  • 41. Data: 2020-05-08 12:03:07
    Temat: Re: Wybory via internet a tajnosc głosu
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > Powód jest bardzo prosty, nie masz innego wyjścia.

    Dopóki nikt mi nie przykłada pistoletu do głowy i nie każe głosować, to
    mam.

    > Nic nie jest możliwe ze 100% pewnością i nie mówię o jakiś
    > wyabstrachowanych i wyteorytyzowanych ułamkach na 10. miejscu po
    > przecinku. Jakich by instrumentów nie wymyśleć, zawsze jest pewien
    > margines wymagający zaufania.

    Ale normalne wybory dają wystarczający poziom anonimowości, żeby czuć się
    komfortowo. Te nie dają żadnego. Obietnica, że moje dane nie zostaną
    powiązane z moim głosem, to żadna obietnica, bo politykom w obietnice nie
    wierzy się z definicji.

  • 42. Data: 2020-05-08 12:08:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > wyteorytyzowanych ułamkach na 10. miejscu po przecinku. Jakich by
    > instrumentów nie wymyśleć, zawsze jest pewien margines wymagający

    Ale łatwiej mi zaufać komisji składającej się z ludzi o przeciwnych
    celach niż czarnej skrzynce nadzorowanej przez rządzących z której
    wyskakuje wynik wyborów oparty o "zasadę zaufania do partii aktualnie
    rządzącej (jakaby ona nie była)". Przecież wiesz po czym poznać że
    polityk kłamie. Bez jak - trzebaby być kompletnym ignorantem, zeby
    uwierzyć, że jeśli politycy będą mieli możliwość nagięcia wyników, to z
    niej nie skorzystają...

    --
    Shrek

  • 43. Data: 2020-05-08 12:09:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2020 o 11:02, ąćęłńóśźż pisze:
    > Skoro Twoje dane stały się tak powszechnie znane to wrzuć nam je tutaj,
    > co za różnica.

    LOL.

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2020-05-08 13:25:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Thu, 07 May 2020 13:44:12 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    >Po co się nad tym biedzisz?
    >Sasin już dawno wszystko rozkminił, tylko się nie chwali, bo jest
    >skromny.
    >Dwóch Jarosławów już ustaliło, co orzeknie Sąd Najwyższy, więc ten
    >wysokiej
    >klasy specjalista od wszelakich katastrof pokaże na co go stać, tylko
    >później.

    Pomijajac ostatnie dzialania PiS w SN, to co wlasciwie niezawisly SN
    mialby orzec ?
    Ze wybory sa wazne, czy ze nie moze nic orzec, skoro sie nie odbyly ?

    Tak czy inaczej trzeba je bedzie ponownie odbyc, tylko kwestia
    ewentualnej podstawy prawnej - ale tym to sie PiS wcale przejmowal nie
    bedzie :-)

    No chyba, zeby tak SN stwierdzil, ze skoro sie nie odbyly, to trzeba
    odbyc ... i sie karty nie zmarnuja :-)

    J.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Znam ja ich wszystkich, same łajdaki. Całe miasto takie: łajdak na
    łajdaku
    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 45. Data: 2020-05-08 13:44:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2020 o 13:25, J.F. pisze:

    > Pomijajac ostatnie dzialania PiS w SN, to co wlasciwie niezawisly SN
    > mialby orzec ?
    > Ze wybory sa wazne,

    Chyba nieważne;)

    > czy ze nie moze nic orzec, skoro sie nie odbyly ?

    Coś tam się odbyło. Ale nie zakończono tego w wymaganym terminie, więc
    nieważne. Przynajmniej po mojemu. Potem prawnicy będą się nad tym
    spuszczać a polittycy robić kurwę z logiki.

    > Tak czy inaczej trzeba je bedzie ponownie odbyc, tylko kwestia
    > ewentualnej podstawy prawnej - ale tym to sie PiS wcale przejmowal nie
    > bedzie :-)

    Zasadniczo polska nie jest już państwem prawa i sytuacja z wyborami
    dobitnie to pokazuje. Więc zasadniczo wszystkie dyskusje tutaj to już
    offtop.

    Wybory to jedno, ale bez stanu nadzywczajnego zamknięto wiele
    instytucji, które są wymagane konstytucyjnie.

    - sądy,
    - policję (tak kurwa - chcą dzieci powysyłać do żłobków, ale komisariaty
    zamknęli bez żadnego trybu),
    - placówki podstawowej opieki zdrowotnej,
    - oświatę
    i pewnie wiele innych.

    W kostytucji obywatel ma prawo do sądu, opieki zdrowotnej, edukacji,
    policji zapewne też. I nie ma tam, że chyba że minister pierdolnie
    tweeta, że inaczej. Więc artykuł o tym, że organy działają w grancach
    prawa jest już nieaktualny.

    > No chyba, zeby tak SN stwierdzil, ze skoro sie nie odbyly, to trzeba
    > odbyc

    Normalnie zapytałbym o podstawę prawną takiego orzeczenia, ale patrz
    wyżej...

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2020-05-08 13:59:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > bedzie :-)
    >
    > No chyba, zeby tak SN stwierdzil, ze skoro sie nie odbyly, to trzeba

    Ja tam wiem co sady powiny w tej sprawie orzec ale boje sie napisac ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 47. Data: 2020-05-08 14:01:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Chyba nieważne;)

    No to Jaroslawy przeciez to mowia, ze orzekna iz niewazne ..

    >Coś tam się odbyło.

    W zasadzie nic ... a nie - zgloszenie kandydatow sie odbylo.

    > Ale nie zakończono tego w wymaganym terminie, więc nieważne.
    > Przynajmniej po mojemu. Potem prawnicy będą się nad tym spuszczać a
    > polittycy robić kurwę z logiki.

    zaraz ... a dofinansowanie wyborcze sie partiom nalezy ? :-)

    >Zasadniczo polska nie jest już państwem prawa i sytuacja z wyborami
    >dobitnie to pokazuje.

    A gdyby byla, to co dalej ?
    Zalozmy, ze PKW nie skompletowala komisji z braku chetnych, czy karty
    wyborcze splonely w pozarze ... albo na bezczelnego - PKW stwierdzi,
    ze wyborow nie zrobila, bo nie :-)

    I co wtedy w RP prawa ?

    >Normalnie zapytałbym o podstawę prawną takiego orzeczenia, ale patrz
    >wyżej...

    podstawy brak ... ale na inne pomysly tez brak :-)

    J.

  • 48. Data: 2020-05-08 14:17:45
    Temat: Re: Wybory które się nie odbędą mogą być ważne? [przewidywalność decyzji SN]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > No to Jaroslawy przeciez to mowia, ze orzekna iz niewazne ..
    > [...]

    Jak rozumiem linia PiS jest taka że nie spodziewają się by Sąd najwyższy
    orzekł *już po fakcie* że wybory które się nie odbyły są ważne. Ja się
    też takiego scenariusza/wyroku nie spodziewam.

    Kwestia winy/odpowiedzialności/kary za to że wybory się nie odbyły to
    powiązana ale osobna kwestia prawna Nie odbyły bez przeprowadzenia
    jednej z prawem przewidzianych procedur ich przesunięcia/odwołania.
    Kwestia prawna *nie do pominięcia* w państwie prawa IMHO.

    IMHO wszystkie media "opozycyjne" powinny zrobić wielką szopkę z tego
    jak to one *przestrzegają ciszy wyborczej* 10 maja z podkreślaniem
    dosłownym cytowaniem według kogo odpowiedzialnego za wybory obowiązku
    ciszy nie ma :-)

    --
    A. Filip

  • 49. Data: 2020-05-08 14:32:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2020 o 14:01, J.F. pisze:

    > No to Jaroslawy przeciez to mowia, ze orzekna iz niewazne ..

    Okej - źle zrozumiałem wektor ironii. Na usprawiedliwienie powiem, że w
    zasadzie to cieżko już w temacie zgadnąć co jest żartem a co
    rzeczywistością:(

    > W zasadzie nic ... a nie - zgloszenie kandydatow sie odbylo.

    Zostały ogłoszone, kandydaci zgłoszeni, data wyznaczona, PKW wydymana.
    Nie można powiedzieć, że jednak nic się nie zadziało. Nie odbyło się po
    prostu głosowanie i to co dalej;)

    > zaraz ... a dofinansowanie wyborcze sie partiom nalezy ? :-)

    No widzisz... :P

    > A gdyby byla, to co dalej ?

    Gdyby była, to SN _prawdopodobnie_ stwierdził nieważność wyborów,
    winnych pociągnięto do odpowiedzialności (w sensie zaczęto by proces, bo
    chwilę to potrwa - i nie mówię tu tylko o TS ale o odpowiedzialności
    karnej i nie tylko sasina), marszałek wezwałby "zainteresowanych" na
    konsultacje i w ogłosiłby nowe wybory w najbliższym terminie albo
    zostałby wprowadzony stan klęski żywiołowej i wybory po jego zakończeniu.

    > Zalozmy, ze PKW nie skompletowala komisji z braku chetnych, czy karty
    > wyborcze splonely w pozarze ... albo na bezczelnego - PKW stwierdzi, ze
    > wyborow nie zrobila, bo nie :-)
    > I co wtedy w RP prawa ?

    No w tym ostatnim przypadku, to już nie jest państwo prawa ale w
    pozostałych to właśnie tak - nieważność i nowe wybory - nowe znaczy w
    całości nowe - kandydaci, komisje itd.

    BTW - duży pożar by musiał być;)

    Jak nie ma, jak jest? Wybory od nowa.

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2020-05-09 01:59:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-05-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko wiesz - inny jest poziom zaufania, jak wszystkie partie deleguja
    > swoich ludzi do komisji, pilnuja sie wzajemnie, licza komisyjnie,
    > a inny, jak zlicza jakis komputer i nie wiadomo jaki ma program, kto
    > go programowal, ile za to dostal, od kogo itp.

    To jest ten sam poziom zaufania, a tylko inne środki realizacji, które
    sprawiają, że mamy większą pewność co do prawdziwości serwowanych nam
    wyników.

    > No i bledy sie zdarzaja takze uczciwym informatykom, wyp* sie taki
    > komputer i co - nowe glosowanie ?
    > W sumie - co za problem zrobic drugie skoro przez internet :-)
    >
    > W tradycyjnym systemie trzeba tylko uszczelnic sumowanie glosow ...
    > najlepiej, jak to ktos niezalezny zsumuje ponownie.

    Ale ja przecież nie namawiam, za głosowaniem korespondecyjnym w stylu
    pisu, tylko zwracam uwagę, że i tak się nie ufa w 100%, więc nie ma co w
    tym zakresie rozdzierać szat.

    Myślę, że dałoby się to korespondencyjnie zrobić, ale oczywiście nie w
    taki pisi sposób jak to ma miejsce. Co by było istotne to np. jakiś
    instrument post-wyborczej kontroli, tak aby każdy jeden mógł sprawdzić
    jaki oddał głos, a raczej, co policzono jako oddany przez niego. Nie
    jest to MZ niewykonalne (z zachowaniem anonimowości), za to może być
    kwestia nieco większych kosztów. Pewnych rzeczy się nie załatwi (np.
    wspomniane wcześniej głosowanie za kogoś), ale całą resztę dać się
    powinno.

    --
    Marcin