    From: "wilddziki " <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wnajem mieszkania
    Date: Thu, 18 Jan 2007 07:15:39 +0000 (UTC)

    Witam,
    mam problem z sąsiadem który wynajmuje swoje mieszkanie. Problem polega na tym
    że wynajmuje on to mieszkanie studentom, którzy, jak to studenci, raczej nie
    należą do najcichszych sąsiadów. Do tej pory aż tak mi to nie przeszkadzało,
    od czasu do czasu były imprezy do 4:00 rano, hałasy na klatce etc.
    Niemniej ostatnio towarzystwo się zmieniło niestety na gorsze, bardziej
    agresywne i hałaśliwe. No i mi to zaczęło przeszkadzać ponieważ urodziło mi
    się dziecko, a wiadomo że w blokach wszystko słychać jakby ściany były z
    tektury no i nie mogę spokojnie uśpić dzieciaczka. Poza tym jest tam bardzo
    agresywny chłopaczek co to słucha umc umc i ogląda mecze strasznie przy tym
    wrzeszcząc, chodzi w jakiś koszulkach i szalikach klubowych (kibol) itp.
    Generalnie nieprzyjemny typ, który robi 80-90% hałasu, drąc się na całe gardło
    i klnąc tak że ja mam wrażenie jakby stał obok w pokoju. Ostatnio jak tam żona
    podeszła prosić o troszkę cichsze zachowanie to potem delikwent coś się do nas
    dobijał do drzwi, raczej nie w celu spokojnego pogadania. Trochę się boję
    zostawiać żonę samą w domu...
    To tyle tytułem wstępu.
    I teraz mam pytanie, co można zrobić od strony prawnej aby sąsiad nie był w
    stanie wynajmować mieszkania tego typu ludziom ? Prawdopodobnie nie ma z nimi
    żadnej umowy najmu a i podatku pewnie nie płaci. Czy musi ich zameldować ?
    Gdzie takie rzeczy zgłaszać. Może jakby nasłać jakiś organ państwowy to może
    sąsiad doszedłby do wniosku że nie warto wynajmować mieszkania takim ludziom.
    Wzywanie policji raczej tu nic nie da, jakoś nie wierzę żeby byli w stanie coś
    zrobić, no bo co im powiem ? że gościu puszcza na tyle głośno muzykę po 22:00
    że akurat ja nie mogę spać, albo że się drze w niebogłosy ? Pewnie panowie w
    mundurkach przyjdą pouśmiechają się do delikwentów i pojadą z powrotem do
    swoich domków a ja i moja żona będziemy mieli gehennę... Prosiłbym o jakieś
    rady najlepiej już sprawdzone w rzeczywistości.

    Z góry dzięki.