    From: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykupienie przepisanie mieszkania
    Date: Thu, 15 Dec 2005 21:53:15 +0100

    Użytkownik <e...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:dnscr7$ccp$1@news.onet.pl...
    > Witam wszystkich
    >
    > Sprawa wygląda tak.
    > Moja babcia raczej się już słabo czuje, więc postanowiłem wykupić jej
    > mieszkanie i przepisać na siebie. Złożyłem podanie do spółdzielni w jej
    > imieniu. Dostałem po jakimś czasie całe wyliczenie i kwotę którą trzeba
    > wpłacić na konto spółdzielni.
    > Chciałbym się dowiedzieć co będzie się działo jak babcia wpłaci te
    > pieniądze(kiedy dostanie pismo, że wykupiła) i jak może przepisać na mnie
    > to mieszkanie (czy może odrazu)?
    > Proszę o odpowiedź jak najlepiej to zrobić (najtaniej).

    Co rozumiesz przez pojęcie "wykupić"?
    Czy chodzi o wyodrębnienie własności czy o przekształcenie spółdzielczego
    prawa lokatorskiego na spółdzielcze prawo własnościowe?

    Wyodrębioną włąsność może przekazać Ci aktem darowizny od razu (kwestia
    należnych podatków jest mi nieznana), przy przekształceniu praw
    spółdzielczych również babcia może przekazać mieszkanie od razu.

    Pozdrawiam

    PrzemekK