  • 41. Data: 2008-07-17 22:53:33
    Temat: Re: Wypadek
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr pisze:

    > Ta sytuacja dość często zdarza się w praktyce. Chociaż może nie w tym
    > konkretnym przypadku, gdyby zderzyli się przy konkretnej prędkości
    > motocyklista skończyłby w foliowym worku a nie z połamanymi nogami.

    Często to zdarza się sytuacja, że ktoś wyjeżdża z
    podporządkowanej/włącza się do ruchu i nie ma W OGÓLE widoczności.

    Jakoś nie przypominam sobie wielu miejsc (właściwie nawet ani jednego ;)
    ) gdzie jednocześnie byłaby taka właśnie widoczność (że jadącego za
    szybko nie da się zauważyć) i ten jadący za szybko nie wysypałby się na
    zakręcie. No, ale może w Twojej okolicy jest ich więcej, to poprosiłbym
    o współrzędne do googlemaps ;)

    Problem z samochodami jest taki, że z reguły cała masa metalu im wystaje
    do przodu, a jakoś nikt jeszcze nie pomyślał o wyposażaniu w np.
    patrzące na boki kamerki na przednim zderzaku.

    Niemniej jednak w takiej sytuacji nadal jest to zmartwienie kierującego
    i jak wymusi - będzie jego wina.

  • 42. Data: 2008-07-18 01:30:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.07.2008 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał/a:
    > no właśnie jeśli drugi uczestnik wypadku także naruszył przepisy (np
    > przekroczył prędkość dozwoloną) to wtedy sa oni współwinni. myślę że jeśli

    MZ nie są. Nalezy wykazać związek pomiędzy tym przekroczeniem predkości a
    skutkiem w postaci wypadku.

    > biegli by dowiedli ze facet popylał na motorze grubo powyżej limitu np 100
    > zamiast 50 a miejsce wypadku miało ograniczoną widoczność z pozycji
    > "sprawcy" może zostać orzeczona wina kierowcy jendosladu. Trzeba mieć

    Tak, jeśli coś takiego faktycznie miało miejsce (facet pradłowo włączył
    się do ruchu, a tamten zasuwał jak głupi i sie na niego nadział). Dla
    kontrastu, w odmiennej sytuacji, gdy motocyklista sobie zasuwa 50 ponad
    limit na prostej drodze a z podporządkowanej wjedzie mu jakiś delikwent
    tuz pod koła, to nawet jakby miał te 50 mniej to i tak do wypadku by
    doszło. Mozna się wtedy ewentualnie pozastanawiac nad różnicami w
    wysokosci odszkodowań na drodze cywilnej.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2008-07-18 02:52:39
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g5o1hi$oq4$1@z-news.pwr.wroc.pl...
    > Wine za wypadek ponosi ten czyje zachowanie bezpo?rednio do niego
    > doprowadziło. Je?li do wypadku by nie doszło, gdyby nie...np. wyjazd
    > samochodu na drogę, to ten, który wyjechał na drogę spowodował wypadek.

    Do wypadku by nie doszło gdyby motocyklista jechał 50 a nie 120 km/h. Remis.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 44. Data: 2008-07-18 02:53:59
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "inal" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    > "Marcin" <m...@i...pl> wrote in message
    e.net...

    > Brakuje paru informacji. Czy na miejsce przyjechała policja? Jeśli tak to
    > zapewne ze względu na obrazenia motocyklisty nie dała mandatu tyko
    > skierowała sprawę do sądu. Tak? Czy znajomy miał polise OC? Czy
    > ubezpieczyciel powiadomił znajomego o wpłynięciu roszczeń?

    A jakie ma to znaczenie w omawianej sprawie??

  • 45. Data: 2008-07-18 04:31:43
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 17 Jul 2008 22:41:11 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Brednie.

    Nie, brednie tylko ty wypisujesz.

    AK
    (tośmy se poargumentowali)

  • 46. Data: 2008-07-18 04:36:44
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 17 Jul 2008 22:37:43 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Tia. Np. nie zapiął pasów. Co za brednie.

    A ty potrafisz przytoczyć jakiś argument, czy tylko, jak dziecko,
    zasłaniasz oczy i powtarzasz "brednie, brednie"?

    AK
    (po co ja zresztą pytam?)

  • 47. Data: 2008-07-18 04:40:34
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 17 Jul 2008 22:08:45 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Przestępca. I to ścigany z urzędu.

    Przestępcą będzie, gdy sąd tak orzeknie. Bez wyroku można najwyżej ocenić
    twoją chorą głowę.

    AK
    (dobra, PLONK)

  • 48. Data: 2008-07-18 05:43:56
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Tylko jeśli obiektywnie (czyli m.in. nie z powodu własnych wad wzroku)
    > nie miał możliwości zobaczyć kogoś, kto jechał szybciej.

    spójrz od drugiej strony - czy prawidłowo jadący motocyklista miałby
    możliwość uniknięcia wypadku

    KG

  • 49. Data: 2008-07-18 06:45:43
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > szybko nie da się zauważyć) i ten jadący za szybko nie wysypałby się na
    > zakręcie. No, ale może w Twojej okolicy jest ich więcej, to poprosiłbym

    a proszę:

    http://maps.google.pl/maps?f=q&hl=pl&geocode=&q=mo%C
    5%9Bciska&sll=52.025459,19.204102&sspn=9.510052,19.2
    48047&ie=UTF8&z=16&iwloc=addr

    jadąc z lewej 3 maja jest przed lekkim łuczkiem, przed skrzyżowaniem
    ograniczenie do 40.

    andy_nek

  • 50. Data: 2008-07-18 06:53:03
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Andrzej Kubiak pisze:

    > Przestępcą będzie, gdy sąd tak orzeknie. Bez wyroku można najwyżej ocenić
    > twoją chorą głowę.

    Czyli jeżeli ktoś zabije teściową, to przestępcą zostanie dopiero wtedy,
    jak sąd tak orzeknie? Ciekawe.

    andy_nek