  • 21. Data: 2010-04-09 05:49:28
    Temat: Re: Wyrok nakazowy w postępowaniu karnym
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 21:39:05 +0200, spp napisał(a) w wiadomości

    > Hmm, powiedzieli Ci że cokolwiek powiesz może być wykorzystane przeciwko
    > Tobie?

    Nie, nie wychowuję się na amerykańskixh filmach. :)

  • 22. Data: 2010-04-09 06:06:59
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    > Nie. Nie było nic takiego.
    > Z papierów
    > 1. 4 sierpnia 2009 Straż Miejska Wrocławia w nosi o ukaranie w
    > postępowaniu zwyczajnym za to, że w dniu 11-06-2009 roku o godz. 16:40
    > KIERUJĄC POJAZDEM itd.
    > To oczywiście fałszywe oskarżenie, bo ŻADNYM pojazdem nie kierowałem
    > ani nie jechałem ani nic z tych rzeczy.
    > Dowody to : notatka służbowa, notatka urzędowa, i przesłuchanie dwóch
    > świadków (jak mniemam strażników, z którymi się pożarłem i którzy mi się
    > wygrażali, że mnie załatwią).
    > Żaden z dowodów nie został mi przedstawiony.

    notatka - tak, wniosek z opisem do sądu - tak, przesłuchanie - nie ten etap.
    Może podane nazwiska z jakimś wyjaśnieniem we wniosku do sądu. Pewien
    jesteś?

    > 2. 8 września 2009 zarabiam wyrok NAKAZOWY za to, że kierując pojazdem
    > itd. popełniłem wykroczenie z art.97kw. na grzywnę 200 złotych i 50
    > złotych kosztów postępowania.
    > Żadnego wezwania na rozprawę itd.
    > Piszę oczywiście odwołanie podając przy okazji wszystkie szczegóły zajścia
    > i wnosząc o przesłuchanie podanych przeze mnie strażników i moich świadków
    > zdarzenia.

    Jeśli nie dołączyłeś wyjaśnień do wniosku sądowego, to sąd ma prawo sądzić,
    że się nie sprzeciwiasz i robi nakaz. A czasami jak w moim przypadku wogóle
    nie czyta i tak pisze nakaz. Piszesz sprzeciw do wyroku nakazowego.

    > 3. 18 listopada 2009 zarabiam wyrok ZAOCZNY . Grzywna spadła do 100 zł
    > wzrosły koszty do 130 zł.
    > Żadnego wezwania na rozprawę itd. itp.
    > Piszę apelację.

    Widać uznali twój sprzeciw, a raczej powody podane w treści za nic nie
    wnoszące, ale tym razem poczytali dokumenty.

    > 4. 03 marca 2010 otrzymuję ZAWIADOMIENIE o przyjęciu apelacji.

    Oczywiście uzasadnienie wyroku na piśmie masz, a z akt dowiedziałeś się
    dlaczego zastosowano tryb zaoczny? Jeżeli dostatecznie tego nie umotywowano
    to wygląda, że odmówiono Ci prawa do obrony. W apelacji rozumiem
    wypunktowałeś błędy organu orzekającego w stosowaniu prawa procesowego? Będą
    rozpatrywali tylko te kwestie które podałeś i na podstawie tylko
    zgromadzonego materiału w aktach.

    > Ciąg dalszy nastąpi ?

    > Tak, jeśli dowody przeczą zeznaniom Władzy - tym gorzej dla dowodów.

    Też mam takie odczucie. Dołączyłem nawet fotografie ukazujące różnice z
    notatkami służbowymi, ale nikt różnic nie dostrzega. Jak coś się nie zgadza
    udają, że tego nie ma. Oczywiście piszą, że zdjęcia uwzględniono itd.

    > Na pewno zostały sfabrykowane.
    > Ciesz się, że za to Cię jeszcze nie oskarżono.

    Wszystko jeszcze przede mną;-)

    > Na Strasburg jest tylko pół roku od wyroku.

    A to nie wiedziałem. Cenna informacja.

    > Prokuratorzy to ta sama sitwa Władzy, a media? Już się tym znudzili, to
    > już żadna dziwota.

    No to jasne, ale działając równolegle (tak, żeby wszyscy mieli informację DW
    na piśmie) zwiększa się szansa, że trafisz na normalnego. RPO już w takich
    wydawałoby się głupich sprawach głos zabierał, że może i tu zadziała. Tej
    sitwie właśnie zależy żebyś tak myślał. Masz prawo do dwuinstancyjnego sądu
    zagwarantowane w konsytucji? To Ci przyklepiemy dwa razy. Ale to samo prawo
    gwarantuje Ci rzetelny i zgodny z prawem proces. I tego należy się trzymać.

    Pzdr.
    --
    Gray

  • 23. Data: 2010-04-09 06:13:14
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    > Hmm, powiedzieli Ci że cokolwiek powiesz może być wykorzystane przeciwko
    > Tobie?

    Pewnie nie bo nie może. Nie ten film ;-)

    Pzdr.
    --
    Gray