  • 1. Data: 2010-04-08 08:37:16
    Temat: nfz i zmiana miejsca zameldowania
    Od: m <f...@f...pl>

    witam,
    place dobrowolna sklade zdrowotna, zmienilem zameldowanie,
    z miejscowosci X na Y. W zusie w miejscowosci X, kazali mi sie
    wyrejestrowac i zarejestrowac w miejscowosci Y. W zusie w Y
    powiedzieli, ze nieopotrzebnie sie wyrejestrowalem i powinienem
    tylko uaktualnic dane, zarejestrowali mnie na nowo juz u siebie,
    ale nie wiedzieli co sie robi z nfz, kurde
    jak oni nie wiedza to ciekawe skad ja mam wiedziec.
    Teraz jestem zarejestrownay w zusie w Y a skladka jest odprowadzana do
    NFZ w X. Czy robi mi to jakakolwiek roznice do ktorego NFZ jestem
    przyporzadkowany? Jesli tak, to jak zmienic NFZ na Y? w zusie? w nfz?
    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2010-04-08 11:18:41
    Temat: Re: nfz i zmiana miejsca zameldowania
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 8 Kwi, 10:37, m <f...@f...pl> wrote:
> [...]
    > NFZ w X. Czy robi mi to jakakolwiek roznice do ktorego NFZ jestem
    > przyporzadkowany? Jesli tak, to jak zmienic NFZ na Y? w zusie? w nfz?

    Powino sie samemu ale zrob to sam. Zus ma 5 lat na poprawe twoich
    danych.

  • 3. Data: 2010-04-08 12:08:49
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.04.08 10:37, m pisze:
    > place dobrowolna sklade zdrowotna, zmienilem zameldowanie,
    > z miejscowosci X na Y. W zusie w miejscowosci X, kazali mi sie

    Właściwy ZUS to ten wg miejsca zamieszkania, a nie zameldowania.
    Ale jak rozumiem, mieszkasz tam gdzie się przemeldowałeś.

    > wyrejestrowac i zarejestrowac w miejscowosci Y. W zusie w Y

    Wyrejestrowałeś z ubezpieczenia bez rozwiązania umowy z NFZ ?

    > powiedzieli, ze nieopotrzebnie sie wyrejestrowalem i powinienem
    > tylko uaktualnic dane, zarejestrowali mnie na nowo juz u siebie,

    Prawda. Zmienia się tylko dane.

    Nie należy wierzyć w to, co mówią w ZUSie. Kompetencja pracowników
    wystawionych do kontaktu z petentami jest najczęściej żenująca.

    > Teraz jestem zarejestrownay w zusie w Y a skladka jest odprowadzana do
    > NFZ w X.

    Składka płacisz na konto ZUSu, które się nie zmieniło.
    Co ZUS robi ze składami, to już nie Twoje zmartwienie.

    >Czy robi mi to jakakolwiek roznice do ktorego NFZ jestem
    > przyporzadkowany?

    NFZ jest jeden, reszta to regionalne oddziały.
    Zmiana miejscowości nie musi oznaczać zmiany oddziału.

    >Jesli tak, to jak zmienic NFZ na Y? w zusie? w nfz?
    > pozdrawiam,

    Przecież przy ponownej rejestracji, na formularzu ZZA podaje się kod
    oddziału NFZ.
    Wpisałeś tam ponownie stary oddział ???

    --
    Mar

  • 4. Data: 2010-04-08 12:50:32
    Od: m <f...@f...pl>

    On Thu, 08 Apr 2010 14:08:49 +0200
    MAR <m...@s...org> wrote:

    > Przecież przy ponownej rejestracji, na formularzu ZZA podaje się kod
    > oddziału NFZ.
    > Wpisałeś tam ponownie stary oddział ???

    pani w okienku w zusie nie wiedziala jaki mam podac oddzial,
    ja tym bardziej i w koncu wpisala stary oddzial.
    Czyli rozumiem, ze w nfz nic nie musze zalatwiac,
    tylko w zusie powinni zrobic kolejna aktualizacje
    danych tym razem podajac nowy oddzial?
    Dziwi mnie ta niewiedza urzednikow, chyba robie
    bardzo standardowa rzecz, zwykla przeprowadzka
    i zmiana zameldowania a oni nie wiedza co z tym zrobic,
    paranoja jakas.
    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2010-04-08 12:54:20
    Od: m <f...@f...pl>

    MAR <m...@s...org> wrote:

    > Właściwy ZUS to ten wg miejsca zamieszkania, a nie zameldowania.
    > Ale jak rozumiem, mieszkasz tam gdzie się przemeldowałeś.

    tak

    > Wyrejestrowałeś z ubezpieczenia bez rozwiązania umowy z NFZ ?

    tak, ale w nowym ZUS zarejestrowali mnie z powrotem z data
    wsteczna (taka jak wyrejestrowanie), tak ze mam ciaglosc

  • 6. Data: 2010-04-08 13:47:30
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 8 Kwi, 14:50, m <f...@f...pl> wrote:

> [...]
    > bardzo standardowa rzecz, zwykla przeprowadzka
    > i zmiana zameldowania a oni nie wiedza co z tym zrobic,

    TAk powinny, ale jak pisalem, ZUS ma 5 lat na zmiane tych danych.
    Najlpiej isc do oddzialu NFZ i samemu tam to zglosic. Bedzie szybciej
    i nie bedziesz mial niespodzianek jak cos bedziesz potrzebowal.