  • 1. Data: 2006-11-24 14:42:16
    Temat: Re: Wspolnota mieszkaniowa - TERMOSTATY
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Zgłoś do uchwalenia na najbliższym walnym zebraniu. To dobra metoda na
    załatwianie tego typu spraw. Może przejdzie.

    Zastanów się nad osobnymi licznikami ciepła w kazdym mieszkaniu i osobnym
    rozliczaniem ciepła. Ale ten pomysł chyba nie przejdzie na walnym (większe
    koszty). Do tego musi być odpowiednio przygotowana instalacja CO: tylko
    jedno wejście CO z ciepłą woda i jedno wyjście w mieszkaniu. Dżulomierz
    mierzy ilość przepływającej wody i różnicę temperatur pomiędzy wejściem, a
    wyjściem. Jesli macie "piony", to taka przeróbka jest nierealna. jednak taki
    pomiar u mnie w mieszkaniu rozwiązuje to wszelkie problemy związane
    oszczedzaniem i rozliczaniem ciepła.

    U mnie jakiś czas temu uchwaliliśmy, żeby opłaty za ciepło rozliczac wg
    mierników, ale rozbijać bardziej równomiernie w ciągu roku (większe zaliczki
    w lecie).

    --
    Lukasz

  • 2. Data: 2006-11-24 14:57:41
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    D@n!el <s...@p...onet.pl_NOSPAM> napisał(a):

    > Oczywiscie moglbym zalozyc
    > termostaty na swoj wlasny koszt, jednak dzieki czemu niewiele i tak
    > zaoszczedze gdyz kazdy inny lokator dalej bedzie otwieral okno aby sobie
    > obnizyc temperature w mieszkaniu. Chcialbym zmienic ten stan rzeczy i
    > niejako wymusic na wspolnocie instalacje termostatow w mieszkaniach.

    Albo Ja, albo Autor wiadomości czegoś tu nie rozumie. Wspólnotę stanowią
    właściciele, a nie jest ona jakimś tworem od którego można czegoś żądać.
    Masz dwa wyjścia:
    -Zainstalować podzielniki na własny koszt.
    -Podnieść sprawę na najbliższym walnym zgromadzeniu, przekonać do pomysłu
    innych właścicieli i w tym momencie "wspólnota" zainstaluje termostaty
    wszystkim i wliczy koszty w miesięczne opłaty. Czyli w wyniku i tak zrobisz to
    na własny koszt.

    Pozdrawiam
    Jarek
    www.pcspec.ovh.org

  • 3. Data: 2006-11-24 15:05:28
    Temat: Wspolnota mieszkaniowa - TERMOSTATY
    Od: "D@n!el" <s...@p...onet.pl_NOSPAM>

    Witam szanownych grupowiczow,
    Czy jakiekolwiek polskie prawo (np. prawo budowlane) regulowalo montaz
    termostatow przez wspolnoty (badz) spoldzielnie mieszkaniowe? Prosze nie
    mylic termostatow z podzielnikami czy licznikami ciepla.
    Pytam gdyz w mojej wspolnocie w ktorej sklad wchodza dwa bloki nie mamy
    termostatow. Chcac obnizyc temperature w mieszkaniu trzeba otwierac okna co
    wiaze sie ze niepotrzebna strata energii. Oczywiscie moglbym zalozyc

    Pozdrawiam Daniel

  • 4. Data: 2006-11-24 17:11:32
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "D@n!el" <s...@p...onet.pl_NOSPAM> wrote in message
> [...]
    > obnizyc temperature w mieszkaniu. Chcialbym zmienic ten stan rzeczy i
    > niejako wymusic na wspolnocie instalacje termostatow w mieszkaniach.

    tu uchwalcie montaż termostatów na zebraniu mieszkańców.

  • 5. Data: 2006-11-25 00:47:29
    Od: "D@n!el" <s...@p...onet.pl_NOSPAM>

> [...]
    > Masz dwa wyjścia:
    > -Zainstalować podzielniki na własny koszt.

    oczywiscie mowa o TERMOSTATACH

> [...]
    > innych właścicieli i w tym momencie "wspólnota" zainstaluje termostaty
    > wszystkim i wliczy koszty w miesięczne opłaty. Czyli w wyniku i tak

    Zdaje sobie sprawe ze to i tak bedzie na moj wlasny koszt, jednak jak
    pisalem wczesniej chcialbym aby wszyscy mieszkancy mieli termostaty. Mysle,
    ze ostatecznie my wszyscy jako wspolnota zaoszczedzimy na tym, gdyz my czyli
    wspolnota bedziemy mniej placic za ogrzewanie.

    Wracajac do mojego pytania; pytalem o zapis w prawie budowlanym, gdyz "ktos,
    gdzies, kiedys" powiedzial mi, ze wlasnie prawo budowlane wymagalo aby w
    budynkach byly instalowane termostaty przy grzejnikach. Dlatego pytam!!!

    Pozdrawiam Daniel

  • 6. Data: 2006-11-25 04:09:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.11.2006 <j...@N...gazeta.pl> napisał/a:

    > Albo Ja, albo Autor wiadomości czegoś tu nie rozumie. Wspólnotę stanowią
    > właściciele, a nie jest ona jakimś tworem od którego można czegoś żądać.

    Dobrze, że Ustawodawca o tym nie wiedział pisząc art. 25 Ustawy o
    Własności Lokali, bo by się pewnie pogryzł z rozpaczy :)

    > Masz dwa wyjścia:
    > -Zainstalować podzielniki na własny koszt.

    I co to da skoro zapewne nie ma indywidualnego opomiarowania a dodatkowo
    instalacja będzie najprawdopodobniej dotyczyła zmian w części wspolnej na
    co potrzebna jest zgoda wspolnoty?
    Zresztą MZ problem rozwiązałoby jedynie właśnie indywidualne opomiarowanie
    a nie termostaty. Przy zainstalowanym opomiarowaniu termostaty kupowali by
    wszyscy sami i to bardzo chętnie.

    --
    Marcin