  • 1. Data: 2005-12-15 18:32:11
    Temat: Wykupienie przepisanie mieszkania
    Od: "e...@a...pl" <e...@a...pl>

    Witam wszystkich

    Sprawa wygląda tak.
    Moja babcia raczej się już słabo czuje, więc postanowiłem wykupić jej
    mieszkanie i przepisać na siebie. Złożyłem podanie do spółdzielni w jej
    imieniu. Dostałem po jakimś czasie całe wyliczenie i kwotę którą trzeba
    wpłacić na konto spółdzielni.
    Chciałbym się dowiedzieć co będzie się działo jak babcia wpłaci te
    pieniądze(kiedy dostanie pismo, że wykupiła) i jak może przepisać na
    mnie to mieszkanie (czy może odrazu)?
    Proszę o odpowiedź jak najlepiej to zrobić (najtaniej).

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-12-15 20:53:15
    Temat: Re: Wykupienie przepisanie mieszkania
    Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl>

    Użytkownik <e...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to mieszkanie (czy może odrazu)?
    > Proszę o odpowiedź jak najlepiej to zrobić (najtaniej).

    Co rozumiesz przez pojęcie "wykupić"?
    Czy chodzi o wyodrębnienie własności czy o przekształcenie spółdzielczego
    prawa lokatorskiego na spółdzielcze prawo własnościowe?

    Wyodrębioną włąsność może przekazać Ci aktem darowizny od razu (kwestia
    należnych podatków jest mi nieznana), przy przekształceniu praw
    spółdzielczych również babcia może przekazać mieszkanie od razu.

    Pozdrawiam

    PrzemekK

  • 3. Data: 2005-12-15 22:54:35
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Mam drobne pytanie: co babcia będzie z tego miała?
    Czy bedziesz jej dopłacał cośkolwiek do emerytury na ten przykład?
    JaC

  • 4. Data: 2005-12-16 12:38:37
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    e...@a...pl napisał(a):
> [...]
    > mnie to mieszkanie (czy może odrazu)?
    > Proszę o odpowiedź jak najlepiej to zrobić (najtaniej).

    Z kontekstu nożna sie domyślać, że chodzi Ci o zamianę
    spółdzielczego prawa lokatroskiego na własnościowe.

    Takie prawo (własnościowe) jest zbywalne, więc właściciel może

    1. Darować
    2. Zapisać w spadku

    Najpierw sprawdź, czy nie trzeba uregulowac spraw spadkowych, czyli czy
    Babcia sama może zrobić owo przekształcenie prawa.

    Jeśli Babcia czuje się naprawdę słabo i może się poczuc jeszcze słabiej,
    załatw odpowiednie pełnomocnictwa od Notariusza - to nie jest drogie.

    Jeśli masz obawy, że spadkobiercy ustawowi moga się upomniec o zachowek,
    pozostaje darowizna.

    Po darowiźnie bedziesz miał zwolnienie z podatku jeśli będziesz mieszkał
    w darowanym mieszkaniu
    5 lat..

    Uczciwie byłoby cos w zamian Babci dac - choćby prawo do mieszkania w
    tym mieszkaniu w spokoju do scmierci... np na twój koszt....

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-12-16 12:52:57
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Ustanowić dozywocie.
    JaC

  • 6. Data: 2005-12-16 16:48:54
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    666 napisał(a):
    > Ustanowić dozywocie.

    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu nie jest nieruchomością, więc
    nie bardzo

    KG

  • 7. Data: 2005-12-16 18:15:09
    Od: "e...@a...pl" <e...@a...pl>

    kam napisał(a):

    > spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu nie jest nieruchomością, więc
    > nie bardzo
    >
    > KG
    O Babcie to się nie martwcie, pomagam jej jak mogę. Ona chce żebym
    wykupił to mieszkanie, żeby nie przepadło tak jak to było z dziadka
    mieszkaniem.
    Więc chyba wchodzi w grę darowizna. Niestety nie mieszkam tam więc będę
    musiałzapłacić podatek. Ile on wynosi ??? I kolejne pytanie. Jak już
    babcia wykupi to mieszkanie to dostanie do domu jakiś papier, że jest
    wykupione czy jak ?. Niech mi ktoś napisze jak mam wszystko pokolei
    załatwić. Babcia to do notariusza nie pojedzie raczej. :-(.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2005-12-17 15:38:56
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Może dostać papier ze spółdzielni.