  • 1. Data: 2005-12-15 16:35:41
    Temat: W jakiej instytucji dochodzić swoich roszczeń?
    Od: "maximus" <v...@s...poczta.onet.pl>

    Wygrałem towar na aukcji po czym zapłaciłem na rachunek bankowy
    sprzedającemu zapłatę.
    Sprzedający wysłał towar. Na miejscu okaząło się że jest uszkodzony.
    Sprzedający powiedział reklamuj na Poczcie paczke skoro uszkodzili.
    W wyniku procedury reklamacyjnej udzielono mi oodpowiedzi iż:
    a) paczka powinna zostać wysłana "na szczegółnych warucnkach" (kiedyś
    ostrożnie) lub
    b) nadawca (sprzedajacy) powinien nieodpowiednio zabezpieczyć towar np do
    wagi towaru (14kg)
    Zgłosiłem sprzedawcy że chce zwrot gotówki w zamian za ten towar
    niesprawny/uszkodzony.
    Sprzedawca mówi że to nie jego wina tylko poczty.
    I tak w koło macieju.

    Pytanie do was jakie kolejne kroki powineinem powziąć aby odzyskać swoje
    pieniądze?
    Czy mogę powołać się na Art 284 KK tyle że tam mowa o rzeczach ruchomych lub
    majątku a nie o gotówce.
    Może jakiś inny artyków z KK by się do tego odnosił ?

    Czy jedynie sprawa cywilna mi pozostaje? :(

  • 2. Data: 2005-12-18 15:51:54
    Od: "pissmejker" <s...@t...pl>

    Użytkownik "maximus" <v...@s...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dns60p$nhn$1@polsl.pl...
> [...]
    > majątku a nie o gotówce.
    > Może jakiś inny artyków z KK by się do tego odnosił ?
    >
    > Czy jedynie sprawa cywilna mi pozostaje? :(

    Art. 545. § 1. Sposób wydania i odebrania rzeczy sprzedanej powinien
    zapewnić jej całość i nienaruszalność; w szczególności sposób opakowania i
    przewozu powinien odpowiadać właściwościom rzeczy.

    § 2. W razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za
    pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w
    czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli stwierdził,
    że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest
    dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności
    przewoźnika.

    Art. 547. § 1. Jeżeli ani z umowy, ani z zarządzeń określających cenę nie
    wynika, kogo obciążają koszty wydania i odebrania rzeczy, sprzedawca ponosi
    koszty wydania, w szczególności koszty zmierzenia lub zważenia, opakowania,
    ubezpieczenia za czas przewozu i koszty przesłania rzeczy, a koszty
    odebrania ponosi kupujący.

    § 2. Jeżeli rzecz ma być przesłana do miejsca, które nie jest miejscem
    spełnienia świadczenia, koszty ubezpieczenia i przesłania ponosi kupujący.

    § 3. Koszty nie wymienione w paragrafach poprzedzających ponoszą obie strony
    po połowie.

  • 3. Data: 2005-12-19 10:43:08
    Od: "maximus" <v...@s...poczta.onet.pl>

    Dziękuję na przyszłość podawaj KC abym wiedział gdzie tego szukać.
    Myślałem że pod KK to podciągnę ale skoro KC no to trudno trzeba będzie
    sprawę założyć.

    A z ciekawości zapytam jak złoże sprawę w sądzie grodzkim w moim mieście to
    gdzie będzie sprawa się toczyła?
    W sądzie odpowiednim do meijsca zamieszkania sprzedającego cy kupującego w
    przypadku kiedy kupujący składa sprawę do sądu ?
    Jest to uregulowane jakimiś artykułami czy kto pierwszy ten lepszy ? :)

  • 4. Data: 2005-12-20 07:04:43
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "maximus" <v...@s...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:do62ro$mpf$1@polsl.pl...

    > Jest to uregulowane jakimiś artykułami czy kto pierwszy ten lepszy ? :)

    W sprawach cywilnych zazwyczaj sądem właściwym jest sąd właściwy dla
    miejsca zamieszkania pzwanego.
    Istnieją od tego pewne wyjątki - np. zapisy w umowie na ten temat, miejsce
    wymagalności roszczenia.