  • 1. Data: 2003-11-06 21:03:25
    Temat: -= ART.286&1 kk.=-
    Od: "eniac" <e...@g...pl>

    Witam
    Jestem podejrzany o przestępstwo z art. 286&1 kk . Mam zakaz opuszczania
    kraju /zabrany paszport/
    Pytanie jest takie ile może trwać postępowanie karne ? rozpoczeli kpk w
    1999r .Czy jest jakieś przedawnienie jeżeli idzie o KPK ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-11-06 22:58:31
    Temat: Re: -= ART.286&1 kk.=-
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Pytanie jest takie ile może trwać postępowanie karne ? rozpoczęli kpk w
    > 1999r .Czy jest jakieś przedawnienie jeżeli idzie o KPK ?

    Co oni rozpoczęli? W znanych mi przypadkach skrót kpk oznaczał Kodeks
    postępowania karnego. No ale tak rozwijając ten skrót, to Twoja wypowiedź
    jest bez sensu.

    Generalnie Śledztwo nie może trwać dłużej niż rok. (vide art. 309 kpk), bo
    później przedłuża to prokuratura apelacyjna. Ale terminy te nie obejmują
    okresów zawieszenia postępowania. Może powołali jakiegoś biegłego, na
    wynik prac którego czeka się 10 lat? ja bym się po upływie 5 lat, to już
    dowiedział, na jakim jest etapie sprawa. Czy to jeszcze dochodzenie, czy
    już może to leży w sądzie. Zresztą możesz wystąpić o uchylenie środka
    zapobiegawczego. No w końcu jak dotąd nikt Cię nie skazał, więc dla czego
    masz nie mieć przez pięć lat prawa wyjazdu z kraju?

    A sam czyn przedawni się po 10-ciu latach od jego popełnienia.

  • 3. Data: 2003-11-07 13:49:05
    Temat: Odp: -= ART.286&1 kk.=-
    Od: "eniac" <e...@g...pl>

    Witam
    Chodziło mi o kodeks postępowania karnego , rozpoczeli sprawe-śledztwo w
    1999r i prokurator
    powoływał begłych od kaligrafi czy coś koło tego ale niepowiadomili mnie co
    sie dzieje ze sprawą .
    Narazie jestem podejżany /niepłacenie podatku/ i paszportu niemam a chciałem
    wyjechać do francji popracować .
    Jak można wystąpić o uchylenie środka zapob. co do paszportu są gdzieś
    jakies wzory pism odwoławczych ?
    Morze paszport dadzą ale będe aresztowany ?

    pozdr.

  • 5. Data: 2003-11-07 17:32:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to pewnie czekają na ekspertyzę. To trwa czasami kilka lat i nazywa się
    ekspertyzą grafologiczną.

    Co do zmiany środka zapobiegawczego. Nie ma jakiegoś druku, czy ustalonej
    formy. Normuje to właśnie kpk:

    Art. 253. § 1. Środek zapobiegawczy należy niezwłocznie uchylić lub
    zmienić, jeżeli ustaną przyczyny, wskutek których został on zastosowany,
    lub powstaną przyczyny uzasadniające jego uchylenie albo zmianę.
    § 2. Zastosowany przez sąd środek zapobiegawczy może być w postępowaniu
    przygotowawczym uchylony lub zmieniony na łagodniejszy również przez
    prokuratora.

    Tak więc piszesz pismo do prokuratora, który środek orzekł. Wygląd ogólny,
    czyli lewy górny róg Twoje dane, prawy górny: miejscowowość data. Nieco
    poniżej, tak 3/4 od lewej strony nazwa prokuratury, do której adresujesz
    pismo. Poniżej od lewej strony: "sygn. akt: " i wpisujesz numer sygnatury
    z postanowienia o środku. Powinien mieć postać coś typu "1 Ds 999/03".

    Poniżej na środku "WNIOSEK O ZMIANĘ / UCHYLENIE ŚRODKA ZAPOBIEGAWCZEGO".

    No i niżej piszesz, o co wnioskujesz. Możesz zaproponować inny środek,
    więc poręczenie majątkowe, poręczenie osobiste. Dozór policyjny nie jest
    żadnym rozwiązaniem, bo musiałbyś jeździć do kraju raz w tygodniu. Albo
    napisz, o uchylenie środka.

    No i poniżej uzasadnienie. Napisz, że nie utrudniałeś postępowania, że
    będziesz się stawiał na wezwania. Że termin wykonania ekspertyzy nie jest
    znany, wiec ten stan rzeczy może trwać jeszcze kilka lat, a ty chciałbyś
    na krótko wyjechać. Może chwyci. Gwarancji nie daję.

  • 6. Data: 2003-11-15 19:59:20
    Od: Dredd<...@...pl>

    > A sam czyn przedawni się po 10-ciu latach od jego popełnienia.

    Tu prawdopodobnie po 15 latach bo już wszczęto postępowanie
    przeciwko osobie (wszczęcie to powoduje że do podstawowego terminu
    przedawnienia dodaje się 5 lat)

    -> http://usenet.pomocprawna.info