ;D

    Jak to szło?

    Ziemia nie jest centrum świata a słońce, i to ziemia się kręci wokół
    słońca...

    MZ

  • 12. Data: 2006-04-04 20:48:53
    Od: "Grzegorz Z." <b...@g...pl>

    > Po czym ów Kaczmarek własnaym staraniem i na swój koszt udowodnił, że...
    > ksiądz miał rację.

    Że się do stonki zwracał per pan ?

    > czynność
    >
    > A nie dość, że czubek to jeszcze cham niewychowany.

    A jak miał się doń zwracać ? Per wy ? Per towarzyszu ?

    Nie będąc świadkiem Jehowy też mam się zwracać do jehowitów "bracie",
    "bracie starszy" albo "bracie nadzorco obwodu" ?

    --
    "The Bible tells us how to go to the heavens, not how the heavens go"
    Galileo Galilei

  • 13. Data: 2006-04-04 20:57:27
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "abc" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie dokazuj.

    ROTFL!
    He he he... ;P
    A co mi zrobisz?! Wyklniesz mnie z kościoła?! ;D

    > Mnóstwo takich "bohaterskich" apostatów nawraca się na łozu
    > śmierci.

    A przynajmniej kler tak twierdzi...ale kto ich tam sprawdzi!? ;)

    > Szkopuł w tym, że czasami można nie zdążyć.

    Jak Lem? ;P
    Spróbuję... ;)

    >Strzeż się grzechów
    > przeciw Duchowi Świętemu.

    Ale ja prosiłem o spis występków obarczonych ekskomuniką z urzędu w KRK a
    nie katechizmowy spis grzechów ;P

  • 14. Data: 2006-04-04 21:08:55
    Od: "Ireneusz Kaczmarek" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Grzegorz Z." <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=1342&wid=
    8255017&rfbawp=1144155152.038&ticaid=115eb

    Moze by tak jedni i drudzy, a zwlaszcza księża katoliccy zaczeli sie
    stosowac do WŁASNEGO prawa Kanonicznego.

    Kan. 751 -
    Herezja nazywa się uporczywe, po przyjęciu chrztu, zaprzeczanie jakiejs
    prawdzie, w która należy wierzyć wiara boska i katolicka, albo uporczywe
    powatpiewanie o niej ; apostazja - całkowite porzucenie wiary
    chrzescijańskiej, schizma - odmowa uznania zwierzchnictwa Biskupa Rzymskiego
    lub utrzymywania wspólnoty z członkami Koscioła, uznajacymi to
    zwierzchnictwo.

    Kan. 1364 -
    § 1. Odstępca od wiary, heretyk lub schizmatyk podlega ekskomunice wiażacej
    moca samego prawa, przy zachowaniu przepisu kan. 194, § 1, n. 2; duchowny
    może być ponadto ukarany karami, o których w kan. 1336, § 1, n. 1,2 i 3.

    W czym jest więc problem - nie rozumiem.

    heretyk.
    Rekinus
    --
    <>^< * <>^< * <>^< * <>^< * <>^< * <>^< * <>^< * <>^< <>^< <>^<
    spotkajmy się: http://www.religia.doc.pl

  • 15. Data: 2006-04-04 21:11:02
    Od: "Grzegorz Z." <b...@g...pl>

> [...]
    > może być ponadto ukarany karami, o których w kan. 1336, § 1, n. 1,2 i 3.
    >

    > W czym jest więc problem - nie rozumiem.

    Ksiądz dobrodziej pewnie tak się wściekł na Złotówę, iż uparł się tak
    mocno, że jakby ten drugi zapierał się rękami i nogami - to i tak zostanie
    zbawiony.

    --
    "Luz jest jedynym lekarstwem na centralnie planowaną narodową pedagogikę,
    której mamy wszyscy podlegać."

  • 16. Data: 2006-04-04 21:36:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e0uevm$7ll$1@atlantis.news.tpi.pl abc <a...@w...pl> pisze:

> [...]
    > czy nie, staje przed trybunałem Chrystusa na sąd szczegółowy. Na sądzie
    > szczegółowym dusza jest sądzona ze wszystkiego, a więc z myśli, słów,

    Nie interesuję się z zasady tą tematyką i nie dyskutuję na jej gruncie, ale
    ten post jakoś zwrócił moją uwagę - fajna choroba w każdym razie... ;)))

    Jotte

  • 17. Data: 2006-04-04 21:41:02
    Od: "Grzegorz Z." <b...@g...pl>

    > Nie interesuję się z zasady tą tematyką i nie dyskutuję na jej gruncie, ale
    > ten post jakoś zwrócił moją uwagę - fajna choroba w każdym razie... ;)))

    Zaglądaj częściej na psr - tam takich jest więcej :)

  • 18. Data: 2006-04-04 21:45:37
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > nie, staje przed trybunałem Chrystusa na sąd szczegółowy. Na sądzie
    > szczegółowym dusza jest sądzona ze wszystkiego, a więc z myśli, słów,

    Propaganda... ale propaganda... Ale chwile podyskutujemy :-)

    1) Twoje wywody opieraja sie na zalozeniu aksjomatycznym, ze pochodzimy od
    Boga, a nie od malpy. Tak wiec na samym poczatku moge zadac im klam.

    2) Zadajesz klam wolnosci wyboru czlowieka, ktora jest zapisana w Biblii.
    Sakrament Chrztu, chce Ci przypomniec, jest popierany Sakramentem
    Bierzmowania, ktory jest swiadomym wyrazeniem owej przynaleznosci przez
    autonomiczna i wolna jednostke. Odwrotnoscia Sakramentu Bierzmowania jest
    wlasnie akt Apostazji, w ktorym czlowiek orzeka, ze zostal zwiedziony przez
    Nauki Kosciola, ale przejrzal na oczy i juz nie bedzie sie nimi kierowal.
    Czyz nie jest tym samym wyrzeczenie sie szatana w obecnosci ksiedza?
    Przeciez rownie dobrze Lucyfer moglby w osobie jakiegos okultysty
    powiedziec, ze "jestesmy w mocy szatana od urodzenia, daje mu bowiem do tego
    prawo grzech pierworodny" - i co wtedy? Albo ... jacys palnieci rodzice
    "ochrzciliby" swoje dziecko na czarnej mszy... I co na to powiesz? Nadal
    twierdzisz, ze chrzest to nieodwracalny i monopolizujacy akt jednostronnego
    zaanektowania duszy ludzkiej? Imho to jeden z wiekszych idiotyzmow, jakie
    kiedykolwiek ktokolwiek wyglosil.

    3) O Sadzie Ostatecznym mozna myslec dwojako. Ja jednak wole zakladac, ze
    jest - co nie zmienia faktu, ze nie potrzebuje ani Kosciola K. ani innych
    instytucji, zeby postepowac wg mnie moralnie i poprawnie. A tym bardziej nie
    potrzebuje przynaleznosci do akurat tego stadka, ktore w Polsce tworzy
    fanatyczna frakcja tegoz Kosciola K.

    Co do prawnej strony - Konstytucja jest prawem ludzkim, jest wyrazeniem
    wolnosci ludzkiej i jako taka w stosunku Prawa Kanonicznego musi miec co
    najmniej rownorzedne z nim znaczenie. Bowiem Biblia stanowi, ze czlowiek ma
    prawo wyboru swojej drogi. Dlatego pozwol, ze ze swojej wolnosci skorzystam
    i wypne swoje szacowne cztery litery na Twoj Kosciol.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 19. Data: 2006-04-04 22:05:36
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Zaglądaj częściej na psr - tam takich jest więcej :)

    Nie narażaj jej na ciężkie obrażenia oczu i jej jakże niewinnej
    duszyczki...bo jeszcze się dziewczę czym zarazi! ;P
    Tam mogą bezkarnie buszować tylko tacy co to już zostali zeszmaceni "do
    imentu"...więc im nic gorszego przydarzyć się nie może ;)

  • 20. Data: 2006-04-04 22:11:48
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Ksiądz dobrodziej pewnie tak się wściekł na Złotówę, iż uparł się tak
    > mocno, że jakby ten drugi zapierał się rękami i nogami - to i tak zostanie
    > zbawiony.

    No właśnie -a poza tym kościół się boi że gdyby konsekwentnie egzekwował to
    prawo /kanoniczne/ -to by się okazało ze nikt mu tak naprawdę nie
    podlega...bo wszyscy albo odstępcami, heretykami albo schizmatykami by/śmy/
    się okazali ;P
    I kim oni by rządzili?!
    Na kogo by się powoływali jako na tych którzy "uznają ich władzę nad sobą"?!
    Przecież ich siła przed innymi politycznymi instytucjami świata opiera się
    właśnie na tym że podają ile to milirdów ludzi im podlega...a tu mogłoby się
    okazać że "król jest nagi"! ;P