  • 31. Data: 2011-12-20 18:52:01
    Temat: Re: Wyludzenie skladki za OC - sprawa dla prokuratury?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.12.2011 19:27, spp pisze:

    > W jaki sposób można wnieś sprzeciw od nakazu zapłaty po jego
    > uprawomocnieniu się?

    Może miał na myśli wniosek o przywrócenie terminu?

  • 32. Data: 2011-12-20 19:20:15
    Od: "Ja" <j...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości

    A ja mam pytanie z innej beczki. Może się przyda na przyszlość. Płacąc
    składkę dostaję polisę na rok, prawda? A nie bezterminową. Więc w ogóle po
    jaką choerę po roku trzeba ja wypowiadać? Nie jest czasem tak, że jak nie
    zapłacę, to po roku wygasa, i koniec?

  • 33. Data: 2011-12-20 19:21:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-20 19:27, spp pisze:

    > W jaki sposób można wnieś sprzeciw od nakazu zapłaty po jego
    > uprawomocnieniu się?

    W jaki sposób nakaz może się uprawomocnić, skoro nie został doręczony?

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2011-12-20 19:22:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-20 19:52, Andrzej Lawa pisze:

    > Może miał na myśli wniosek o przywrócenie terminu?

    Aby przywracać termin, najpierw musi upłynąć. Tutaj raczej nie upłynął.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2011-12-20 19:47:30
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-20 20:22, Liwiusz pisze:

    > Aby przywracać termin, najpierw musi upłynąć. Tutaj raczej nie upłynął.

    Trzy miesiące to mało?

    --
    spp

  • 36. Data: 2011-12-20 19:53:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-20 20:47, spp pisze:

    > Trzy miesiące to mało?

    3 miesiące temu był nakaz doręczony lub awizowany pod prawidłowym
    adresem zamieszkania? Chyba o to się właśnie "rozchodzi", że nie.

    W przypadku błędnego adresu należy do wykazać i obalić w ten sposób
    doręczenie przez awizowanie. Poprosić o doręczenie pozwu i nakazu, a
    następnie wnieść sprzeciw.

    W praktyce - "z ostrożności procesowej" - sprzeciw można wnieść
    wcześniej, jeśli oczywiście się zna osnowę żądania.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2011-12-20 20:02:24
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-20 20:53, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > W przypadku błędnego adresu należy do wykazać i obalić w ten sposób
    > doręczenie przez awizowanie. Poprosić o doręczenie pozwu i nakazu, a

    A teraz przeczytaj uważnie ten post łącznie z cytowaniami. Zwróciłem
    autorowi uwagę, że jego samodzielne postępowanie może przynieść taki sam
    skutek jak olewanie wcześniejszych pism.
    Okazuje się, że jego zdaniem nie - przecież złożył sprzeciw od nakazu.
    Sam opisujesz jaka powinna być procedura - ciekaw jestem czy AZ do niej
    się stosuje czy też pisząc o tym sprzeciwie użył tzw. skrótu myślowego.
    Przecież wniesienie 'gołego' sprzeciwu w tym przypadku (a prawie pewien
    jestem że wyrok ma już klauzulę) to jak kadzidło dla umarłego. :(

    --
    spp

  • 38. Data: 2011-12-20 20:14:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-20 21:02, spp pisze:

> [...]
    > Przecież wniesienie 'gołego' sprzeciwu w tym przypadku (a prawie pewien
    > jestem że wyrok ma już klauzulę) to jak kadzidło dla umarłego. :(

    To zależy co w tym sprzeciwie napisał.

    Ale faktem jest że takie sprawy są trudne. Na znajomej grupie zamkniętej
    na goldenline nawet profesjonalni pełnomocnicy dyskutują między sobą jak
    rozwiązać taki problem, i - co ciekawe - konsensusu nie ma (tzn. lista
    działań jest "na wyrost", aby zabezpieczyć się przed nieprzewidzianym
    zdaniem sądu na ten temat).

    Zatem: planem minimum jest złożenie sprzeciwu wraz z uzasadnieniem
    dlaczego termin jeszcze nie minął.

    Dupochron to (wykluczające się) zażalenie na postanowienie o nadaniu
    klauzuli oraz wniosek o przywrócenie terminu.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2011-12-20 20:26:02
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-20 21:14, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Dupochron to (wykluczające się) zażalenie na postanowienie o nadaniu
    > klauzuli oraz wniosek o przywrócenie terminu.

    No właśnie.
    Większość piszących tutaj też zdaje sobie sprawę że to nie jest takie
    proste ale autor wątku 'sam da sobie z nimi radę' choć jednocześnie
    przyznaje - 'olewałem'. :(

    --
    spp

  • 40. Data: 2011-12-20 20:38:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl>

    > A na jaki ma wysyłać?

    Pozwanego ?

    > Zapewne ten adres znajdował się w dokumentach sprawy.

    Szkoda, że nie było adresu przedszkola bo by się pewnie też nadał