  • 1. Data: 2008-07-17 08:00:17
    Temat: Prawo pierwokupu
    Od: Renata Golebiowska <R...@b...pl>

    Osoba od wielu lat dzierżawi kawałek rolnej ziemi od "miasta". Miasto
    chce przekształcić ziemię na budowlaną i sprzedać. Czy dzierżawcy
    przysługuje ustawowe prawo pierwokupu?

    Jeśli podałam za mało informacji, żeby to rozstrzygnąć, spróbuję
    dowiedzieć się czegoś więcej. Jakie ustawy powinnam przeczytać, które
    by to wyjaśniły? Zajrzałam do ust. o gospodarce nieruchomościami, ale
    tam chyba tylko o prawie pierwokupu przysługującym gminie, a kc mówi
    zdaje się tylko jak się je stosuje, a nie w jakich przypadkach.

    TIA
    Renata

  • 2. Data: 2008-07-17 08:51:36
    Temat: Re: Prawo pierwokupu
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Renata Golebiowska napisał(a):

    > Osoba od wielu lat dzierżawi kawałek rolnej ziemi od "miasta". Miasto
    > chce przekształcić ziemię na budowlaną i sprzedać. Czy dzierżawcy
    > przysługuje ustawowe prawo pierwokupu?

    Jeśli istnieje MPZP i określa ten teren jako nie-rolny, to nie przysługuje.
    USTAWA z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego,
    Art.2 ustęp 1.

    Dodatkowo warto poczytać Art. 3, który definiuje warunki pierwokupu.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 3. Data: 2008-07-17 11:30:23
    Od: Renata Golebiowska <R...@b...pl>

    Dnia 17.07.2008 Dominik & Co
    <D...@i...com> napisał/a:

    > Jeśli istnieje MPZP i określa ten teren jako nie-rolny, to nie przysługuje.

    AFAIK istnieje i określa.

    > USTAWA z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego,
    > Art.2 ustęp 1.
    >
    > Dodatkowo warto poczytać Art. 3, który definiuje warunki pierwokupu.

    Dzięki za pomoc.

    Renata