    From: "White Rabbit" <c...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wypłata odszkodowania bez VATu ?
    Date: Sun, 12 Oct 2008 23:48:35 +0200

    Witam,

    w najbliższym czasie mam otrzymać od firmy ubezpieczeniowej zwrot kosztów
    remontu mieszkania. Ubezpieczenie pochodzi z OC sprawcy zalania. Dostałem od
    ubezpieczyciela kosztorysową kalkulację prac remontowych i wyszło, że ogółem
    wartość kosztorysowa robót wynosi ok. 2500zł w tym 450zł to podatek VAT.
    Dowiedziałem się, że od ubezpieczyciela na swoje konto dostanę jedynie kwotę
    netto (ok. 2050zł) bez podatku VAT. Zapytawszy dlaczego, odpowiedziano mi
    trochę w niejasny sposób, że dostałbym całą kwotę, gdybym dostarczył do
    ubezpieczyciela wszystkie faktury na materiały i prace remontowe.
    Czy może ktoś mi wytłumaczyć, dlaczego tak jest? Czy może ubezpieczyciel
    próbuje jakiś sztuczek, by zaoszczędzić sobie środków?

    Pozdrawiam.
    WhiteRabbit