  • 1. Data: 2003-11-06 21:31:38
    Temat: Wymuszenie z nozem w reku - prawo w praktyce
    Od: slrn <s...@o...pl>

    Witam!

    Jest nastepujaca sytacja:

    Pewnego dnia do dwoch 17-letnich uczniow podszedl dresiarz
    (pelnoletni)... kazal im oddac wszystkie cenne rzeczy grozac im nozem.
    Oni potulnie oddali i szybko dorwali jakiegos policjanta i ujeto
    przestepce. Skradzonie rzeczy mialy wartosc ~30 zl. Nie znaleziono przy
    nim noza ktory mial 15 minut wczesniej. Jest jeszcze dwoch
    niepelnoletnich swiadkow zdarzenia, jeden z nich widzial ten noz.

    1. Czy sa jakies szanse ze przestepca trafi do wiezienia ?
    2. Jezeli tak, to na ile (ile mniej wiecej stawiacie) ?
    3. Czy swiadkom przysluguje zeznawanie w sadzie za lustrem weneckim i
    utajnienie danych osobowych ?

    Pozdrawiam!
    slrn

  • 2. Data: 2003-11-06 21:41:07
    Temat: Re: Wymuszenie z nozem w reku - prawo w praktyce
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    s...@o...pl news:boeern$nej$1@srv.cyf-kr.edu.pl

> [...]
    > nim noza ktory mial 15 minut wczesniej. Jest jeszcze dwoch
    > niepelnoletnich swiadkow zdarzenia, jeden z nich widzial ten noz.

    Witaj,
    znajomy wlasnie mial podobna sytuacje, o ile pamietam dres zostal skazany
    na rok, w podobnej sytuacji. Nie odpusc dresiarskiemu chwastowi, gdyby
    przypadkie cos nie wyszlo, to na spokojnie skladaj apelacje, ew. moze
    zainteresuj media (oczywiscie - lokalne).

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 3. Data: 2003-11-06 21:49:44
    Od: kam <X...@X...plX>

    Rafal 'Raf256' Maj wrote:
> [...]
    > przypadkie cos nie wyszlo, to na spokojnie skladaj apelacje, ew. moze
    > zainteresuj media (oczywiscie - lokalne).

    Tylko najpierw zadbaj o to, żeby móc składać apelację ->oskarżyciel
    posiłkowy

    KG

  • 4. Data: 2003-11-10 17:04:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Nov 2003, slrn wrote:
    [...]
    >+ 3. Czy swiadkom przysluguje zeznawanie w sadzie za lustrem
    >+ weneckim i utajnienie danych osobowych ?

    Czy chciałoby się komuś odpowiedzieć tak "dla ciekawości",
    na przykład mojej (i lenistwa, nie bić :)) ?
    I z mniejszym wymogiem: nie "w sądzie" a *na początku*,
    czyli na policji (i czy to "przysługuje" znaczy że
    *ma prawo żądać* :)).

    pozdrowienia, Gotfryd