    From: Tomek z Wawy <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Współwłasność samochodu.
    Date: Thu, 21 Feb 2008 00:44:03 -0800 (PST)

    Witajcie!

    Pomóżcie mi, bo nie mogę nigdzie wygooglować nic konkretnego. Samochód
    nowy kupiony został na ojca i syna, teraz właścicielem ma być
    wyłącznie syn.

    Czy lepiej zrobić to przez umowę zniesienia współwłasności? Czy też
    wystarczy zwykła umowa darowizny? Wyczytałem, że najlepiej przez
    darowiznę. Ale właściwie to co ma darować ojciec? Rozumiem, że swój
    udział, ale ten udział jest nieokreślony ile on wynosi, więc przymuje
    się, że wynosi on 1/2? Do takiej umowy trzeba przecież oszacować
    wartość darowizny i powiadomić o niej urząd skarbowy. Z tego co
    czytałem trzeba wypełnić druk SD-Z1, ale jego wypełnienie w takiej,
    wydaje mi się dość typowej sytuacji, jest dla mnie dość trudnym
    zadaniem, może ktoś z Was robił coś takiego i może podpowiedzieć, albo
    jest gdzieś wzór jak to powinno wyglądać?